پشت پرده مهمانی‌های لاکچری زیرزمینی
پشت پرده مهمانی‌های لاکچری زیرزمینی

«مهمانی‌های ویژه شب یلدا، ورودی آن ۹۵۰هزار تومان. فقط باید قبل از این‌که ظرفیت تکمیل شود، بیعانه واریز کنید تا حضورتان قطعی شود.» شاید با این آگهی در شبکه‌های اجتماعی رو‌به‌رو شده باشید که در چند روز گذشته در حال دست به دست شدن بود. لوکیشن مهمانی‌هایشان هم کردان، مهرشهر و شاهین‌ویلای کرج است. از […]

- پشت پرده مهمانی‌های لاکچری زیرزمینی

«مهمانی‌های ویژه شب یلدا، ورودی آن ۹۵۰هزار تومان. فقط باید قبل از این‌که ظرفیت تکمیل شود، بیعانه واریز کنید تا حضورتان قطعی شود.» شاید با این آگهی در شبکه‌های اجتماعی رو‌به‌رو شده باشید که در چند روز گذشته در حال دست به دست شدن بود.

لوکیشن مهمانی‌هایشان هم کردان، مهرشهر و شاهین‌ویلای کرج است. از باند بزرگی صحبت می‌کنیم که برگزار کننده پارتی‌های شبانه هستند و با اجاره ویلا در اطراف کرج، مهمانی شبانه برگزار می‌کردند و این بار قبل از برگزاری مهمانی شب یلدا از سوی پلیس دستگیر شدند. اعضای این باند ماشین‌های لاکچری داشتند و برای مهمانی‌ها بادیگارد داشتند تا امنیت شرکت‌کنندگان را تامین کنند. متهمان دستگیر شده اعتراف کردند تاکنون ده‌ها پارتی برگزار کرده و از هر مهمانی چند ۱۰میلیون تومان به‌دست می‌آوردند. 

در پارتی‌های بلیتی چه می‌گذرد؟

 در پارتی‌های جدیدی که به نام پارتی بلیتی معروف شده و بیشتر در باغ‌های خوش آب و هوای اطراف شهر‌های بزرگ برگزار می‌شود، افراد با خرید بلیت ورودی می‌توانند وارد مهمانی شوند و از امکانات مهمانی که با مهمانان محدود برگزار می‌شود و بیش از چهار ساعت نیست، استفاده کنند. معمولا برگزار کنندگان این مراسم‌ها برای هر نفر بنا به خدمات بین ۵۰۰ هزار تا دو میلیون تومان می‌گیرند.


بیشتربخوانید


خدمات ویژه در مهمانی شبانه 

در این مهمانی‌ها شما اگر معرف نداشته باشید، از ورود شما جلوگیری می‌شود. معرف‌ها از دوستان برگزار کننده یا مهمانان قبلی این مراسم هستند. پسر جوانی که از برگزار‌ کنندگان این مهمانی‌ها است درباره نرخ و شرایط می‌گوید: مهمانی در اطراف تهران برگزار می‌شود و ورودی هر زوج دو میلیون تومان است. دی‌جی، مشروب و فینگرفود هم برای لذت بردن از مهمانی موجود است. پسر جوان تاکید می‌کند: در این مهمانی‌ها ممکن است افراد مشهور حضور داشته باشند و به همین علت آوردن گوشی و دوربین ممنوع است. فقط زوجین می‌توانند به مهمانی بیایند و از ورود افراد مجرد جلوگیری می‌شود. به گفته این فرد، محل مهمانی امن است و افرادی در طول مسیر و اطراف بپا هستند و هر مورد مشکوکی را گزارش می‌کنند. 
 
باغ‌ها اجاره‌ای است

پسر جوانی که پایه ثابت این مهمانی‌ها است هم می‌گوید: معمولا برگزار‌ کننده پارتی شبانه، ویلا را چند ماهه با مبلغی گران‌تر از صاحب باغ اجاره می‌کند. این ویلا‌ها در جا‌های پرت و کم‌تردد است، اما بادیگارد دارد و هر کسی نمی‌تواند ورود کند. من ماهی سه مهمانی می‌روم و بسته به فازی که دارم از امکاناتش استفاده می‌کنم. از او در مورد مصرف مخدر در این مهمانی‌ها پرسیدیم که مدعی شد: برگزار‌ کننده فقط مشروب سرو می‌کند، اما شما می‌توانید با خودتان گل ببرید و استفاده کنید. استفاده از گل هیچ مانعی ندارد. 
 
مهمانی لاکچری با کوکایین

پسر جوان ادامه می‌دهد: البته در برخی مناطق مهمانی‌های لاکچری‌تر برگزار می‌شود که در آن مخدر وجود دارد و حتی کوکایین مصرف می‌شود. این نوع مهمانی‌ها خیلی کم و انگشت‌شمار است و برای ورود به آن به علت دعوت کم افراد، سختگیری می‌شود و فقط افرادی که خیلی پولدار هستند، می‌توانند بروند. من خودم دوست داشتم بروم، ولی امکان‌پذیر نبود. اینجا دعوتنامه به کیوآرکد معروف است. برایت یک کیوآرکد می‌فرستند که مقابل در آن را اسکن می‌کنند و اگر صحت آن تایید شد اجازه ورود می‌دهند. 
 
سلبریتی‌ها، مهمانان ویژه

برگزار‌کنندگان این مهمانی برای گرم کردن بازار کار خود گاهی از سلبریتی‌ها دعوت می‌کنند تا به نوعی به فعالیت خود اعتبار بدهند، اما با لو رفتن مهمانی‌ها و ورود پلیس به ماجرا، دستگیری سلبریتی‌ها جنجالی می‌شود. 
 
فعالیت این افراد زیر ذره‌بین پلیس

با افزایش فعالیت این افراد در شبکه‌های اجتماعی، پلیس فعالیت آن‌ها را زیر ذره بین برده و در صورتی که با رصد فضای مجازی با این آگهی‌ها رو‌به‌رو شوند، موضوع را پیگیری می‌کنند. البته به گفته یک مقام آگاه، برخی از این آگهی‌ها کلاهبرداری است و افراد به بهانه ارسال دعوتنامه، بیعانه می‌گیرند و بعد دیگر پاسخگوی فرد نیستند.

چندی قبل در طرقبه ماموران پلیس متوجه برگزاری پارتی بلیتی شده و با حضور در ویلای لاکچری، موفق شدند ۱۷۳ دختر و پسر را دستگیر و بیش از ۵۰ لیتر مشروب کشف کنند. در یزد نیز پسری که مهمانی مختلط بلیتی برگزار می‌کرد، پس از دستگیری و محاکمه به پنج سال حبس محکوم شد.

در این میان، اما گاهی فوتبالیست‌ها خود برگزارکننده پارتی‌های شبانه هستند. چندی قبل بازیکن لیگ برتری در دماوند پارتی برگزار کرد که موضوع برملا شد و با حضور پلیس، ردپای مشروبات الکلی در این مهمانی به دست آمد. با برخورد‌های قضایی و انتظامی با این افراد، به نظر می‌رسد فعالیت آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی کاهش داشته است.

منبع: روزنامه جام جم

+