به گزارش زیرنویس به نقل از فارس، رئیس دانشگاه شهید بهشتی درباره بازگشت به تحصیل داوطلبان کنکوری مشکوک به تلقب گفت: برای آموزش عالی کشور متأسفم که مجبور است این افراد را با حکم قضایی در دانشگاه‌ بپذیرد، بنده حاضرم از سمتی که دارم کناره‌گیری کنم ولی پذیرای این افراد در دانشگاه نیستم. با دستوری […]

به گزارش زیرنویس به نقل از فارس، رئیس دانشگاه شهید بهشتی درباره بازگشت به تحصیل داوطلبان کنکوری مشکوک به تلقب گفت: برای آموزش عالی کشور متأسفم که مجبور است این افراد را با حکم قضایی در دانشگاه‌ بپذیرد، بنده حاضرم از سمتی که دارم کناره‌گیری کنم ولی پذیرای این افراد در دانشگاه نیستم.

با دستوری که اخیرا حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری درباره وضعیت دانشجویانی که با نظر هیأت رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های سراسری متخلف شناخته شده‌اند، داد، به زودی شاهد حضور بیش از ۵ هزار دانشجو در کلاس‌های درس خصوصا کلاس‌های علوم پزشکی خواهیم بود.

روز شنبه ۲۵ آذر نیز در پی این دستور یک شبه حکم بازگشت به تحصیل ۳۵ داوطلب داده شد، این موضوع سبب شد که عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور طی نامه‌ای، تاکید کند که سازمان سنجش عملاً توانایی اجراء این حجم از برگشت به تحصیل متقلبان را ندارد و تصمیم‌ به کناره‌گیری از ریاست سازمان گرفته تا شرایط برای فرد دیگر جهت اجرای احکام صادر شده، فراهم شود.

سیدمحمود آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه تا این لحظه دانشجویی به دانشگاه شهید بهشتی معرفی نشده است، گفت: واقعاً برای آموزش عالی کشور متأسفم که مجبور است این شرایط را بپذیرد، دانشجویانی که می‌خواستند با تقلب وارد دانشگاه شوند، امروز بتوانند با حکم قضایی وارد دانشگاه شوند. این موضوع با هیچ منطق جهانی، علمی و آموزشی سازگار نیست.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد دارم این موضوع دقیقاً تشویق متخلفین و متقلبین برای ورود به دانشگاه است، گفت: متأسفانه این افراد تقلب و تخلف کرده‌اند و بنده با اصل قضیه مخالف هستم. اگر این افراد به دانشگاه شهید بهشتی معرفی شوند، بنده نمی‌توانم این دانشجویان را بپذیرم. قطعاً از سمتی که دارم کناره‌گیری می‌کنم ولی چنین دانشجویانی را نمی‌پذیرم.

آقامیری خاطرنشان کرد: پذیرش چنین دانشجویانی به منزله بی‌ثبات کردن نظام آموزش عالی کشور است. یعنی به هم ریختگی سیستم آموزش عالی کشور با حضور متقلبی که سواد ندارد و توانسته با کلک وارد دانشگاه شود و با چنین پروسه‌ای فارغ‌التحصیل شود، این فرد وارد عرصه جامعه می‌شود؛ بنابراین احتمال دارد جامعه با سواد کم و مدرک چنین افرادی آلوده شود.