به گزارش زیرنویس به نقل از دیده بان، آن‌طور که رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران عنوان کرده، عرضه و تقاضا در یک ماه گذشته تغییر چشمگیری نداشته و تنها اتفاق قابل‌توجه در این مدت، افزایش قیمت برخی خودروها به دلیل فاکتور نشدن آنهاست. سعید موتمنی افزود: خودروهای پژوپارس معمولی و TU۵ و هایما […]

به گزارش زیرنویس به نقل از دیده بان، آن‌طور که رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران عنوان کرده، عرضه و تقاضا در یک ماه گذشته تغییر چشمگیری نداشته و تنها اتفاق قابل‌توجه در این مدت، افزایش قیمت برخی خودروها به دلیل فاکتور نشدن آنهاست.

سعید موتمنی افزود: خودروهای پژوپارس معمولی و TU۵ و هایما S۷ در یک ماه گذشته افزایش قیمت داشته‌اند. پژوی معمولی ۱۰میلیون و TU۵ حدود ۲۵میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند و هایما نیز جهشی ۷۰میلیون تومانی داشته است.

وی گفت: عرضه خودروهای وارداتی همچنان محدود است و اگر ۴۰هزار خودرویی که گفته شده به بازار وارد می‌شود، در سه ماه آینده می‌توانیم شاهد تغییراتی باشیم.

وی درباره تاثیر تولید و واردات خودروهای برقی بر بازار گفت: اجرای این ایده خوب اما زمان‌بر است و نمی‌توان موضوع تعدیل بازار را معطل تامین و عرضه برقی‌ها نگه داشت.

به گفته موتمنی، در حال حاضر پیش‌فروش خودروهای وارداتی بی‌معناست و حتی شرکت‌هایی‌ که مجوز واردات خودرو را دریافت کرده‌اند، خود نمی‌توانند فروش داشته باشند و باید از طریق سامانه وزارت صمت اقدام کنند.