در حالی که قیمت انس جهانی به ۲۰۲۱ دلار رسیده است هر مثقال طلا در بازار تهران ۱۰ میلیون و ۶۶۱ هزار تومان است نرخی که در طول امسال تقریبا روی تابلو طلا فروشی‌ها با اندکی کاهش یا افزایش دیده می‌شد ابراهیم محمدولی گفت: وضعیت بازار طلا به دلیل پایان ایام فاطمیه و تعطیلی روز […]

- معجزه در بازار طلا؟ / توصیه رییس پیشین اتحادیه طلا: منتظر اسفند باشید

در حالی که قیمت انس جهانی به ۲۰۲۱ دلار رسیده است هر مثقال طلا در بازار تهران ۱۰ میلیون و ۶۶۱ هزار تومان است نرخی که در طول امسال تقریبا روی تابلو طلا فروشی‌ها با اندکی کاهش یا افزایش دیده می‌شد ابراهیم محمدولی گفت: وضعیت بازار طلا به دلیل پایان ایام فاطمیه و تعطیلی روز یکشنبه در حالت عادی بود. همچنین نوسنانات بازار در روزهای اخیر التهاب آور نبود اما نوسان اندک باعث می شود داد و ستدی شکل نگیرد
وی افزود: به نظر می رسد نوسانات هنوز گریبان قیمت بازار طلا را رها نکند و این شرایط ادامه‌دار بازار را همچنان در رکود نگه دارد. برای این هفته احتمال دارد در بخش قیمت‌ها شرایط فعلی ادامه داشته باشد.
محمدولی تغییرات روزانه قیمت طلا را عامل اصلی رکود خواند و اظهار داشت: تجربه نشان می دهد زمانی که نوسانات بازار روبه افزایشی است خرید طلا نیز بیشتر می‌شود چون متقاضی احساس می‌کند در این شرایط سرمایه‌اش مازدای خواهد داشت.

این فعال بازار طلا در پاسخ به این سوال که پس از پایان ایام فاطمیه تقاضا در بازار افزایش خواهد یافت نیز گفت: با وضعیت موجود در بازار طلا، انتظار معجزه نمی‌توان داشت همیشه اسفند ما وضعیت بازار مناسب بوده است باید ببینم امسال نیز این شرایط تکرار می‌شود یا خیر اما نوسان قیمت امسال تا به امروز نگذاشته تا بازار رشد کند.

به گفته وی متقاضی بازار طلا در طول امسال نسبت به سال گذشته حدودا نصف شده است.

محمدولی نوسان انس جهانی را نزدیکی پایان سال میلادی عنوان کرد و گفت: در پایان سال میلادی دولت‌ها سعی می‌کنند کسری خود را جبران کنند و در بازار خرید و فروش انجام دهند که در حال حاضر به نظر می‌رسد اثرات این شرایط بر بازار حاکم است به همین دلیل ممکن است این تغییرات قیمت تا اسفند ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که رکود بازار طلا چه اثری روی تولید کننده‌ها داشته است نیز اظهار داشت: وقتی بازار رکود دارد در تولید هم اثر گذار است و در بحث خرید و فروش هم خودش را نشان می دهد، سال ۱۴۰۲ ستد نسبت به سال گذشته کمتر بوده و رکود بیشتری ایجاد شده است و تولیدکننده‌ها به ویژه کسانی که از نظر سرمایه‌ای وضعیت مناسبی نداشتتد دچار مشکلات بیشتری شدن و احتمالا درصدی از فعالان نیز از چرخه تولید خارج شدند.

۲۲۳۲۲۳

منبع: خبـرآنلاین