ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه قوانین کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) که ورزشکاران روسی را مجبور می‌کند در المپیک پاریس به عنوان ورزشکار بی‌طرف شرکت کنند، زیر سوال برد.  پوتین همچنین اشاره کرد که روسیه هنوز تصمیم نهایی در مورد شرکت در المپیک سال آینده را اتخاذ نکرده است. کمیته بین‌المللی المپیک هفته گذشته ممنوعیت عمومی را […]

- سیاست جدید ولادیمیر پوتین برای حضور ورزشکاران روسیه در المپیک

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه قوانین کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) که ورزشکاران روسی را مجبور می‌کند در المپیک پاریس به عنوان ورزشکار بی‌طرف شرکت کنند، زیر سوال برد. 

پوتین همچنین اشاره کرد که روسیه هنوز تصمیم نهایی در مورد شرکت در المپیک سال آینده را اتخاذ نکرده است. کمیته بین‌المللی المپیک هفته گذشته ممنوعیت عمومی را رد و تأیید کرد که روس‌ها اجازه دارند تحت عنوان ورزشکاران بی‌طرف (بدون پرچم و سرود) در المپیک پاریس شرکت کنند.

پوتین در این باره گفت: من همیشه گفته‌ام که ورزشکاران سال‌ها تمرین می‌کنند پس باید به آنها فرصت داده شود تا در بزرگترین رقابت‌ها از جمله بازی‌های المپیک شرکت کنند. این یک چیز بدیهی است بنابراین من اصولاً از ورزشکاران برای رفتن به چنین مسابقاتی حمایت می‌کنم اما حالا باید به دقت تجزیه و تحلیل شود که IOC چه شرایطی را تعیین می‌کند.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: اگر هدف از این کار این است که رهبران ما را از بین ببرند و نشان دهند که ورزش روسیه در حال توسعه نیست یا در حال نابودی است، پس لازم است وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک روسیه تجزیه و تحلیل و تصمیم درست را اتخاذ کنند. 

منبع: خبـر ورزشی