سرانجام و پس از کش‌وقوس‌های فراوان تکلیف داور دربی مشخص شد و با توجه به استفاده از (VAR)، موعود بنیادی‌فر مسابقه فردا (پنج‌شنبه) را قضاوت خواهد کرد. بنیادی‌فر تنها داور ایرانی است که مجوز قضاوت با (VAR) را دارد و همین موضوع او را به تنها گزینه قضاوت دربی تبدیل کرد. بنیادی‌فر این فصل ۵ […]

- پرسپولیس با این داور در دربی نمی‌بازد/ موعود هت‌تریک کرد

سرانجام و پس از کش‌وقوس‌های فراوان تکلیف داور دربی مشخص شد و با توجه به استفاده از (VAR)، موعود بنیادی‌فر مسابقه فردا (پنج‌شنبه) را قضاوت خواهد کرد. بنیادی‌فر تنها داور ایرانی است که مجوز قضاوت با (VAR) را دارد و همین موضوع او را به تنها گزینه قضاوت دربی تبدیل کرد.

بنیادی‌فر این فصل ۵ بازی مرحله گروهی و یک بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را فضاوت کرده و تجربه لازم برای استفاده از (VAR) را دارد. او همچنین در لیگ برتر داور سه مسابقه بوده و برای هرکدام از دو تیم پرسپولیس و استقلال یک‌بار سوت زده است. استقلال با داوری بنیادی‌فر در هفته اول با نتیجه ۳ بر صفر صنعت‌نفت آبادان را شکست داد ولی پرسپولیس در بازی حساس مقابل سپاهان یک بر صفر شکست خورد. بنیادی‌فر پیش از این ۲ بار داور دربی پایتخت بوده و این سومین تجربه‌اش در این مسابقه حساس خواهد بود.

پنالتی و اخراجی در اولین بازی

موعود بنیادی‌فر نخستین‌بار دربی رفت لیگ نوزدهم را سوت زد. دیداری که با گل‌ به‌خودی حسین حسینی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد. در آن مقطع آندره‌آ استراماچونی و گابریل کالدرون سرمربیان دو تیم بودند و آن مسابقه یکی از پرحادثه‌ترین دربی‌های این چند سال بود.

بنیادی‌فر در نیمه اول آن مسابقه یک پنالتی مشکوک به نفع استقلال گرفت که البته ضربه علی کریمی توسط علیرضا بیرانوند مهار شد. جالب اینکه کریمی در نیمه دوم آن بازی با تصمیم بنیادی‌فر کارت قرمز گرفت و از زمین اخراج شد. درگیری سیاوش یزدانی و سیامک نعمتی و حرکات جنجالی فرشاد احمدزاده در دقایق پایانی آن مسابقه هم از دیگر حواشی نخستین قضاوت بنیادی‌فر در دربی بود.

خشم مجیدی از تصمیم بنیادی‌فر

دومین قضاوت بنیادی‌فر در دربی رفت لیگ بیست‌ویکم رقم خورد. دیداری که با نتیجه تساوی بدون گل تمام شد و برخلاف بازی قبلی کم‌حادثه دنبال شد. فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی سرمربیان استقلال و پرسپولیس در آن بازی بودند و هواداران یکی از آرام‌ترین دربی‌های چند فصل اخیر را تماشا کردند.

البته در دقایق پایانی آن مسابقه یک برخورد جنجالی در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد که استقلالی‌ها معتقد بودند بنیادی‌فر باید روی رودی ژستد خطای پنالتی اعلام می‌کرد اما داور دستور به ادامه بازی داد که این مسئله باعث اعتراض فرهاد مجیدی نسبت به عملکرد موعود بنیادی‌فر شد. در ۲ دربی قبلی با قضاوت داور ۳۸ ساله فوتبال ایران، یک‌بار پرسپولیس به پیروزی رسیده و یک دیدار هم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسیده و باید دید در سومین تجربه او چه نتیجه‌ای در دربی پایتخت رقم خواهد خورد.

منبع: خبـر ورزشی