سایت فارسی ساز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد این وب‌سایت به‌طور کامل فیلتر شده و دسترسی دست‌اندرکارانش به فایل‌های سایت مسدود شده است.

سایت فارسی ساز فیلتر شد

سایت فارسی ساز فیلتر شد

سایت فارسی ساز که پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات ترجمه و فارسی‌سازی محتواهای غیرفارسی از جمله‌ بازی‌ها است، با انتشار اطلاعیه‌ای خطاب به کاربران خود از فیلتر شدن و از دسترس خارج شدن کامل این پلتفرم خبر داده است. در ابتدای این اطلاعیه آمده است:

بعد از گذشت چند روز از اخطار وزارت ارشاد نسبت به حذف فارسی سازهای غیرمجاز و حتی اجرای این کار توسط ما، متأسفانه سایت فارسی ساز به‌طور کامل فیلتر شد و دسترسی ما نیز به فایل های سایت مسدود گردید. این اتفاق موجب شد تا ما توان هیچ اقدامی را نداشته باشیم و سایت نیز حتی با ابزارهای دور زدن فیلتر قابل دسترسی نباشد.

– ، وب‌سایت فارسی ساز

به گزارش زومیت، در این اطلاعیه اعلام شده است که با وجود چنین مشکلی این سایت قادر به ادامه کار نخواهد بود و فعالیت خود را متوقف خواهد کرد:

«طبق گفت‌وگوهای انجام‌شده با وزارت ارشاد و کارگروه مصادیق مجرمانه، به ما اعلام شد تا پس از عقد تعهدنامه، تمامی فارسی سازهای بدون مجوز را حذف کنیم و زین پس صرفاً ترجمه بازی‌های مجاز را انجام دهیم. این چیزی نیست که ما در ابتدا در تلاش تحقق آن بودیم و محدود کردن فعالیت ما موجب خواهد شد تا عملاً بیشتر بازی‌های روز یا پرطرفدار به‌خاطر عدم دریافت مجوز ترجمه نشوند. به همین خاطر متأسفانه مجبوریم اعلام کنیم که فعالیت ما پس از ترجمه و فارسی‌سازی بیش از ۷۰ بازی مطرح متوقف خواهد شد.»

در ادامه متن این اطلاعیه نیز توضیح داده شده است که این سایت پس از خروج از فیلترینگ، ارائه‌دهنده فارسی سازهای رایگان گذشته، که مورد تأیید بودند، خواهد بود و فروش ترجمه‌های غیررایگان را ادامه نخواهد داد.

در پایان این متن نیز آمده است: «ما در تلاش خواهیم بود که حق فروش فارسی سازهای حذف‌شده یا غیررایگان را به شخص یا تیم دیگر واگذار کنیم و این مسیر را برای دیگر علاقه‌مندان به حوزه بومی‌سازی بازی‌ها باز بگذاریم.»

همچنین توضیح داده شده است که سایت فارسی ساز پس از واگذاری حق فروش ترجمه به شخص یا تیمی دیگر، آدرس آن را نیز اطلاع‌رسانی خواهد کرد تا خریداران جدید به آدرس‌های جدید مراجعه کنند.

+