خودروهای فوق لاکچری به ایران رسید! جزئیات
خودروهای فوق لاکچری به ایران رسید! جزئیات

اقتصاد‌نیوز نوشت: بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.در این بررسی تاریخی برخی موضوعات، نهادها و اشخاص به صورت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد. ۲۶ آذر ۱۳۶۳؛ نخست‌وزیر: جمهوری اسلامی […]

- خودروهای فوق لاکچری به ایران رسید! جزئیات

اقتصاد‌نیوز نوشت: بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.در این بررسی تاریخی برخی موضوعات، نهادها و اشخاص به صورت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.

۲۶ آذر ۱۳۶۳؛ نخست‌وزیر: جمهوری اسلامی از سرمایه‌های بزرگ حمایت نمی‌کند

مهندس میرحسین موسوی، نخست‌وزیر در گفت‌وگو با نشریه «کرسنت» گفت: انقلاب اولویت‌های خود را داراست. امنیت، جنگ و کنترل تورم از جمله این اولویت‌هاست. من معتقدم که ما تا حد معینی موفق بوده‌ایم.

بر طبق آمار بانک مرکزی نرخ تورم هم‌اکنون ۱۳.۵ درصد است درحالیکه این رقم در سال گذشته ۱۸ درصد بود. در همین زمان ما بسیاری از قوانین اسلامی را عملی کرده‌ایم، اما در حوزه اقتصاد ما هنوز یک الگوی مشخصی در اختیار نداریم. ما باید الگویی مبتنی‌بر اسلام را تکامل دهیم که متعاقبا پاسخگوی مشکل ما که ناشی از خلأ قانونی است، نیز خواهد بود: اسلامی کردن بانک‌ها و حذف ربا از تصویب مجلس گذشت و هم‌اکنون مورد اجرا قرار گرفته است.

ما همچنان در نظر داریم قوانین مربوط به اراضی مزروعی، تجارت خارجی، توزیع و حدود فعالیت بخش خصوصی، تعاونی و دولتی در اقتصاد را به تصویب رسانیم.

خبرنگار با اشاره به بیانات امام خمینی در فعال کردن بخش خصوصی پرسید: سیاست دولت در این زمینه چیست؟ نخست‌وزیر گفت: سیاست دولت این است که از شراکت وسیع مردم در امور اقتصادی اطمینان حاصل کند. جمهوری اسلامی از سرمایه‌های بزرگ حمایت نمی‌کند، ولی سرمایه‌گذاری‌های کوچک ناشی از نیروی کار مردم به میزان زیادی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

جمهوری اسلامی سعی می کند با قرار دادن این سرمایه های کوچک و نیروهای کار در کنار یکدیگر سرمایه کافی برای سرمایه‌گذاری را فراهم کند.

ما سعی می‌کنیم احساسات خود را کنترل کرده و برای برخورد با مسائل اقتصادی اسلوب‌های اسلامی اتخاذ کنیم. این سیاست در بلندمدت مفید خواهد بود و ما را قادر خواهد ساخت الگوی ویژه خود برای اقتصاد را بنا نهیم.

۲۶ آذر ۱۳۸۳؛ اولین محموله بی‌ام‌و به ایران رسید

اولین محموله گسترده خودروهای وارداتی شامل ۱۱۷ دستگاه خودرو BMW وارد ایران شده است و تا پایان سال ۱۰۰۰ خودروی BMW دیگر وارد می‌شود.

نماینده بی‌ام‌و در ایران گفت: کامیون‌های حامل خودروهای بی‌ام‌و به گمرک تهران رسیده و به زودی ترخیص خواهند شد.

نوریانی افزود: محموله دوم شامل ۱۶۲ دستگاه نیز تا قبل از پایان سال وارد می‌شود که به این ترتیب تا پایان سال ۸۳، هزار دستگاه بی‌ام‌و که از پیش برای واردات آن برنامه‌ریزی و اقدام شده بود، ثبت سفارش و گشایش اعتبار شده، وارد کشور خواهند شد.

۲۶ آذر ۱۳۹۳؛ تدبیر روسی برای نجات روبل

ریزش قیمت نفت به زیر ۶۰ دلار و همچنین بی‌تاثیر بودن افزایش نرخ سود در روسیه و سقوط دوباره روبل، بر بازارهای جهانی تاثیر منفی گذاشت.

بهای نفت برنت در بازارهای جهانی روز گذشته برای اولین بار از ژوئیه ۲۰۰۹ تاکنون به زیر ۶۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد.

این در شرایطی است که بانک مرکزی روسیه روز سه‌شنبه نرخ بهره را با ۶.۵ درصد افزایش به ۱۷ درصد رساند تا از سقوط ارزش روبل جلوگیری کند. این طرح اما تاکنون نتوانسته پاسخگوی طرح موردنظر روسیه باشد و ارزش روبل روسیه باز هم در روز دوشنبه کاهش یافت.

انتقاد وزیر اقتصاد از تمایل برخی بانک‌ها به بنگاه‌داری

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تمایل برخی از بانک‌ها برای افزایش بنگاه‌داری انتقاد کرد و گفت: هرچند بانک‌ها در سال‌های گذشته بنا به دلایلی به سمت بنگاه‌داری کشیده شده‌اند، اما در برخی از موارد بانک‌ها منابع را به سمت فعالیت‌های خود هدایت می‌کنند.

علی طیب‌نیا افزود: به عنوان مثال با وجودی که پروژه‌های موجهی در برخی از بخش‌ها همانند بخش فولاد وجود دارد، ‌اما بانک‌ها این پروژه‌ها را تامین مالی نمی‌کنند و منابع را به طرح‌های خود تخصیص می‌دهند.

منبع: اطلاعات انلاین