هزینه ویزای دانشجویی دو برابر شد
هزینه ویزای دانشجویی دو برابر شد

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، مارک میلر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا روز پنج‌شنبه از ایجاد تغییرات اساسی در مقررات مربوط به صدور مجوز تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی (ویزای دانشجویی) خبر داد. او همچنین برخی از مقررات را برای آن دسته از دانشجویان خارجی که هم اکنون در این کشور مشغول تحصیل هستند (از جمله […]

- هزینه ویزای دانشجویی دو برابر شد

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، مارک میلر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا روز پنج‌شنبه از ایجاد تغییرات اساسی در مقررات مربوط به صدور مجوز تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی (ویزای دانشجویی) خبر داد.

او همچنین برخی از مقررات را برای آن دسته از دانشجویان خارجی که هم اکنون در این کشور مشغول تحصیل هستند (از جمله در موضوع حق کار) تغییر داد. بنا بر اعلام او، از اول ژانویه ۲۰۲۴ میلادی، رقم ارزیابی شده به عنوان حداقل هزینه زندگی برای متقاضیان ویزای دانشجویی افزایش می‌یابد و به ۲۰ هزار و ۶۳۵ دلار می‌رسد.

هدف دولت از اعمال این تغییرات، اطمینان از آمادگی مالی دانشجویان برای زندگی در کانادا بویژه در رویارویی با چالش تامین هزینه مسکن اعلام شده است.

پیش از این حداقل هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان خارجی رقم ۱۰ هزار دلار ارزیابی شده بود که از اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی نیز به عنوان حداقل مبلغ لازم برای درخواست ویزای تحصیل در کانادا اعمال می‌شد.

اما از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی، یک دانشجوی مجرد که می‌خواهد برای تحصیل در کانادا اقدام کند، باید مدارکی را نشان دهد که حاکی از توانمندی مالی او برای تامین مبلغ ۲۰ هزار و ۶۳۵ دلار، به همراه شهریه سال اول تحصیل و هزینه‌های سفر خود به کانادا است.

دولت معتقد است که با این به‌روز رسانی، به آسیب پذیری و استثمار دانشجویان برای تامین هزینه‌های زندگیشان در این کشور پایان داده خواهد شد. 

با این حال، با توجه به تأثیرات متفاوتی که این تصمیم بر وضعیت متقاضیان خواهد گذاشت، دولت قصد دارد در سال ۲۰۲۴ طرح‌هایی آزمایشی را نیز راه‌اندازی کند تا همچنان امکان تحصیل گروه‌های دانشجویی کم‌‌درآمد در کانادا فراهم باشد.

مقررات جدید همچنین مؤسسات آموزشی را موظف می‌کند که خدمات و حمایت‌های بهتر و با کیفیت بالاتری (از جمله در موضوع مسکن) به دانشجویان بین‌المللی ارائه دهند و فقط همان تعداد دانشجویی را بپذیرند که می‌توانند به اندازه کافی از آنها حمایت کنند.

بر این اساس، اولا معافیت فعلی در محدودیت ساعت کار برای دانشجویان خارجی (۲۰ ساعت در هفته) که قرار بود پس از ۳۱ دسامبر منقضی شود، تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی تمدید شد. به این ترتیب دانشجویان بین‌المللی دارای مجوز کار خارج از دانشگاه، می‌توانند در طول ترم زمستان نیز بیش از ۲۰ ساعت استاندارد در هفته در خارج از دانشگاه کار کنند.

دیگر اینکه، سیاست لحاظ کردن دوره تحصیل آنلاین در مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی، برای دانشجویانی که قبل از اول سپتامبر ۲۰۲۴ شروع به تحصیل کنند نیز اعمال خواهد شد.

و سوم، پس از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ میلادی، دیگر سیاست صدور یک مجوز کار ۱۸ ماهه اضافی پس از فارغ التحصیلی، اجرا نخواهد شد.

به گزارش یورونیوز، مقررات جدید برای متقاضیانی که قصد تحصیل در استان کبک را دارند، اعمال نمی‌شود. در این استان، حداقل هزینه زندگی دانشجویان بین‌المللی بطور مستقل ارزیابی و تعیین خواهد شد.

منبع: اطلاعات انلاین