رویترز می‌گوید که روزنجلا جانجا لولا دا سیلوا، بانوی اول برزیل، پس از هک‌شدن حساب کاربری‌اش در هفته‌ی گذشته، از پلتفرم ایکس متعلق به ایلان ماسک شکایت خواهد کرد. این هکر ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) وارد حساب جانجا شد و چندین پیام ازجمله توهین به بانوی اول و لولا دا سیلوا (رئیس جمهور برزیل) و […]

رویترز می‌گوید که روزنجلا جانجا لولا دا سیلوا، بانوی اول برزیل، پس از هک‌شدن حساب کاربری‌اش در هفته‌ی گذشته، از پلتفرم ایکس متعلق به ایلان ماسک شکایت خواهد کرد.

این هکر ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) وارد حساب جانجا شد و چندین پیام ازجمله توهین به بانوی اول و لولا دا سیلوا (رئیس جمهور برزیل) و نیز توهین‌های زن‌ستیزانه‌ای منتشر کرد.

بانوی اول برزیل در ویدئویی زنده به‌همراه رئیس‌جمهور این کشور گفت: «هنوز نمی‌دانم که باید از آن‌ها در ایالات متحده شکایت کنم یا در برزیل؛ اما از آن‌ها شکایت خواهم کرد.»

یک هشدار جدی به ایلان ماسک!

جانیا همچنین از برزیل خواست تا شبکه‌های اجتماعی را قانونمند کند. وی گفت که آن‌ها باید درقبال اقدامات کاربران خود پاسخگو باشند.

رئیس‌جمهور برزیل موافقت کرد که قانونمندکردن پلتفرم‌های اجتماعی در سطح جهانی موردنیاز است؛ اما نگرانی‌های خود را درباره‌ی پیچیدگی‌های این موضوع بیان کرد.

علاوه‌براین، یکی از افراد سیاسی سرشناس برزیل گفت: «این چالش مهمی است که بدانیم چگونه می‌توانیم بدون تحمیل سانسور با این مسائل مقابله کنیم. می‌دانم که اتحادیه‌ی اروپا قبلاً مقرراتی را اعمال کرده است. ما باید از نزدیک مراقب کارهای ایالات‌ متحده و چین نیز باشیم.»

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین