در اغلب دربی‌ها یک دربی اولی داریم. کسی که برای نخستین بار این فضا را تجربه می‌کند و قطعاً تا پایان عمر لحظه به لحظه آن را فراموش نخواهد کرد. بزرگانی داریم که هنوز وقتی در آستانه دربی از خاطراتشان می‌گویند همان لحظه ورود به اولین میدان خود را مثال می‌زنند، اینکه پاهایشان می‌لرزیده و […]

- دربی ۱۰۲؛ دیداری که بیرانوند فراموش نخواهد کرد/ منتظر شنیدن خاطرات جدید سنگربان پرسپولیس باشید!

در اغلب دربی‌ها یک دربی اولی داریم. کسی که برای نخستین بار این فضا را تجربه می‌کند و قطعاً تا پایان عمر لحظه به لحظه آن را فراموش نخواهد کرد.

بزرگانی داریم که هنوز وقتی در آستانه دربی از خاطراتشان می‌گویند همان لحظه ورود به اولین میدان خود را مثال می‌زنند، اینکه پاهایشان می‌لرزیده و تقریباً تا بخشی از بازی چیزی را متوجه نمی‌شدند!

این دربی هم دربی اولی داشت؛ درجمع هر دو تیم بازیکنانی بودند که برای نخستین بار این فضا را تجربه می‌کردند. بازیکنانی که آنقدر با تجربه و با کیفیت بودند که این فصل به استقلال و پرسپولیس آمدند اما باز فضای دربی چیز دیگری است.

در ترکیب اولیه استقلال امید حامدی‌فر، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو برای اولین بار دربی را تجربه می‌کردند و در پرسپولیس هم «شهاب زاهدی» این حس را داشت. در تعویضی ها نیز تنها نبیل باهویی اولین دربی‌اش بود که شاید هم آخرین باشد!

این دربی برای مسعود ریگی هم خاطره ساز شد چرا که به جمع بازیکنانی پیوست که دربی را با پیراهن هر دو تیم تجربه کرده‌اند. او قبلاً ۶ دربی با لباس آبی بازی کرده بود.

اما شاید برای علیرضا بیرانوند این دربی با همه بازیکنان و با همیشه متفاوت بود. او برای اولین بار افتخار بستن بازوبند کاپیتانی در دربی را به دست آورد و البته با ورود امید عالیشاه بازوبند را به صاحبش پس داد اما این خاطره را نیز تا همیشه از بیرانوند خواهید شنید که کاپیتانی در دربی چه حس و حالی دارد!

بیشتر بخوانید: رکوردهایی که در دربی ۱۰۲ ثبت شد/ از رکورد خاص گلزنی عالیشاه تا حضور یک یاغی تازه و رکوردزنی داور

منبع: خبـر ورزشی