به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، پرسپولیس پس از پنج مسابقه ناکامی در دیدار اخیرش موفق به کسب پیروزی مقابل هوادار شد تا شرایط خود را بهتر کند و به آرامش برسد، اما آن‌ها اکنون که برابر استقلال قرار گرفتند، دیداری که در نهایت با تساوی به پایان رسید. ترکیب پرسپولیس:علیرضا بیرانوند | حسین کنعانی‌زادگان […]

پرسپولیس یک - استقلال یک / تقسیم امتیاز‌ها در شب پر حاشیه شهرآوردبه گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، پرسپولیس پس از پنج مسابقه ناکامی در دیدار اخیرش موفق به کسب پیروزی مقابل هوادار شد تا شرایط خود را بهتر کند و به آرامش برسد، اما آن‌ها اکنون که برابر استقلال قرار گرفتند، دیداری که در نهایت با تساوی به پایان رسید.

ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند | حسین کنعانی‌زادگان | گئورگی گولسیانی | دانیال اسماعیلی‌فر (۶۹- وحدت هنانوف) | علی نعمتی | مسعود ریگی | میلاد سرلک | سروش رفیعی (۷۱- محمد عمری) | سعید صادقی (۸۴- فرشاد فرجی) | مهدی ترابی (۷۱- امید عالیشاه) | شهاب زاهدی (۸۵- نبیل باهویی)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی | کوین یامگا | روزبه چشمی | آرمین سهرابیان (۸۵- محمدزبیر نیک نفس) | صالح حردانی | سید ابوالفضل جلالی | امید حامدی‌فر | مهدی مهدی پور (۸۱- آرمان رمضانی) | آرش رضاوند | مهرداد محمدی (۸۱- پیمان بابایی) | گوستاوو بلانکو
سرمربی: جواد نکونام

شرح گل:

پرسپولیس یک – استقلال صفر (دقیقه ۷۷: امید عالیشاه): پاس بلند وحدت هنانوف در سمت راست زمین را آرمین سهرابیان با دفع رو به عقب و پاس بلند به حسین حسینی رساند که این گلر با ضربه سر سعی کرد توپ را دفع کند و در ادامه هم روزبه چشمی همین کار را کرد، اما امید عالیشاه پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوت روی پای سرضرب زمینی و فنی، توپ را به گوشه دروازه فرستاد و تعویض طلایی قرمز‌ها لقب گرفت.

پرسپولیس یک – استقلال یک (دقیقه ۷+۹۰: کوین یامگا): در حالی که بیرانوند به سمت راست شیرجه رفته بود، کوین یامگا پنالتی را به جهت مخالف زد تا کار را به تساوی بکشد.

لحظات حساس:

دقیقه ۴: خطایی که یامگا در میانه زمین گرفته بود را مهدی مهدی پور به محوطه جریمه پرسپولیس فرستاد که ضربه پشت سر آرمین سهرابیان نزدیک بود منجر به گل شود، اما توپ در موقعیت آفساید به حامدی فر رسید و در نهایت به اوت رفت.

دقیقه ۸: سانتر تماشایی مهدی ترابی از ضربه ایستگاهی وسط زمین را نعمتی با نوک پا زد، ولی سید حسین حسینی این موقعیت عالی پرسپولیس را دفع کرد و در ادامه هم ضربه نعمتی دوباره با دخالت استقلالی‌ها راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۱: اولین استفاده VAR در تاریخ فوتبال ایران در این لحظه اتفاق افتاد. پس از متوقف شدن بازی در صحنه مصدومیت بیرانوند، موعود بنیادی فر بنابر درخواست داوران ویدئویی عراقی به کنار زمین آمد تا صحنه مشکوک قبلی در دقیقه ۹ روی ارسال از کرنر برای پرسپولیس را بازبینی کند. بنیادی فر در این صحنه برخلاف پیشنهاد داور ویدئویی، برخورد آرمین سهرابیان با شهاب زاهدی در محوطه جریمه استقلال را پنالتی تشخیص نداد و بازی را دنبال کرد.

دقیقه ۱۵: پرتاب اوت حردانی در یک رفت و برگشت به پشت محوطه جریمه آمد که دو پاس پیاپی با ضربه سر توسط یامگا و روزبه چشمی در مقابل دروازه پرسپولیس به حامدی فر رسید، اما ضربه او از محوطه ۶ قدم به بیرون رفت که البته کمک داور اول آفساید او را گرفته بود.

دقیقه ۱۶: دروازه استقلال توسط شهاب زاهدی باز شد، اما داور خطای این مهاجم روی سید حسین حسینی را گرفته بود و گل را مردود کرد.

دقیقه ۱۹: شوت راه دور سروش رفیعی با اختلاف کم از روی دروازه استقلال رد شد.

دقیقه ۲۷: ارسال خطرناک دانیال اسماعیلی فر از جناح راست به محوطه جریمه استقلال را حسینی دفع کرد.

دقیقه ۳۷: پس از دفع توپ مهدی ترابی در محوطه جریمه خودی، نکونام و مربیان استقلال به شدت اعتقاد به برخورد توپ به دست بازیکن پرسپولیس داشتند که بنیادی فر بازی را ادامه داد.

دقیقه ۳۹: ارسال یامگا از جناح راست زمین به محوطه جریمه پرسپولیس را کنعانی‌زادگان پس از تنه به تنه شدن با بلانکو دفع کرد که در این صحنه استقلالی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند.

دقیقه ۲+۴۵: نزدیک بود با اشتباه بیرانوند دروازه پرسپولیس باز شود که ضربه سر یامگا و دفع ناقص گلر پرسپولیس را کنعانی دور کرد تا استقلال به گل نرسد.

دقیقه ۳+۴۵: ارسال یامگا از جناح راست زمین را بیرانوند به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳+۴۵: ارسال خطرناک از کرنر سمت چپ زمین به محوطه جریمه پرسپولیس را بازیکنان استقلال با اشتباه خودشان هدر دادند و از مقابل دروازه توپ را تبدیل به گل نکردند.

دقیقه ۴۷: یامگا پس از نفوذ سریع از سمت راست زمین توپ را به محوطه جریمه فرستاد که مهار، چرخش و شوت محکم پای چپ محمدی از بالای دروازه پرسپولیس رد شد.

دقیقه ۵۶: ارسال خطرناک رضاوند از جناح چپ را محمدی نتوانست با ضربه سر بزند تا توپ به بیرانوند برسد.

دقیقه ۶۰: ارسال مهدی مهدی پور و ضربه سر بلانکو را بیرانوند به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه ۶۰: پرسپولیسی‌ها اعتقاد داشتند بخاطر خطای امید حامدی فر روی شهاب زاهدی، هافبک استقلال باید کارت زرد دوم را می‌گرفت، ولی بنیادی فر چنین تصمیمی نداشت.

دقیقه ۸۰: شوت تماشایی امید عالیشاه با اختلاف کم از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۸۱: شوت آرمین سهرابیان دقت لازم را نداشت و راهی اوت شد.

دقیقه ۸۳: پیمان بابایی در برخورد با علی نعمتی در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد و توپ دراختیار بیرانوند قرار گرفت که داور در این صحنه اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت. موعود بنیادی‌فر هم پس از ۶ دقیقه توقف بازی و بازبینی ویدئویی پنالتی را تایید نکرد و بازی را ادامه داد. جواد نکونام پس از این اتفاق به شدت در کنار زمین نسبت به داوری اعتراض داشت.

دقیقه ۹۰: بلانکو در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و ضربه را به بیرون زد که البته آفساید او گرفته شده بود.

دقیقه ۳+۹۰: آرش رضاوند در محوطه جریمه پرسپولیس در برخورد و تکل با نعمتی سرنگون شد که بنیادی فر اعتقادی به پنالتی نداشت، ولی در ادامه با اعلام کمک ویدئویی دوباره صحنه را بازبینی کرد و نقطه پنالتی را نشان داد. نکونام با فریاد‌های خود خوشحالی جالبی در کنار زمین پس از این اتفاق داشت.

حاشیه:

بو سلیمی، مدافع استقلال که بحث زیادی درباره غیبت یا حضورش در دربی بود، به دلیل کشیدگی همسترینگ به دیدار با پرسپولیس نرسید و در فهرست هم دیده نمی‌شود.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرده و از ابتدا دربی را تماشا می‌کند.

مدیران عامل دو باشگاه در ورزشگاه آزادی هستند و بازی را از نزدیک نظاره می‌کنند.

نام محمدحسین مرادمند هم ایمان سلیمی در فهرست استقلال دیده نمی‌شود.

برای نخستین بار در تاریخ دربی بانوان نیز در ورزشگاه حضور دارند و از تیم محبوب خود حمایت می‌کنند.

ورود مهدی هاشمی نسب، مربی استقلال به زمین با حمایت هواداران این تیم و شعار تماشاگران پرسپولیس علیه او همراه بود.

بازیکنان استقلال برخلاف آخرین دربی در فینال جام حذفی به سمت بازیکنان پرسپولیس رفتند و پیش از مسابقه با تیم حریف دست دادند.

هواداران استقلال قبل از بازی با انداختن لیزر در چشم بیرانوند سعی در برهم زدن تمرکز او داشتند.

تماشاگران دو تیم پس از سوت شروع بازی با شور و حرارت خاصی با بالا بردن پرچم‌های بزرگ تیم خود را تشویق کردند.

لحظاتی قبل از شروع بازی بارش باران در ورزشگاه آزادی اتفاق افتاد که موجب شده زمین چمن کمی لغزنده باشد.

یامگا در دقیقه ۲ پس از مجادله هوایی روی زمین افتاد که بنیادی فر در میانه میدان اعلام خطا کرد.

در دقیقه ۳ آرمین سهرابیان و علی نعمتی درگیری لفظی و مجادله فیزیکی باهم داشتند که داور از کارت خود در این صحنه استفاده نکرد.

استفاده از مواد دودزا در شروع بازی موجب شده تا جو شگفت انگیزی در ورزشگاه حاکم شود و بازیکنان دید مناسبی در زمین نداشته باشند.

سرمربیان و مربیان دو تیم قبل از شروع بازی به سمت هم رفتند و خوش و بش گرمی داشتند.

جواد نکونام در دقیقه ۶ پس از خطای مهدی پور روی سرلک اعتراض تندی به داوری داشت.

در دقیقه ۱۰ بیرانوند در برخورد با مهرداد محمدی دچار مصدومیت جزئی شد.

هواداران پرسپولیس در دقیقه ۲۴ یاد هادی نوروزی را زنده نگه داشتند.

بیرانوند در دقایق تلف شده نیمه اول با توپ جمع کن پشت دروازه درگیری پیدا کرد.

هواداران پرسپولیس در شروع نیمه دوم آتش بازی به راه انداختند.

مید حامدی‌فر، هافبک استقلال به دلیل دریافت کارت زرد در دقیقه ۵۰ چهار اخطاره شد و بازی بعدی تیمش مقابل نساجی را از دست داد.

سعید صادقی در دقیقه ۵۴ به دلیل ادامه دادن حمله پرسپولیس پس از سوت داور و گلزنی در زمان توقف بازی اخطار گرفت که این اتفاق از طریق هدست به بنیادی فر گفته شد.

بازی در دقیقه ۶۰ بخاطر پرتاب بطری از سوی هواداران پرسپولیس برای لحظاتی متوقف شد.

در دقیقه ۶۸ دانیال اسماعیلی فر بخاطر سومین مصدومیت پیاپی با پزشک پرسپولیس از زمین بیرون آمد و نتوانست به بازی ادامه بدهد تا وحدت هنانوف جای او را بگیرد.

داور در نیمه دوم ۸ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

امید عالیشاه پس از باز کردن دروازه استقلال پیراهن خود را درآورد و به سمت هواداران پرسپولیس رفت.

نکونام خوشحالی شگفت انگیزی پس از باز شدن دروازه پرسپولیس داشت.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا