نکونام: لیست امروز ما حتی به ۲۰نفر نرسید/ هواداران حواسشان باشد کلاه سر ما نگذارند
نکونام: لیست امروز ما حتی به ۲۰نفر نرسید/ هواداران حواسشان باشد کلاه سر ما نگذارند

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: بعد از داربی همیشه بازی اول سخت است. هر نتیجه‌ای به دست بیاید، اولین بازی بعد از داربی سخت است.

 

تیم فوتبال استقلال در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران با چهار گل نساجی مازندران را از پیش رو برداشت.جواد نکونام در نشست خبری پس از این بازی اظهار کرد: بعد از داربی همیشه بازی اول سخت است. هر نتیجه‌ای به دست بیاید، اولین بازی بعد از داربی سخت است. برای همین ریکاوری ذهنی و بدنی که تیم ما نیاز داشت دو روز در اردو بودیم تا بازیکنان تحت کنترل باشند. از مدیریت باشگاه برای این اردو تشکر می‌کنم. سعی کردیم از لحاظ ذهنی و بدنی تیم را آماده کنیم.

او ادامه داد: نساجی بازی را خوب آغاز کرد ولی می‌دانستیم با شکلی که بازی می‌کنند سعی دارند مالکانه بازی کنند که گذاشتیم این اتفاق بیفتد. نیمه اول را یک بر صفر تمام کردیم؛ در صورتی که تیم ما خوب بازی نکرد و بین دو نیمه هم این را به تیم گفتم. در نیمه دوم با تغییرات بازی را کنترل کردیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری را بزنیم ولی با شکلی که در نیمه اول داشتیم از بازیکنان تشکر کردم که زود تاکتیک مد نظر را پیاده کردند.

سرمربی استقلال همچنین گفت: از هواداران به طور ویژه تشکر می‌کنم که با انرژی مضاعف آنها برنده شدیم و باعث شدند تیم بیشتر رو به جلو حرکت کند. واقعا ممنون آنها هستم و امیدوارم تا آخر لیگ سربلند باشیم و بهترین عملکرد را داشته باشیم.

نکونام درباره عملکرد استقلال در شش بازی خانگی و شش برد در این بازی‌ها اظهار کرد: در همه بازی‌ها برای برد بازی می‌کنیم و داخل و خارج از خانه شرایط فرق دارد. نساجی امروز فوتبال خوبی را بازی کرد و یکی از بهترین بازی‌های نساجی بود. واقعا کیفیت خوبی داشتند و مالکانه بازی کردند. زهردار بودند و پاس‌های کوتاه به هم می‌دادند که تیم ما را در نیمه اول تحت فشار قرار دادند. به این فکر نمی‌کنم که در خانه بازی می‌کنیم. در هر بازی باید تلاش کنیم.

او درباره تعویض‌های استقلال در نیمه دوم هم گفت: «بین دو نیمه دو تعویض کردیم و سعی کردیم نیروی جدیدی به تیم بدهیم، چون بعد از داربی بود و تیم می‌توانست شرایط ایده‌آلی نداشته باشد. نیروی جدیدی به تیم وارد شد و با اینکه تیم ما یک بر صفر به رختکن رفت ولی فوتبالی که باب میلم بود انجام نمی‌دادیم و برای همین تغییرات را انجام دادیم. بعضی روزها، روز بازیکن نیست و از همه تیم تشکر می‌کنم. لیست امروز ما ۱۹ نفره بود و حتی به ۲۰ نفر نرسیدیم. از تمام تیم تشکر می‌کنم که تا اینجا مردانه جنگیدند.»

نکونام درباره برنامه‌اش برای تقویت تیم استقلال هم گفت: «این هفته قطعا جلسه خواهیم داشت و درباره برنامه‌های نیم‌فصل دوم صحبت‌ خواهیم کرد چون واقعا کار تا اینجا سخت بود. بچه‌ها خیلی خوب بودند و زحمت کشیدند و این نیاز است که بگویم مردانگی کردند و تا اینجا خوب کار کردند. امیدوارم در نیم‌فصل دوم بازیکنانی را که مد نظر داریم جذب کنیم تا با دست پر در لیگ شرکت کنیم.»

سرمربی آبی‌پوشان پایتخت درباره حواشی علیه استقلال و نامه محرمانه فدراسیون هم عنوان کرد: «هواداران باید حواسشان باشد کلاه سر ما نگذارند. حواس ما جمع است و به بازیکنان هم گفتم. شکایت و این بیانیه‌ها قبل از بازی رقم خورد تا تمرکز ما را به هم بریزد. داربی تمام شد و بازی سختی برای هر دو تیم بود. قطعا هواداران هر دو تیم از تیمشان انتظار دارند، درگیر اتفاقات بعد از بازی نشدیم و اینها را پیش‌بینی کرده بودیم و با تمرکزی که داشتیم توانستیم همه این ایده‌هایی که مخالف استقلال هستند، به هدفشان نرسند. استقلال حداقل نسبت به سه یا چهار تیم واقعا شرایط سخت‌تری داشت اما فشار را روی هواداران ما می‌گذارند که یک بار شکایت مطرح می‌شود و یک بار درباره قهرمانی صحبت می‌کنند. ما مشکلی با این مسائل تا زمانی که احترام‌ها حفظ شود نداریم.»

منبع: خبـر ورزشی