به گزارش زیرنویس، در تازه ترین تخلفی که رییس پلیس راه استان یزد اعلام کرد: نوجوانی ۱۴ ساله در محور بافق به یزد در حال رانندگی با یک دستگاه کشنده اسکانیا متوقف و خودرو به پارکینگ منتقل شد. همچنین خودرو تریلی یک راننده ۲۲ ساله فاقد گواهینامه در محور بافق به بهاباد در استان یزد […]

به گزارش زیرنویس، در تازه ترین تخلفی که رییس پلیس راه استان یزد اعلام کرد: نوجوانی ۱۴ ساله در محور بافق به یزد در حال رانندگی با یک دستگاه کشنده اسکانیا متوقف و خودرو به پارکینگ منتقل شد.

همچنین خودرو تریلی یک راننده ۲۲ ساله فاقد گواهینامه در محور بافق به بهاباد در استان یزد متوقف و خودرو به پارکینگ منتقل شد؛ نکته اینکه این راننده، بدون همراه و به تنهایی در حال رانندگی بوده است.

پیش از این و در چند ماه گذشته نیز سه راننده ۱۱، ۱۲ و ۱۶ ساله در مسیرهای برون شهری این استان در حال رانندگی با خودروهای سنگین بودند که علاوه بر توقیف خودرو، مالک آن به دستگاه قضایی معرفی شد.

نوجوانان کامیون سوار

رانندگی افراد کم سن و سال و فاقد گواهینامه، اقدامی خلاف قانون و غیر معقولانه است که امسال پنج مورد آن در جاده های استان یزد ثبت شده و بیم آن می رود که این روند خطرناک ادامه یابد.

متهم ردیف اول در این زمینه، والدین و بخصوص پدرها هستند که اجازه تردد با خودروهای سنگین را به فرزندان کم سن و سال خود می دهند، پدرها نباید جان شیرین فرزندان خود را قربانی هیجان و لذت لحظه ای رانندگی آنها با تریلی کنند.

همه متخلفان، غیربومی هستند

رییس پلیس راه استان یزد، پنج تخلف ثبت شده رانندگی افراد کم سن و سال و فاقد گواهینامه را مربوط به افراد غیربومی استان دانست و گفت: این افراد بومی استان یزد نبودند و فقط در حوزه استحفاظی استان تردد داشتند.

سرهنگ رحیم حاجی ده آبادی ادامه داد: دقت و حضور فعال و به موقع عوامل پلیس راه استان در مسیرهای برون شهری منجر به کشف این تخلفات شد.

نوجوانان کامیون سوار

وی این نوع تخلفات را تامل برانگیز دانست و افزود: اقدام جاهلانه برخی افراد در واگذاری خودروهای سنگین به نوجوانان، نه تنها برای خود راننده و سرنشینان آن خطرناک است بلکه می تواند جان افراد بی گناه دیگری را هم در جاده ها به خطر اندازد.

وی یکی از دلایل اصلی بروز این نوع تخلفات را سختی دریافتی گواهینامه پایه یک و همچنین کمبود رانندگان دارای این پایه رانندگی در کشور بیان کرد و گفت: واگذاری رانندگی خودروهای سنگین به نوجوانان کم سن و سال موجب بروز خطرات جبران ناپذیری برای سرنشینان و دیگر خودروهای در حال تردد در جاده‌ها می شود، لذا پلیس راه استان با این گونه تخلفات برخورد قاطعانه می کند.

قطعا دقت و تیزهوشی ماموران پلیس راه استان یزد در کشف این تخلفات موثر بوده است و با توجه به کشف اولین تخلف در ماههای گذشته، احتمال ادامه این روند نامعقولانه وجود داشت و لذا پلیس راه استان با دقت تمام، جاده های استان را زیر نظر دارد و با متخلفانی که با جان خود و دیگران بازی می کنند برخورد خواهد کرد.

رانندگی افراد کم سن و سال و فاقد گواهینامه، اقدامی خلاف قانون و غیر معقولانه است که امسال پنج مورد آن در جاده های استان یزد ثبت شده و بیم آن می رود که این روند خطرناک ادامه یابد.

انعکاس خبر نخستین تخلف رانندگی سالجاری از سوی یک راننده ۱۱ ساله در ایرنا در چند ماه گذشته، بازتاب زیادی در میان کاربران فضای مجازی داشت و حتی عده ای از این راننده نوجوان بعنوان یک استعداد یاد کردند.

قطعا در مستعد بودن اینگونه افراد شکی نیست اما باید از این استعداد، پس از رسیدن به سن قانونی و دریافت گواهینامه استفاده کرد؛ هیچ فردی حق ندارد بدون گواهینامه و کمتر از سن قانونی اقدام به رانندگی با خوردهای سنگین کند.

انتشار اولین خبر از این دست برای بسیاری از مخاطبان، شاید جذاب بود اما ادامه آن موجب نگرانی همگانی شده و آنها جلوگیری از ادامه این وضعیت خطرناک را خواستار هستند.

شهروندان از رانندگی افراد کم سن و سال با خودرو سنگین رضایت ندارند و معتقدند رانندگی با این خودروها به ویژه برای نوجوانان فاقد گواهینامه در جاده ها خطرات جبران ناپذیری را به دنبال دارد و احساس امنیت را از مردم می گیرد.

منبع خبر: رکنـا