تینا مزدکی_ طبق گزارش SpaceWeather.com، این قوی‌ترین شعله‌ی سیکل ۲۵ خورشیدی (تا کنون) و قوی‌ترین فورانی است که خورشید از زمان طوفان‌های بزرگ سپتامبر ۲۰۱۷ تولید کرده است. مرکز پیش بینی آب و هوای فضایی، که بخشی از NOAA است، آن را یک “رویداد شگفت انگیز” و “احتمالاً یکی از بزرگترین رویدادهای رادیویی خورشیدی ثبت […]

تینا مزدکی_ طبق گزارش SpaceWeather.com، این قوی‌ترین شعله‌ی سیکل ۲۵ خورشیدی (تا کنون) و قوی‌ترین فورانی است که خورشید از زمان طوفان‌های بزرگ سپتامبر ۲۰۱۷ تولید کرده است.

مرکز پیش بینی آب و هوای فضایی، که بخشی از NOAA است، آن را یک “رویداد شگفت انگیز” و “احتمالاً یکی از بزرگترین رویدادهای رادیویی خورشیدی ثبت شده تا کنون” نامید. SWPC گفت، تداخل ارتباط رادیویی با هواپیما گزارش شده است و تاثیرات ناشی از شعله از یک سر کشور به آن سوی دیگر احساس شد.

تجلی طوفان خورشیدی پنجشنبه در شفق‌های قطبی!

شراره‌های خورشیدی چیست؟

به گفته ناسا، شعله های خورشیدی انفجارهای قدرتمندی از انرژی خورشید هستند. ناسا گفت: “شعله ها و فوران های خورشیدی می توانند ارتباطات رادیویی، شبکه های برق، سیگنال های ناوبری را تحت تاثیر قرار دهند و خطراتی را برای فضاپیماها و فضانوردان ایجاد کنند.”

شراره روز پنجشنبه به عنوان شراره X۲.۸ طبقه بندی می شود. کلاس X شدیدترین شعله ها را نشان می دهد، در حالی که عدد اطلاعات بیشتری در مورد قدرت آن ارائه می دهد.

جهش جرم تاج چیست؟

به گفته ناسا، پرتاب‌های جرمی تاجی ابرهایی از گاز مغناطیسی و برق‌دار هستند که از خورشید به فضا پرتاب می‌شوند و با سرعت‌هایی بین ۱۲ تا ۱۲۵۰ مایل در ثانیه پرتاب می‌شوند. آنها می توانند در اینجا روی زمین طوفان های ژئومغناطیسی ایجاد کنند که به نوبه خود شفق های قطبی ایجاد می کنند. بعدازظهر جمعه، پیش‌بینی‌کنندگان از SWPC برای هر دو شنبه و یکشنبه هشداری را برای یک طوفان ژئومغناطیسی در سطح «متوسط» G۲ اعلام کردند.

منبع: usatoday

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین