نماینده مجلس مخالفان واردات خودرو را معرفی کرد
نماینده مجلس مخالفان واردات خودرو را معرفی کرد

پایگاه خبری اسب بخار نوشت: نماینده مردم ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد در خانه ملت در نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران معاون اول رئیس جمهور را به عنوان مخالف واردات خودرو معرفی کرد.این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که مخالفان پنهان واردات خودرو چه کسانی هستند تأکید کرد: «مخالفان […]

- نماینده مجلس مخالفان واردات خودرو را معرفی کرد

پایگاه خبری اسب بخار نوشت: نماینده مردم ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد در خانه ملت در نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران معاون اول رئیس جمهور را به عنوان مخالف واردات خودرو معرفی کرد.
این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که مخالفان پنهان واردات خودرو چه کسانی هستند تأکید کرد: «مخالفان پنهان نیستند، وقتی معاون رئیس جمهور در جمع دانشجویان می گوید چرا باید ارز به واردات بدهیم، مشخص است چه کسانی مخالف هستند.»

طرح سؤال از رئیس جمهور
وی اضافه کرد: «این که چرا تا الان واردات آن طور که باید رخ نداده دلایل متعددی دارد.»

افرادی در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نتوانستند جلوی واردات خودرو را بگیرند. در هیئت دولت هم نتوانستند چون تبدیل به قانون شده بود. نماینده مردم ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد در مجلس توضیح داد: «اما یک جا توانستند جلوی واردات را بگیرند و روند آن را مختل کنند؛ در ابلاغ قانون.»

رشیدی کوچی اضافه کرد: «آیین نامه واردات خودرو در هیئت دولت به تصویب رسیده است، اما معاون اول رئیس جمهور آن را ابلاغ نمی‌کند. با توجه به این موضوع مشخص می‌شود که مخالفان واردات خودرو چه کسانی هستند. این که چرا ابلاغ نمی کند، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.»
وی ادامه داد: «اگر از طریق وزارت صمت به نتیجه نرسیم ممکن است سؤال از رئیس جمهور را مطرح کنیم.»

کمبود ارز بهانه است
نماینده مردم ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد در خانه ملت با بیان این که برای نخود، لوبیا و چای ارز هست اما برای خودرو نداریم تصریح کرد: «کمبود ارز بهانه است.»

رشیدی کوچی اضافه کرد: «همین امروز با رئیس سازمان برنامه و بودجه گفتم که اظهارات وی باعث شده است که خودرو در بازار ۱۲درصد گران شود.»

وی افزود: «در هر صورت واردات خودرو قانون است که باید انجام شود. در مجلس از تمام ابزارهای نظارتی برای به نتیجه رسیدن استفاده می کنیم.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «این که می گویند ارز نداریم را قبول ندارم. اعتقادی به کمبود ارز هم ندارم. ارز داریم، این که برای کجا هست مهم است.»

ارزدولتی هر جا باشد فساد است
نماینده مردم ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد در مجلس اضافه کرد: «چه کسی به دولت گفته است برای واردات خودرو باید ارز بدهد. ارز دولتی هر جا باشد، فساد است. ضمن این که در آیین نامه ای که با هماهنگی وزارت صمت نوشته ایم، منابع ارزی مشخص شده است.»

رشیدی کوچی بیان کرد: «برای واردات خودرو اول ارز ناشی از صادرات، دوم ارز منشاء خارجی را در نظر گرفته ایم. سپس آورده ایم اگر بانک مرکزی می توانست ارز بدهد، حتا پیشنهاد استفاده از ارز خانگی را نیز مطرح کرده ایم.»
بار دیگر با اشاره به این که برای چای ارز هست، اما برای خودرو نداریم گفت: «۶۰۰ میلون دلار ارز به چای دبش زمانی تعلق گرفته است که وزیر جهاد و کشاورزی طی نامه ای اعلام کرده بود که ارزی به این شرکت تعلق نگیرد. در این مورد آقای فرزین باید جواب بدهد.»

رشیدی کوچی همچنین در ادامه نشست خبری گفت: «با توجه به ظرفیت‌های کانون ایران نوین شاهد نمایشگاه خودرویی جذاب در سطح جهان خواهیم بود. امیدواریم در کنار خودروهای چینی شاهد حضور سایر برندهای معتبر جهانی نیز باشیم.»

هر نمایشگاه حل مسئله است
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی آفتاب نیز در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: «شهر آفتاب ظرفیت تبدیل به بزرگ‌ترین سایت نمایشگاهی منطقه را دارد. شعار ما این است که هر نمایشگاه حل مسئله است.»

عباس تقدسی نژاد ادامه داد: «مجری اتو اکسپو تهران می‌تواند پیشران تحول در صنعت نمایشگاهی باشد. متأسفانه در کشور ما نسبت به صنعت نمایشگاهی غفلت شده است. شهر آفتاب ظرفیت تبدیل به بزرگ‌ترین سایت نمایشگاهی منطقه را دارد.»

وی همچنین پیرو برخی حاشیه هایی که در خصوص این نمایشگاه ایجاد شده است اضافه کرد: «کانون ایران نوین در مزایده برنده شده است، اما اگر نتواند طبق توافق خواسته نمایشگاه را برآورده کند، هیچ تضمینی برای این که سال آینده هم مجری برگزاری نمایشگاه خودرو شهر آفتاب باشد وجود ندارد.»
تقدسی نژاد همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چه شرکت هایی در این رویداد حضور خواهند داشت، تأکید کرد: «در حال حاضر، اسامی را نمی توانم نام ببرم اما تعداد شرکت کنندگان به اندازه ای است که با بحران فضا مواجه شده ایم.»

اتو اکسپو نمایشگاهی متفاوت
مدیرعامل کانون ایران نوین نیز در این نشست گفت: «از همان ابتدای تأسیس ایران نوین سعی کردیم مسیر خوبی را در بحث تبلیغات طی کنیم.» مریم شفیعی ادامه داد: «ایران نوین طی ۳۳ سال گذشته تلاش کرد در حد استانداردهای بین المللی عمل کند. ایران نوین در تلاش است که نمایشگاهی متفاوت با آن چه پیش از این در ایران دیدید، برگزار کند.»

وی ادامه داد: «هدف از برگزاری اتو اکسپو، ایجاد رویدادی خاص و متفاوت است و بی‌شک الگویی برای نمایشگاه‌های بعدی خواهد بود.»

شفیعی تأکید کرد: «در واقع، هدف ما برگزاری نمایشگاه در سطح بین المللی و ایجاد فضای رقابتی است. سعی داریم در این نمایشگاه با یک انگیزه متفاوت، کار جدید و‌ نوینی انجام بدیم و بدعت مناسبی را برای نمایشگاه های بعدی پایه گذاری کنیم.»

ایجاد ارزش افزوده برای صنعت خودرو
رئیس ستاد برگزاری اتو اکسپو تهران نیز در ادامه این نشست گفت: «اتو اکسپو تهران نام تجاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، فناوری های نوین و صنایع وابسته تهران است که با هم اندیشی رسانه ها کار خود را شروع کردیم.»

امید نجبا اضافه کرد: «برنامه‌های متنوعی برای نمایشگاه داریم. این نمایشگاه نخستین رویدادی است که به مدت ۷ روز برگزار می‌شود که روز اول آن به اصحاب رسانه اختصاص دارد و برنامه‌های متنوعی برای نمایشگاه داریم.»

وی با اشاره به این که تولیدکننده و واردکننده وظیفه دارد نقش خود را به بهترین شکل انجام دهد تصریح کرد: «سعی داریم ارزش افزوده‌ای را برای صنعت خودرو و بخش نمایشگاه‌ها ایجاد کنیم.»

رئیس ستاد برگزاری اتو اکسپو تهران اضافه کرد: «در این رویداد سعی داریم به طور تخصصی به طور مجزا درباره صنعت خودروسازی کشور پنل های مختلفی را برگزار کنیم.»

نجبا همچنین درخصوص خودروسازان در اتو اکسپو تهران گفت: «امسال شاهد حضور پرتعداد خودروسازان خواهیم بود، به نحوی که، تاکنون ۹۵ درصد از خودروسازان برای حضور در پنجمین نمایشگاه خودروی شهر آفتاب اعلام آمادگی کرده اند.»

منبع: اطلاعات انلاین