مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از آغاز اعطای تسهیلات کم بهره تعمیرات به مالکان اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های استان خبر داد. به گزارش سبلام نو عادل مصدقی صبح پنج شنبه ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهسازی و ارتقای کیفیت اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از آغاز اعطای تسهیلات کم بهره تعمیرات به مالکان اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های استان خبر داد.

به گزارش سبلام نو عادل مصدقی صبح پنج شنبه ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهسازی و ارتقای کیفیت اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی گلستان یکی از مهمترین اهداف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوده که ارائه راهکار برای تحقق این هدف در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات برای این منظور یکی از مهمترین راهکارهای ارائه شده است که مورد موافقت قرار گرفته، ادامه داد: مالکان ناوگان فعال اتوبوسی و مینی بوسی استان گلستان از ۲ دی ماه سال جاری می‌توانند برای تعمیرات ناوگان خود از تسهیلات بند “الف” تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بهره‌مند شوند.

مصدقی با تأکید بر اینکه تسهیلات مذکور با نرخ بهره ۱۵.۳ درصد بوده است، افزود: رقم اعطایی با عاملیت بانک کارآفرینی امید و با دوره مشارکت، تنفس و بازپرداخت حداکثر ۷ ساله پرداخت می‌شود.

وی مراجعه به سایت اینترنتی www.T۱۸.rmto.ir را اولین مرحله اقدام به ثبت نام عنوان کرد و گفت: در شرایط حاضر نیاز به مراجعه حضوری افراد نبوده و مراحل کار صرفاً از طریق سامانه مربوطه صورت می‌گیرد و متقاضیان تسهیلات مذکور می‌توانند از تاریخ ۲ دی ماه سال جاری تا ۲ هفته پس از آن، صفحه ثبت نام را در سامانه مذکور تکمیل کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به اینکه اولویت پرداخت این تسهیلات با ناوگان دارای کارت هوشمند فعال و صورت وضعیت‌های اخذ شده دارای کد رهگیری در سال جاری خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع اعتباری تخصیص یافته، ناوگان واجد شرایط و دارای توجیه فنی و کارکرد مناسب برای بهره‌مندی از این تسهیلات بررسی شده و مطابق با ضوابط جاری به کمیته استانی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان جهت انجام مراحل بعدی معرفی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان برای کمک به بهسازی و ارتقای کیفیت اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های استان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد، یادآور شد: متقاضیان استفاده از تسهیلات باید تحقق اشتغال پیش‌بینی شده و تداوم فعالیت ناوگان را در حمل و نقل جاده‌ای تعهد کنند.

انتهای پیام