روح الله دهقانی فیروز آبادی عصر سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه امسال در بازدید از مراحل اجرایی پروژه پژوهشی هوشمندسازی شبکه گاز شهر مشهد که در مرکز دیسپاچینگ شرکت گاز خراسان رضوی برگزار شد، با بیان این مطلب که هوشمندسازی شبکه های انرژی یکی از محورهای مهم هوشمندسازی است، افزود: در ایران شمار جمعیت و مشترکین رو […]

روح الله دهقانی فیروز آبادی عصر سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه امسال در بازدید از مراحل اجرایی پروژه پژوهشی هوشمندسازی شبکه گاز شهر مشهد که در مرکز دیسپاچینگ شرکت گاز خراسان رضوی برگزار شد، با بیان این مطلب که هوشمندسازی شبکه های انرژی یکی از محورهای مهم هوشمندسازی است، افزود: در ایران شمار جمعیت و مشترکین رو به افزایش است و منابع رو به کاهش می باشد. یک رویکرد این است که هر روز با ایجاد زیرساخت و منابع جدید با سرمایه‌گذاری بیشتر نیازهای جدید را تامین کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور همه مدیران هوشمند می‌دانند که این اتفاق (سرمایه گذاری‌های بزرگ در زیرساخت‌ها) دیگر تکرار نمی‌شود و حرکت کردن به سمت بهره‌وری دیگر انتخاب نیست؛ بلکه برای حفظ سیستم الزام محسوب می شود که باید به این سمت حرکت کرد.

دهقانی با اشاره به وجود نیروی انسانی جوان و دانشمندان در نرم جهانی در ایران اظهار کرد: اگر از این نیروی انسانی خبره و کم قیمت به درستی استفاده کنیم و در آنان ایجاد انگیزه نماییم، هم منابع را ذخیره و هم از هوشمندسازی برای افزایش بهره وری، رفاه و نگهداری نخبگان استفاده خواهیم کرد.

معاون رییس جمهور گفت: به لطف وجود شرکت‌های خوب دانش بنیان در کشور و همچنین بسیاری از مدیران خوب که اهمیت حرکت دانش بنیان را احساس کرده‌اند، هر روز در این کشور اتفاقات خوبی از این جنس می‌افتد، به‌ویژه در چند سال اخیر، حضور مدیرانی که هوشمندانه به سمت راه حل‌های دانش بنیان حرکت می‌کنند، شتاب گرفته است.

به گفته وی، هوشمندسازی شبکه گاز مشهد به معنای واقعی حرکت بر لبه دانش و به سمت دانش بنیانی شدن است و اینکه تمام شرکت گاز زنجیره ارزش خود را به این بخش اختصاص می دهد، بسیار ارزشمند است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، در ادامه این نشست حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: خراسان رضوی چشم انداز تعریف شده گازرسانی پیشگام به عنوان گازرسانی پاک، پایدار، یکپارچه، شایسته محور، گسترده، ایمن، مشتری مدار و بهره ور را در افق ۱۴۰۴ در برنامه دارد.

وی افزود: این استان به دلیل دو مولفه وجود بارگاه رضوی و منابع خدادادی گازطبیعی که در زمره استان‌های گازخیز قرار دارد از پرسنل متعهد و متخصص و دانشی برخوردار است. همچنین وجود دانشگاه‌های قوی و پارک علم و فناوری از دیگر ویژگی‌های استان خراسان رضوی است به نحوی که بسیاری از افراد تاثیرگذار کشوری نیز در مقطعی از زمان در این استان خدمت می کرده‌اند.

 مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: مقاوم سازی تاسیسات، بهینه سازی انرژی و هوشمند سازی شبکه، سه اولویت ابلاغی شرکت ملی گاز ایران به شرکت‌های گاز استانی است که برای هر بخش با کمک شرکت‌های دانش بنیان برنامه‌های متنوعی تنظیم شده است.

وی با بیان این مطلب که موضوع مقاوم سازی و بهینه‌سازی از موضوعات بسیار مهمی است که شرکت گاز خراسان رضوی از شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه استفاده می‌کند، گفت: موضوع هوشمندسازی از دیگر مباحث مهمی است که با تصویب شورای مدیران شرکت ملی گاز برای اولین بار برای شبکه گاز مشهد در حال است. با اتمام این پروژه یک تحول و طرح قابل ارائه در سطح بین‌المللی انجام خواهد شد.

 

منبع خبر: رکنـا