به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با گرامیداشت و تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: طبق فرمایش پیامبر گرامی حضرت فاطمه زهرا (س) پاره تن پیامبر بوده است. وی با اشاره به شأن و جایگاه و فضیلت حضرت فاطمه زهرا (س) یادآور شد: […]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با گرامیداشت و تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: طبق فرمایش پیامبر گرامی حضرت فاطمه زهرا (س) پاره تن پیامبر بوده است.

وی با اشاره به شأن و جایگاه و فضیلت حضرت فاطمه زهرا (س) یادآور شد: نباید امروز با رفتار وسیله زندگی خود حضرت فاطمه زهرا سلام الله را آزرده کنیم و باید زندگی ما سبب خرسندی حضرت فاطمه زهرا سلام الله شود.

وی خواستار حضور در مجالس ایام فاطمیه فاطمیه شد و گفت: نباید جریان فاطمیه و مجالس فاطمی به سمت سیاست‌هایی که دشمن می‌خواهد پیش رود و باید فاطمیه ناب داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت روز وحدت و دانشگاه و شهادت دکتر مفتح ادامه داد: وحدت انسجام و همگرایی در بین همه اقشار و اصناف باید حفظ شود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه اسلام دین پیوند اجتماعی است، افزود: یکی از مظاهر این پیوند وحدت حوزه و دانشگاه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران پژوهش و تحقیق را از مهم‌ترین نیازهای پیشرفت جامعه ذکر کرد و گفت: در حوزه جهاد کشاورزی دارای مرکز تحقیقات هستیم و اگر به ضوابط عمل شود بسیاری از مسائل فراروی تولید حل می‌شود و متأسفانه امسال هم کمبود بذر داشتیم و هم از نظر کیفیت دچار مشکل بوده است.

آیت الله لائینی از مسؤولان استانی و قضائی خواست با ترک فعل‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف برخورد شود و با کسانی که در این زمینه تأمین بذر با کیفیت تعلق کرده‌اند برخورد کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه گرانی‌های افسارگسیخته‌ای در زمینه تأمین اجناس وجود دارد، گفت: بسیاری از اجناس و کالاها در روزهای مختلف دارای قیمت‌های متفاوت هستند و به نظر می‌رسد نظارت روی قیمت‌ها وجود ندارد.

اقدام غیرکارشناسی آب منطقه‌ای در مازندران

وی با انتقاد از اقدام غیر کارشناسی آب منطقه مازندران در تعیین حریم ۱۴۰ متری برای برخی رودخانه‌ها گفت: صاحبان فن در این زمینه دارای انتقاد هستند و باید این روند متوقف شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد از منابع طبیعی استان اظهار داشت: منابع طبیعی مزارعی را که سال‌های سال کشاورزان روی آن کار می‌کردند به نام خود سند می‌زند و دیواری کوتاه‌تر از کشاورز پیدا نکرده است و اینگونه نمی‌توان قطب کشاورزی را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی مازندران نظیر برنج و مرکبات در سال‌های گذشته قیمت درستی نداشتند و سبب گلایه کشاورزان شده است، گفت: دست اندازی به اراضی و مزارع کشاورزان کار نادرستی است.

امام جمعه ساری به همچنین با اشاره به انتقاد و گلایه زائران عتبات عالیات از هتل‌ها و تغذیه در کربلا و نجف گفت: چه کسی گفته که سازمان حج و زیارت باید کاروان‌دار و تاجر شود.

اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه گفت: این رژیم برای جهان و مسلمانان شر و ننگ بشریت شده است و آمریکای جنایتکار از اسرائیل حمایت می‌کند و اگر آمریکا به میدان نمی‌آمد شکست اسرائیل در عملیات طوفان الاقص قطعی و حتمی بوده است.

وی با اظهار اینکه اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است، افزود: نه تنها اسرائیل از این شکست مفتضحانه نجات پیدا نمی‌کند بلکه استکبار جهانی نیز در این گرداب غرق خواهند شد.

منبع: مـهر