به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس در دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر از ساعت ۱۶:۱۵ به مصاف هم رفتند که این بازی در نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل پایان یافت. در این بازی برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران از سیستم کمک داور ویدئویی VAR استفاده […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس در دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر از ساعت ۱۶:۱۵ به مصاف هم رفتند که این بازی در نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل پایان یافت. در این بازی برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران از سیستم کمک داور ویدئویی VAR استفاده شد و قضاوت آن بر عهده موعود بنیادی فر بود.

حسین عسگری کارشناس داور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص قضاوت بنیادی فر اظهار داشت: داور در این بازی قضاوت خوبی داشت و نمره قابل قبولی در نیمه اول دریافت می‌کند.

او در خصوص صحنه‌ای که به VAR رفت و پرسپولیسی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند، گفت: به هیچ وجه خطای پنالتی رخ نداد، آرمین سهرابیان مدافع تیم فوتبال استقلال تهران تعادل خود را از دست داد و به دلیل اینکه بازیکن پرسپولیس به او چسبیده بود، شهاب زاهدی هم نقش بر زمین شد اما خطایی رخ نداد و ادامه بازی درست بود.

عسگری درباره تحرکات زیاد جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال استقلال در کناره زمین و خروج او از محوطه تعیین شده برای مربیان گفت: متأسفانه چنین صحنه‌هایی در اکثر بازی‌های لیگ ایران رخ می‌دهد و داوران به راحتی از آن عبور می‌کنند، بنیادی فر باید در این صحنه به نکونام اخطار می‌داد.

کارشناس داوری در خصوص برخود توپ به دست مهدی ترابی در زمانی که او قصد داشت توپ را از زمین پرسپولیس دور کند، بیان کرد: در آن صحنه هم ادامه بازی درست بود، توپ ناخواسته به دست ترابی برخورد کرد و زمانی می‌توان خطای هند گرفت که دست بازیکن مانع از شوت زنی بازیکن تیم مقابل شود که چنین چیزی در این صحنه رخ نداد.

او ادامه داد: در دقیقه ۲ علی نعمتی مدافع تیم فوتبال پرسپولیس قصد داشت فضای بازی را ملتهب کند که داور باید حواس خود را جمع کند تا این دیدار حساس رو به حاشیه نرود.

عسگری درباره برخورد گوستاوو بلانکو و محمدحسین کنعانی زادگان در محوطه جریمه پرسپولیس گفت: در آن صحنه هم هر دو بازیکن روی هم فشار وارد کردند و با هم نقش بر زمین شدند و خطایی رخ نداد که داور آن را اعلام کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد صحنه‌ای از داوران VAR دور بماند گفت: خیر چنین چیزی امکان ندارد و آنها صحنه‌های بازی را با دقت نظاره گر هستند.

منبع: مـهر