به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکر پاک ۱۱۰ شهید گمنام، گفت: امروز سالروز شهادت بانوی عزیزی است که سرور همه زنان اهل بهشت است؛ شخصیتی که تجلی بخش نورانی قرآن کریم در رخسار یک زن است، او تجسم زنانه قرآن کریم است. سرلشکر […]

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکر پاک ۱۱۰ شهید گمنام، گفت: امروز سالروز شهادت بانوی عزیزی است که سرور همه زنان اهل بهشت است؛ شخصیتی که تجلی بخش نورانی قرآن کریم در رخسار یک زن است، او تجسم زنانه قرآن کریم است.

سرلشکر سلامی گفت: امروز مردم، ۲۸۰ ستاره بی‌غروب را تا عرش بدرقه خواهند کرد این اجسام مطهر که در تابوت هستند ضامن عزت ما هستند. اینها نشانه صدق وعده ملت عزیز ایران برای دفاع از ارزش‌های الهی اسلام و استقلال این کشور بزرگ هستند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه غرب و شرق و متحدانشان در منطقه به دنبال این بودند تا از حاکمیت اسلام و قرآن جلوگیری کنند، گفت: آن‌ها آمده بودند تا کمر یک انقلاب بزرگ را بشکنند و ملت ایران را از انقلابشان پشیمان کنند و این نظریه را اثبات کنند که بدون تکیه به غرب نمی‌توان سرپای خود ایستاد.

وی تصریح کرد: بدون شهادت هیچ ملتی پایدار نمی‌ماند و امروز به‌عنوان یک قدرت بزرگ در عالم مطرح هستیم.

اسرائیل اگر جرأت دارد با نیروهای حماس مقابله کند

سرلشکر سلامی در ادامه خطاب به سران رژیم صهیونیستی گفت: غلبه بر کودکان هنر نیست و اگر شما قدرت و جرأت دارید با نیروهای حماس مقابله کنید.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حضور انبوه مردم که برای مراسم تشییع شهدا آمده بودند، افزود: اقتدار، اعتبار، پیشرفت، رفاه، امنیت، آرامش و آسایش این ملت، توسط این شهدا بوده و آنان برای ما عزت آورده‌اند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: این برادران سترگ و باشرف و جوانمرد و غیور ما که نشانه‌های غیرت هستند، صحابی امام در ظهر عاشورا، اصحاب بدر یاران احد و دلاوران خندق هستند و اگر این‌ها نبودند، این سرزمین دوباره و دوباره اشغال می‌شد و دوباره تاریخ را دشمنان برای ما می‌نوشتند.

سرلشکر سلامی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز ما سربلند و سرافرازیم و به عنوان یک قدرت بزرگ در عالم مطرح هستیم و هیچ فرد و هیچ قدرتی دیگر جرأت جسارت به این مردم و سرزمین را ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: شما نگاه کنید در اطرافتان همه جا آتش می‌بارد، اما ملت ما آرام است. چرا این ملت آن‌قدر مطمئن است، زیرا خداوند به او هدایایی داده که به هیچ ملت دیگری آن را نداده است.

ملت ایران از نعمت ولایت، شهادت و جهاد برخوردار است

وی افزود: نعمت قرآن، نعمت ولایت و نعمت نیابت امام زمان (عج) به این ملت داده شده است. نعمت یک قائمه عظیم که در قلب مقاومت آرام و مطمئن ایستاده است و با حکمت الهی خود جهان اسلام را در برابر یورش دشمنان حمایت و هدایت می‌کند. ملت ایران از نعمت ولایت، شهادت و جهاد برخوردار است.

فرمانده سپاه خطاب به تشییع‌کنندگان شهدا، بیان کرد: شما از مقام شهیدان والا مقام تجلیل می‌کنید که این برای ما که لباس سربازی این وطن و اسلام را بر تن داریم، قوت قلب است.

وی تاکید کرد: دشمنان می‌خواستند ملت ایران را از انقلابش پشیمان کنند و ثابت کنند بدون تکیه بر قدرت‌های شیطانی امکان تشکیل حکومت مستقل وجود ندارد. هیچ قدرتی بزرگ‌تر از آن‌ها در تاریخ نبوده که دست به دست هم داده باشند، تا از حاکمیت اسلام و قرآن جلوگیری کنند و اجازه ندهند ایران در جغرافیای سیاسی عالم مانند یک ستاره بدرخشد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: آن‌ها تلاش کردند این سرزمین را نقطه تمرکز همه آتش‌های انباشته شده در انبارهای خود کنند. آن‌ها می‌خواستند هویت ما را بگیرند و بر سرنوشت ما حاکم شوند؛ اما آن نمایش شکوهمند و حرکت عاشورایی ملت ایران تحت هدایت امام راحل موجب شد نهرهای جاری جهاد به سوی جبهه‌ها حرکت کند. ملت ما همچون صخره‌های سخت در مقابل بارش باران گلوله‌ها ایستادند تا یکی یکی سرزمین‌ها آزاد شد.

فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: رزمندگان ما عملیات‌های سختی را اجرا کردند که در طول تاریخ نبردهای جهان بی نظیر هستند. شهدای ما از رودخانه اروند، میادین مین، از درون کمین‌های دشمن عبور کردند و انسان‌هایی بودند که هرچه به مرگ نزدیک‌تر می‌شدند، شاداب‌تر می‌شدند و مجسمه واقعی ایمان بودند. این‌ها سند جاودانگی ما هستند. بدون شهادت هیچ ملتی پایدار نمی‌ماند.

آمریکا در حال تکرار اشتباهات ۴۵ سال گذشته خود است

سردار سلامی با بیان آنکه ملت ایران تکیه‌گاه امنی برای مظلومان است، اذعان کرد: به صحنه فلسطین نگاه کنید و ببینید دشمنان ما چقدر بی‌رحم و جنایتکارند. آمریکا در حال تکرار اشتباهات ۴۵ سال گذشته خود است و فکر می‌کند با اشغال سرزمین پیروز می‌شود.

وی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل و متحدان آن‌ها در حال تکرار تجربیات تلخ گذشته هستند. آیا اشغال افغانستان برای آن‌ها پیروزی به ارمغان آورد؟ آیا عراق را که اشغال کردند توانستند در آن بمانند؟ آن‌ها کم کم در حال بستن چمدان‌هایشان هستند تا این سرزمین را ترک کنند. شما در سوریه هم فقط هزینه کردید و به جای پرداختن به معضلات داخلی آمریکا که بیش از ۵۰ میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند، در سوریه و یمن و عراق هزینه کردید، شکست خوردید و مجبور شدید میدان را ترک کنید.

تبدیل بیمارستان‌ها به میدان جنگ هنر نیست

سرلشکر سلامی تاکید کرد: امروز فلسطین هم همین گونه است، هرچه بیشتر تخریب می‌کنند میخ‌های بیشتری بر تابوت خود می‌زنند. تبدیل بیمارستان‌ها به میدان جنگ که هنر نیست بلکه جنایت است و اگر می‌توانید مردانه در میدان بجنگید. مطمئن باشند هرگز فلسطینی‌ها با شهادت نمی‌میرند و ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد. مردمان فلسطین ایستاده‌اند و ما می‌دانیم شکست خوردگان آینده این جنگ آمریکا و اسرائیل هستند و ما از فلسطین عزیز تا انتها حمایت می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ملت‌های مسلمان امروز بغضی تمام‌نشدنی نسبت به این جنایتکاران دارند و مقامات آمریکایی جرأت حضور در بلاد اسلامی را ندارند؛ امروز در هر نقطه‌ای ظاهر شوید شاهد نفرت و ناامنی از سوی ملت‌ها هستید.

منبع: مـهر