۲ امتیاز را از پرسپولیس گرفتند/ داوران عراقی VAR عینک بزنند
۲ امتیاز را از پرسپولیس گرفتند/ داوران عراقی VAR عینک بزنند

یحیی گل‌محمدی پس از تساوی یک – یک پرسپولیس مقابل استقلال در دربی ۱۰۲ گفت: بازی جاندار و خوبی بود. در نیمه اول توانستیم خیلی جریان بازی را کنترل کنیم و گردش توپ خیلی خوبی داشتیم. یکی دو موقعیت خوب داشتیم و خوب بازی را مدیریت کنیم و به دروازه حریف برسیم و از ضربات […]

- ۲ امتیاز را از پرسپولیس گرفتند/ داوران عراقی VAR عینک بزنند

یحیی گل‌محمدی پس از تساوی یک – یک پرسپولیس مقابل استقلال در دربی ۱۰۲ گفت: بازی جاندار و خوبی بود. در نیمه اول توانستیم خیلی جریان بازی را کنترل کنیم و گردش توپ خیلی خوبی داشتیم. یکی دو موقعیت خوب داشتیم و خوب بازی را مدیریت کنیم و به دروازه حریف برسیم و از ضربات ایستگاهی‌مان خوب استفاده کنیم، اما به گل نرسیدیم.

وی ادامه داد: در نیمه دوم یک مقدار استقلال با پرس شدیدتری بازی کرد و شاید آن‌طور که انتظار داشتم بچه‌ها پاس بیشتری در زمین حریف بدهند، این اتفاق خیلی کم افتاد. بعد از آن توانستیم به گل برسیم و در جریان بازی هم موقعیت خاصی به حریف ندادیم و در فاز دفاعی خیلی خوب عمل کردیم.

گل‌محمدی عنوان کرد: استقلال می‌خواست از روی توپ‌های بلند و اوت دستی فشار وارد کند، ولی بچه‌های ما تاکتیک حریف را خوب کنترل کردند و در صحنه‌ای که به نظر من هیچ اتفاقی نیفتاد و بازیکن حریف خودش را روی پای بازیکن ما انداخت و زانویش را گرفت، در حالی که اصلاً زانویش درگیر این صحنه نبود. صحنه جلوی چشم بنیادی‌فر اتفاق افتاد و خیلی تصمیم خوبی گرفت. اگر در آن جو ۱۰ درصد فکر می‌کرد که پنالتی است، قطعاً می‌گرفت، این صحنه اصلا لازم نبود به VAR برود.

سرمربی پرسپولیس افزود: نمی‌دانم داوران عراقی مستقر در اتاق VAR را از کجا آورده‌اند و اینکه چرا این صحنه‌ها را خیلی زود به VAR می‌بردند. در دقیقه ۶۰ بازیکن استقلال باید اخراج مستقیم می‌شد و خیلی عجیب بود که این اتفاق نیفتاد. تصمیمات VAR خیلی عجیب بود. بنیادی‌فر آن صحنه را خودش دیده بود، ولی تصمیمش را زیر سؤال برد. به نظر من روز خوبی برای داوران ما نبود. اگر قرار باشد این‌طور VAR بیاید همان بهتر که نیاید و زیاد هم تلاش نکنیم تا هزینه‌های باشگاه‌ها را بالا ببریم. خودتان را به دردسر نیندازید و همان که VAR نباشد بازی قشنگ‌تر می‌شود. اینگونه خیلی نوبر بود که با وجود VAR تصمیمات اشتباه گرفته می‌شد.

گل‌محمدی در واکنش به صحبت‌های نکونام که گفته بود داور باید دو پنالتی برای آن‌ها می‌گرفت و اینکه استقلال چند موقعیت گلزنی داشت و به پرسپولیس فرصت خلق موقعیت ندادند، گفت: من درباره نظر دیگران صحبت نمی‌کنم و حرفی نمی‌زنم. هرکس نظرش خودش را دارد و برای خودش قابل احترام است. این صحبت‌هایی که ما کردیم نظر کارشناسان بود و صحنه‌های واضحی بود که دیده شد. امروز ۲ امتیاز از ما گرفتند و یک امتیاز به حریف دادند، این کل اتفاقات بازی امروز بود.

وی در پاسخ به این سؤال که دلیل اینکه این همه تصمیمات علیه پرسپولیس گرفته می‌شود چیست؟ گفت: دلیلش این است که ما احترام می‌گذاریم و حجب و حیا داریم و رعایت می‌کنیم. وقتی چنین احساسی به آن‌ها دست می‌دهد می‌گویند هر بلایی که سرشان بیاوریم این‌ها حرف نمی‌زنند. خودمان هم مقصر هستیم و باید از حق خودمان بیشتر دفاع کنیم و یک مقدار باید شلوغ‌بازی دربیاوریم. متأسفانه این کار‌ها در فوتبال ایران جواب می‌دهد.

گل‌محمدی تصریح کرد: قبل از بازی می‌آیند درباره داوری‌های دربی‌های گذشته صحبت می‌کنند. این اتفاق فشار زیادی روی داور می‌آورد و دوستان کمیته انضباطی هم رفاقت‌هایی دارند. نمی‌دانم داستان چیست که این دوگانگی در برخورد و دادن رأی را ایجاد می‌کند و ما این شرایط را حس می‌کنیم. چون مدیرعامل آن‌ها (علی خطیر) با رئیس فدراسیون (تاج) رفاقت دیرینه و صمیمی دارد نباید حق تیم دیگری ضایع شود. از باشگاه انتظار دارم که از حق تیم و هواداران دفاع کند و یک جایی باید داد و هوار بزند، نمی‌گویم بی‌احترامی شود، ولی باید از حق باشگاه بیشتر دفاع شود. تا الان حجب و حیا به خرج دادیم، ولی از این به بعد باید یک مقدار جریح‌تر باشیم، من دوست ندارم از این کلمات استفاده کنم، ولی متأسفانه جواب می‌دهد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که دلیل عدم نتیجه‌گیری سرخپوشان، بن‌بست تاکتیکی است یا مشکل روحی و روانی بازیکنان گفت: دلایلی که برای من وجود دارد، روشن است، ولی اینجا جایش نیست که بخواهم درباره آن صحبت کنم. صحبت‌های زیادی قبلاً شده، یک بحث دیگر این است که فشردگی زیادی در بازی‌هایمان در آسیا و لیگ داشتیم و با توجه به مصدومیت‌ها و بیماری‌های مختلفی که داشتیم یک مقدار جان تیم ما گرفته شد.

گل‌محمدی یادآور شد: انتظارم از بازیکنان بیشتر از اینهاست، ولی یکسری مشکلاتی، هم داخل و هم خارج تیم وجود داشت. انرژی که باید داشته باشیم و آن زوری که باعث شود مثل پارسال باشیم، کم شده است. بعد از النصر و الدحیل خوب بازی کردیم و مقابل هوادار هم در نیمه اول خوب بودیم، ولی انرژی تیم در فشردگی مسابقات گرفته شد. ۴ بازی تا نیم‌فصل داریم و مسابقات را مجدداً فشرده‌تر و بدون هماهنگی با ما فاصله بین تیم‌ها را کم کردند. برنامه‌ریزی فشرده‌ای را برای تیم ما در نظر گرفتند که به تیم ما ضربه می‌زند.

وی در پاسخ به این سؤال که تعویض ترابی و رفیعی به دلیل پرس زیاد استقلال بود، گفت: با توجه به تعویض‌ها سعی کردیم سیستم بازی‌مان را تغییر دهیم و به تعداد مهاجمان تیم هم اضافه کردیم تا زور بیشتری در حمله داشته باشیم. فکر می‌کنم تعویض‌های خوبی هم بود و به گل هم رسیدیم و پرتعدادتر در حمله بازی کردیم.

گل‌محمدی درباره صحنه‌ای که امید حامدی‌فر روی شهاب زاهدی خطا کرد، گفت: در آن صحنه حداقل تصمیمی که داور باید می‌گرفت یک کارت زرد بود و بازیکن حریف باید با دریافت کارت زرد دوم اخراج می‌شد. باید برای داوران عراقی حاضر در اتاق VAR دفعه بعد عینک نزدیک‌بین یا دوربین بیاورند. نمی‌دانم چرا این اتفاقات افتاد و واقعاً عجیب بود.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این موضوع که بعد از برگزاری دربی ۱۰۲ با VAR هم او و هم سرمربی استقلال نسبت به تصمیمات VAR اعتراض داشتید، گفت: به نظر من آن‌ها دست پیش می‌گیرند که پس نیفتند. آن‌ها باید از تصمیاتی که VAR و بنیادی‌فر برای‌شان گرفتند باید خوشحال باشند و شکی در آن نیست. صحنه‌ها واضح است و نظرات کارشناسان را همه دیدیم که حرف‌های ما را تأیید می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا یحیی گل‌محمدی در این فصل هم با همان انرژی فصل گذشته کار می‌کند؟ اظهار داشت: موقعی که برای پرسپولیس کار و مربیگری می‌کنید یک لحظه به فکر آدم خطور نمی‌کند که کم بگذارید و احساس خستگی کنید. من هم برای خودم و هم برای همکارانم زمان کاری‌مان را زیاد کردم و امسال بیشتر از سال گذشته وقت می‌گذاریم. مشکلات امسال‌مان خیلی بیشتر از سال گذشته است و دلایل آن را زیاد باز نمی‌کنم. یک وظیفه داریم که تا آخرین نفس برای پرسپولیس کار کنیم و جان بدهیم و این وظیفه همه ما است.

باشگاه خبرنگاران