دربی مسابقه بسیار بزرگ و مهمی است و پیامدها و حاشیه‌هایش گاه تا پایان عمر بازیکنان و مربیان و داوران را رها نمی‌کند. بازیکنی که در دربی گل می‌زند، تا ابد جاودانه و محبوب می‌شود و بازیکنی که اخراج می‌شود – اگر تیمش ببازد – تا همیشه مقصر شکست خواهد بود. به صورت طبیعی و […]

- آمارهای جالب از اخراجی‌های دربی تهران/ رکورد جاودانه سرطلایی قرمزها/ ۱۷ اخراجی برای استقلال و پرسپولیس؛ ۱۸ کارت قرمز برای قرمزها!

دربی مسابقه بسیار بزرگ و مهمی است و پیامدها و حاشیه‌هایش گاه تا پایان عمر بازیکنان و مربیان و داوران را رها نمی‌کند. بازیکنی که در دربی گل می‌زند، تا ابد جاودانه و محبوب می‌شود و بازیکنی که اخراج می‌شود – اگر تیمش ببازد – تا همیشه مقصر شکست خواهد بود.

به صورت طبیعی و عادی هم بازیکنان دوست ندارند از زمین اخراج شوند اما حساسیت بالای مسابقه گاه کار دست با تجربه‌ترین بازیکنان هم می‌دهد.

در طول تاریخ دربی‌ها تاکنون ۱۷ بازیکن با لباس قرمز و ۱۷ بازیکن با لباس آبی کارت قرمز داور را مقابل چشمان خود دیده اند. البته این به معنی تساوی دو تیم نیست و پرسپولیسی‌ها با ۱۸ اخراج یکی بیشتر از رقیب دیرینه تلفات داده‌اند! البته این آمار صرفاً مخصوص بازیکنان است و ربطی به مربیان ندارد، بنابراین آخرین اخراجی دربی تا امروز یعنی ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی سابق استقلال جایی در این فهرست ندارد.

همایون بهزادی سرطلایی مشهور فوتبال ایران تنها بازیکن تاریخ است که دو بار از دربی‌ها اخراج شده و این رکورد شاید تا ابد برای خودش بماند! بهزادی اولین بازیکنی بود که در دربی هت‌تریک کرد و این رکورد او ۳۸ سال پابرجا ماند و هنوز هم فقط یک همسایه دارد که ایمون زاید باشد!

در میان بازیکنان فعلی پرسپولیس و استقلال «فرشاد فرجی» و «امید عالیشاه» تنها بازیکنانی هستند که تجربه اخراج در دربی را دارند. در فهرست فعلی باشگاه استقلال علی سامره مدیر این تیم تنها کسی است که تجربه اخراج دربی را دارد.

منبع: خبـر ورزشی