سیدمجتبی ابطحی در ادامه اظهار کرد : روزدوشنبه،  ۷۳ روز از عملیات طوفان‌الاقصی می‌گذرد و جبهه مقاومت در حال نبرد با استکبارمی گذرد. هفته‌ها است که مردم آمریکایی و اروپایی برای اولین‌بار در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمده‌اند. این اتفاق نشان می‌دهد روح حاج قاسم با روح ملت‌ها پیوند خورده و اندیشه‌ها منسجم شده‌اند. […]

سیدمجتبی ابطحی در ادامه اظهار کرد : روزدوشنبه،  ۷۳ روز از عملیات طوفان‌الاقصی می‌گذرد و جبهه مقاومت در حال نبرد با استکبارمی گذرد. هفته‌ها است که مردم آمریکایی و اروپایی برای اولین‌بار در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمده‌اند. این اتفاق نشان می‌دهد روح حاج قاسم با روح ملت‌ها پیوند خورده و اندیشه‌ها منسجم شده‌اند.

وی افزود: به همین مناسبت برنامه‌ها و پویش‌هایی تدارک دیده شده است. انیمیشن ۱۸ دقیقه‌ای «سرباز» یکی از این برنامه‌هاست. برنامه دیگر نمایش میدانی «شهید القدس» در پارک ولایت است که از ۱۳ دی‌ماه تا روز پیروزی انقلاب اسلامی اجرا می‌شود. همچنین به مدت ۳۰ شب هم «نمایش بزرگ ژنرال» را خواهیم داشت که روایت وضعیت منطقه بعد از شهادت سردار سلیمانی است.

این سخنگو شرح داد: مستند «عیدوک بامری» روایت مبارزه حاج قاسم با اشرار جنوب شرق است که برای این ایام ساخته شده. مستند «شهید القدس» و «دوئل کمال» نیز از شبکه‌های سیما در دی‌ماه پخش می‌شوند. مستند دیگری با عنوان «حبیب مقاومت» درباره شکل‌گیری حزب‌الله و جنگ ۳۳ روزه تهیه شده که پخش می‌شوند. همچنین برنامه‌های «جوانمرد» و «میهمان» هم در ۱۰ قسمت تدارک دیده شده‌اند.

وی ادامه داد: برای اولین بار شرح کاملی از حوادث زندگی شهید سلیمانی از لحظه تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی در کتاب «زندگینامه شهید سلیمانی» جمع‌آوری شده که رونمایی می‌شود. کتاب‌های مجموعه مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های حسن نصرالله درباره شهید سلیمانی با عنوان «همراه ما بود»، کتاب «مجموعه سخنرانی‌ها و بیانات شهید سلیمانی در مجامع مختلف» و همچنین مجموعه دست‌نوشته‌های شهید سلیمانی برای خطاب به مجاهدان فلسطینی نیز منتشر و رونمایی می‌شوند.

وی ادامه داد: برای اولین بار شرح کاملی از حوادث زندگی شهید سلیمانی از لحظه تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی در کتاب «زندگینامه شهید سلیمانی» جمع‌آوری شده که رونمایی می‌شود. کتاب‌های مجموعه مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های حسن نصرالله درباره شهید سلیمانی با عنوان «همراه ما بود»، کتاب «مجموعه سخنرانی‌ها و بیانات شهید سلیمانی در مجامع مختلف» و همچنین مجموعه دست‌نوشته‌های شهید سلیمانی برای خطاب به مجاهدان فلسطینی نیز منتشر و رونمایی می‌شوند. در این دست‌نوشته‌ها شهید سلیمانی رابطه عاطفی، فرماندهی و رابطه همسویی و همراهی خود با مجاهدان فلسطینی را بیان می‌کند و توضیح می‌دهد.

ابطحی درباره پویش‌های این ایام توضیح داد: پویش‌های متعدد معنوی و اجتماعی در حال انجام است که خروجی همه این پویش‌ها کمک به مردم شریف ایران و قشرهای مظلوم و آسیب‌دیده از لحاظ اقتصادی و همچنین رشد و تعالی معنوی ملت عزیز ایران است.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اضافه کرد: اولین پویش به نیت حاج قاسم و با محوریت سازمان صدا و سیما و شهرداری تهران با تأکید بر آزادی زندانیان زن جرائم غیرعمد و تأمین جهیزیه برای زوج‌های جوان است. بر زنان تأکید شده است چرا که روز زن را در این ایام داریم. پویش «عهد می‌بندم حاج قاسمت باشم» را با تأکید بر جنبه‌های تربیتی و اخلاقی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی برای قشر نوجوان و جوان داریم.

وی ادامه داد: همچنین پویش‌های متنوع دانش‌آموزی، دانشجویی و مردمی در حوزه‌های فرهنگی، خدمات اجتماعی، محرومیت‌زدایی توسط اقشار مختلف مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد با استفاده از ظرفیت سالگرد شهید برای ترویج کارهای خیر و حل مشکلات اجتماعی و معیشتی مردم برگزار می‌شود. مثل سال‌های گذشته نیز پویش «نذر خون» را داریم که اهدای خون به نیت شهید سلیمانی اتفاق می‌افتد.

ابطحی اظهار داشت: مراسم اصلی سالگرد شهید سلیمانی روز ۱۳ دی‌ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در مصلای تهران خواهد بود. این مراسم با حضور سران جبهه مقاومت و مقامات ارشد کشور برگزار می‌شود. اجتماع باشکوه مردم تهران نیز در میدان ولیعصر همزمان با سالروز و لحظه شهادت شهید سلیمانی یعنی ساعت ۱:۲۰ بامداد برگزار می‌شود.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد شهید سلیمانی توضیح داد: برگزاری مراسم گرامیداشت در بهشت‌زهرا سلام‌الله علیها توسط فرزندان معزز شهدا برگزار می‌شود. مراسمات ویژه‌ای هم در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها در قطعه‌های شهدای گمنام را در روز و شب شهادت داریم.

وی اضافه کرد: اقشار مختلف در قالب کاروان‌های زیارتی برای زیارت مزار شهید سلیمانی و همرزمانشان اعزام می‌شوند. در وزارت خارجه نیز مراسم یادبود دیپلماتیک برگزار می‌شود.

سخنگوی ستاد بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اعلام کرد: اجلاس «مادران قهرمان‌پرور»، اجتماع «دختران حاج قاسم» و «زنان و دختران ستاره‌ساز»، تجلیل از ورزشکاران جوانمردی که حاضر به مسابقه با حریفانی از رژیم کودک‌کش و نامشروع اسرائیل نشدند، اجتماعات ورزشکاران در سطح استان تهران، برگزاری محافل مختلف قرآنی در سراسر کشور، نشست‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌ها و … برگزار می‌شوند.

منبع خبر: رکنـا