به گزارش زیرنویس ؛ سرهنگ علی زنگنه در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال دریافت خبری از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک رمال و فالگیر از آنان در شهرستان رباط کریم، پیگیری موضوع در دستورکار ماموران انتظامی قرار گرفت و ماموران کلانتری ۱۶ وهن آباد با انجام اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را در رباط […]

به گزارش زیرنویس ؛ سرهنگ علی زنگنه در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال دریافت خبری از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک رمال و فالگیر از آنان در شهرستان رباط کریم، پیگیری موضوع در دستورکار ماموران انتظامی قرار گرفت و ماموران کلانتری ۱۶ وهن آباد با انجام اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را در رباط کریم مورد شناسائی قرار دادند.

وی ادامه داد:‌ در تحقیقات بیشتر ماموران پلیس مشخص شد فرد رمال از ساده لوحی و خرافه گرایی برخی شهروندان سوء‌استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری از آنان طریق فالگیری و رمالی کرده است. این فرد با هماهنگی قضائی در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

زنگنه با بیان اینکه متهم هنگام دستگیری در حال انجام دعانویسی و رمالی بود، گفت: این فرد تحت بازجویی قرار گرفت و معترف شد که با سوء‌استفاده از اعتماد قربانیان و دادن وعده‌های دروغین به آنها مبالغ زیادی پول از آنان دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم با بیان اینکه مقادیر قابل توجهی آلات و ادوات رمالی، فالگیری و وجه نقد به صورت ریال و یورو از متهم کشف شد، گفت: این مدارک نیز به همراه پرونده تشکیل شده برای متهم و همچنین خود متهم به دادسرا تحویل داده شد.

وی درپایان به مردم توصیه کرد:‌ افراد سودجو، مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و به این طریق از اعتماد طعمه‌های خود سوء استفاده می کنند لذا شهروندان باید مراقب باشند تا با حساسیت و آگاهی بیشتر در دام رمالان و کلاهبرداران گرفتار نشوند.

 

منبع خبر: رکنـا