«کن استورنز»، ماجراجوی نروژی، از صخره‌ای سنگی با ارتفاع بیش از ۴۰ متر به درون آب یخ زیر پرید و توانست رکورد مرتفع‌ترین شیرجه مرگبار را به نام خود ثبت کند.     نادیا زکالوند: شیرجه مرگبار، اولین بار توسط «ارلینگ برونو هوودن»، نوازنده گیتار، ابداع شد که نوعی شیرجه آزاد از ارتفاعی بالاست. در […]

«کن استورنز»، ماجراجوی نروژی، از صخره‌ای سنگی با ارتفاع بیش از ۴۰ متر به درون آب یخ زیر پرید و توانست رکورد مرتفع‌ترین شیرجه مرگبار را به نام خود ثبت کند.

 

«شیرجه مرگبار» از ارتفاع ۴۰ متری درون آب یخ

 

نادیا زکالوند: شیرجه مرگبار، اولین بار توسط «ارلینگ برونو هوودن»، نوازنده گیتار، ابداع شد که نوعی شیرجه آزاد از ارتفاعی بالاست. در این نوع شیرجه، پرش‌ها باید از ارتفاعی بین ۱۰ تا ۱۵ متر بالاتر از سطح آب انجام شود. اما افراد ماجراجویی که سر نترس داشتند، ارتفاع‌های بیش از این را انتخاب می‌کردند. تازه‌ترین رکورد هم به «کن استورنز» تعلق گرفت. او اوائل این ماه، از یک دیوار صخره‌ای بلند با ارتفاع ۴۰٫۵ متر به درون آب بسیار سرد و یخی پرید و رکورد تازه‌ای ثبت کرد.

 

 

کن استورنز، زمانی مبارز هنرهای رزمی ترکیبی بود و اکنون قهرمان ورزش‌های خطرناک و هیجانی است.

 

رکورد شیرجه مرگبار بارها به نروژ، جایی‌که این ورزش خطرناک و هیجانی متولد شد، تعلق گرفته است و این بار هم یک نروژی رکورد شیرجه مرگبار را حفظ کرد.

خبرآنلاین

+