زیرنویس – گروه بین الملل: جنگ در غزه در حالی ادامه دارد که همچنان نبرد سنگینی میان مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در چندین محور ادامه دارد و نیروهای مقاومت چند افسر و نظامی دیگر اشغالگران را به خاک افکندند. رژیم صهیونیستی که به دلیل افزایش نارضایتی‌های داخلی و شکاف عمیق میان احزاب آن تا […]

زیرنویس – گروه بین الملل: جنگ در غزه در حالی ادامه دارد که همچنان نبرد سنگینی میان مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در چندین محور ادامه دارد و نیروهای مقاومت چند افسر و نظامی دیگر اشغالگران را به خاک افکندند. رژیم صهیونیستی که به دلیل افزایش نارضایتی‌های داخلی و شکاف عمیق میان احزاب آن تا پیش از عملیات «طوفان الاقصی» در حال فروپاشی از درون بود، به خاطر جلوگیری از موج اعتراضات به سیاست‌های کابینه تندرو و افراطی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، طی این چند روز و پس از عملیات نیروهای مقاومت و شکست سخت و باور نکردنی ارتش و تلفات بسیار بالای خود، آمار کشته شدگان را به صورت تدریجی و قطره چکانی اعلام می‌کند.

امروز یکشنبه، ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت و زخمی شدن شماری دیگر از نظامیان خود در جریان جنگ غزه خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت یک افسر و نظامی و زخمی شدن دو افسر و سه نظامی خود اذعان کرد و حال سه نظامی مجروح را نیز وخیم اعلام کرد.

توقف فعالیت ۳ بیمارستان در شمال غزه

منابع فلسطینی اعلام کردند که سه بیمارستان دیگر در شمال غزه از کار افتاد. این منابع اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان کمال عدوان را ویران کرده است.

حمله به مدارس آوارگان در شرق جبالیا

ارتش رژیم صهیونیستی مناطق اطراف مدارس آوارگان را در شرق اردوگاه جبالیا هدف قرار داد.

شهادت ۱۲ فلسطینی

طی شب گذشته ۱۲ شهید و شماری زخمی به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

همزمان این منابع از درگیری های شدید میان ارتش اشغالگر و مقاومت فلسطین در چند محور در غزه خبر دادند.

نبرد سرایا القدس با اشغالگران در شرق و شمال خان‌یونس

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بیان کرد: رزمندگان ما در حال نبردی سنگین در محورهای شرق و شمال خان یونس هستند و نظامیان اشغالگر را در هم کوبیدند.

توپخانه رژیم صهیونیستی ۲ منطقه در جنوب لبنان را گلوله باران کرد

منابع لبنانی از حمله توپخانه رژیم صهیونیستی به برخی مناطق در جنوب لبنان خبر دادند.

این منابع بیان کردند: توپخانه رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های محیبیب و میس الجبل در جنوب لبنان را گلوله باران کرد.

ادعای نتانیاهو درباره غزه و حزب الله

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما به دنبال تحقق بازدارندگی در برابر حزب الله در شمال هستیم که این یا از راه سیاسی یا دیگر ابزار انجام خواهد شد.

وی در ادامه درباره غزه ادعا کرد: غزه خلع سلاح خواهد شد و پس از غلبه بر حماس به کنترل ما درخواهد آمد. ما اشتباه اسلو را تکرار نخواهیم کرد و مجدداً اجازه نخواهیم داد که بستری شکل گیرد که در آن فلسطینی‌ها با فرهنگ نابودی اسرائیل پرورش یابند.

سفر وزیر دفاع آمریکا به غرب آسیا

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد یکشنبه پیش از سوار شدن به هواپیما و عزیمت به منطقه غرب آسیا در اظهاراتی مدعی شد: «من به اسرائیل، بحرین و قطر می‌روم تا بر تعهدات آمریکا برای تقویت امنیت و ثبات منطقه و همکاری با شرکا و متحدان برای پیشبرد قابلیت‌های دفاعی تاکید کنم».

جدیدترین موضع گیری انصارالله یمن درباره جنگ غزه

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در حساب کاربری خود در شبکه ایکس خبر آمادگی خود را برای کاهش تنش در صورت پاسخ مثبت به اوضاع بشردوستانه در نوار غزه اعلام کرد.

وی ادامه داد: با نظارت برادرانمان در عمان، ارتباط و مذاکره با برخی طرف‌های بین المللی درباره عملیات دریای سرخ و دریای عرب ادامه دارد. ما به همه تاکید کردیم که عملیات یمن برای کمک به ملت فلسطین در نوار غزه است و نمی‌توان در برابر تجاوز و محاصره که در آن غذا، دارو و حتی آب آشامیدنی وجود ندارد و دشمن آن را قطع کرده بی‌تفاوت ماند. در جلسات مختلف تاکید شد که مواضع یمن در قبال غزه قابل چانه زنی نیست و کشتی‌های دشمن یا کشتی‌های عازم بنادر این رژیم تا پایان تجاوز، رفع محاصره غزه و ارسال مستمر کمک‌های بشردوستانه به نوار در معرض حمله قرار خواهند داشت.

سخنگوی انصارالله تاکید کرد که هر اقدام واقعی که با وارد کردن غذا و دارو به وضعیت انسانی در فلسطین و غزه پاسخ مثبت دهد، می‌تواند به کاهش تشدید تنش کمک کند.

حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

رسانه‌های فلسطینی بامداد یکشنبه از یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر «طولکرم» در کرانه باختری خبر دادند. جوانان فلسطینی برای جلوگیری از پیشروی و عملیات اشغالگران، با سلاح گرم با آنها درگیر شدند. درگیری‌های مسلحانه در حوالی اردوگاه «نور شمس» در طولکرم رخ داده فلسطینی‌ها خودروهای اشغالگر را با وسایل انفجاری هدف قرار دادند. گروه مقاومت «گردان طولکرم» نیز اعلام کرد که رزمندگان آن با استفاده از بمب‌های «الامیر -۱» در حال مقابله با یورش صهیونیست‌ها به طولکرم و اردوگاه‌های آوارگان هستند.

از سوی دیگر خبر می‌رسد که یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه «دیر عمار» در غرب رام الله ادامه دارد و در جریان این حملات یک جوان فلسطینی به شهادت رسیده و دو نفر زخمی شدند.

منبع: مـهر