مرحوم صفر ایرانپاک با زدن ۷ گل در دربی‌های دهه ۵۰ خودش هم فکر نمی‌کرد که رکوردش بیش از ۵ دهه دوام بیاورد! او تنها پرسپولیسی است که یک دربی برای خداحافظیش از فوتبال برگزار شد، افتخاری که حتی علی پروین هم ندارد. ایرانپاک تنها ۱۲ بارمقابل استقلال بازی کرد و ۷ گل زد که […]

مرحوم صفر ایرانپاک با زدن ۷ گل در دربی‌های دهه ۵۰ خودش هم فکر نمی‌کرد که رکوردش بیش از ۵ دهه دوام بیاورد! او تنها پرسپولیسی است که یک دربی برای خداحافظیش از فوتبال برگزار شد، افتخاری که حتی علی پروین هم ندارد. ایرانپاک تنها ۱۲ بارمقابل استقلال بازی کرد و ۷ گل زد که هنوز رکوردش پابرجاست.

بعد از ایرانپاک نفر دوم گلزنان دربی هم پرسپولیسی است،حسین کلانی با ۶ گل در دربی‌ها که مثل ایرانپاک دبل هم کرده و بیش از نیم قرن از بازنشستگی‌ اش می‌گذرد.

ایرانپاک هم فکر نمی کرد رکوردش در پرسپولیس نیم قرن دوام بیاورد/ شانس گیتاریست استقلال برای ورود به منطقه ممنوعه/ حریم بزرگان ربع قرن ورودی جدید ندارد!

در رتبه سوم ۳ بازیکن پنج گله حضور دارند؛ علی جباری سلطان آبی‌ها و غلامحسین مظلومی مهاجم بزرگ تاریخ فوتبال ایران هر کدام ۵ گل برای استقلال در دربی زده‌اند. هردو در دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی…

مهدی هاشمی نسب هم پنج گله است، او ۴ گل با لباس قرمز زد و یک گل با لباس آبی تا در بین بازیکنانی که برای هر دو تیم بازی کرده‌اند رکورددار باشد. از آخرین گل او هم ۲۳ سال می گذرد.

ایرانپاک هم فکر نمی کرد رکوردش در پرسپولیس نیم قرن دوام بیاورد/ شانس گیتاریست استقلال برای ورود به منطقه ممنوعه/ حریم بزرگان ربع قرن ورودی جدید ندارد!

اما در جمع بازیکنان فعلی دو تیم چه کسانی شانس افزایش رکورد خود را دارند؟ ارسلان مطهری در میان بازیکنان فعلی دو تیم با زدن ۴ گل در دربی رکورددار است. او در حال حاضر کنار همایون بهزادی، فرهاد مجیدی، مجتبی جباری و علی علیپور ایستاده و این شانس را دارد تا بعد نزدیک به ربع قرن وارد حریم بزرگان شده و به رده‌های بالاتر این جدول برسد.

امید عالیشاه و گئورگی گبلسیانی دو بازیکن پرسپولیس هر کدام ۲ گل در دربی زدند و این شانس را دارند که رکورد خود را بهتر کنند. و بالاخره در ترکیب فعلی دو تیم سروش رفیعی، علی نعمتی، روزبه چشمی، مهدی ترابی و محمد حسین مرادمند نیز سابقه گلزنی در دربی و شانس بهبود رکورد خود را دارند. شانسی که از وحید امیری بدلیل مصدومیت دریغ شد.

منبع: خبـر ورزشی