بازار خودروی کشور همچنان در رکود به سر می‌برد، بااین‌حال قیمت برخی خودروها روندی صعودی طی چند روز گذشته داشته است.     آن‌طور که رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران عنوان کرده، عرضه و تقاضا در یک ماه گذشته تغییر چشمگیری نداشته و تنها اتفاق قابل‌توجه در این مدت، افزایش قیمت برخی خودروها […]

 بازار خودروی کشور همچنان در رکود به سر می‌برد، بااین‌حال قیمت برخی خودروها روندی صعودی طی چند روز گذشته داشته است.

 

این خودرو ۷۰ میلیون تومان گران شد

 

آن‌طور که رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران عنوان کرده، عرضه و تقاضا در یک ماه گذشته تغییر چشمگیری نداشته و تنها اتفاق قابل‌توجه در این مدت، افزایش قیمت برخی خودروها به دلیل فاکتور نشدن آنهاست.

 

سعید موتمنی افزود: خودروهای پژوپارس معمولی و TU۵ و هایما S۷ در یک ماه گذشته افزایش قیمت داشته‌اند. پژوی معمولی ۱۰میلیون و TU۵ حدود ۲۵میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند و هایما نیز جهشی ۷۰میلیون تومانی داشته است.

 

وی گفت: عرضه خودروهای وارداتی همچنان محدود است و اگر ۴۰هزار خودرویی که گفته شده به بازار وارد می‌شود، در سه ماه آینده می‌توانیم شاهد تغییراتی باشیم.

 

وی درباره تاثیر تولید و واردات خودروهای برقی بر بازار گفت: اجرای این ایده خوب اما زمان‌بر است و نمی‌توان موضوع تعدیل بازار را معطل تامین و عرضه برقی‌ها نگه داشت.

 

به گفته موتمنی، در حال حاضر پیش‌فروش خودروهای وارداتی بی‌معناست و حتی شرکت‌هایی‌ که مجوز واردات خودرو را دریافت کرده‌اند، خود نمی‌توانند فروش داشته باشند و باید از طریق سامانه وزارت صمت اقدام کنند.

 

ایلنا

+