به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: به طور کلی فعالیت ناتو به شدت افزایش یافته است. نیروهای آمریکایی از جمله با ناوگان هواپیمایی نزدیک مرزهای روسیه مستقر شده اند. بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس جمهور روسیه در مورد گسترش ناتو […]

به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: به طور کلی فعالیت ناتو به شدت افزایش یافته است. نیروهای آمریکایی از جمله با ناوگان هواپیمایی نزدیک مرزهای روسیه مستقر شده اند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس جمهور روسیه در مورد گسترش ناتو ادامه داد: اینها همان شرکایی هستند که بی شرمانه و در هر گام دروغ می‌گویند. غرب به جنگ ترکیبی علیه روسیه ادامه می‌دهد، اطلاعات کی یف را به‌موقع تأمین می‌کند و سلاح‌ها را به آنها انتقال می‌دهد؛ اما روسیه از اهداف خود دست نخواهد کشید.

ولادیمیر پوتین در این باره اضافه کرد: ماهیت تهاجمی ناتو دیگر پنهان نیست؛ ادعاهای برتری جهانی به صورت مستقیم در اسناد ایالات متحده گنجانده شده است. ایالات متحده از طریق بنیادهای متعدد در اروپا فعالیت می‌کند، با دانشجویان کار می‌کند و آنها را به انحراف‌های سیاسی می‌کشاند. آمریکا به عمد روسیه و اروپا را به درگیری کشاند و به هدف خود رسید، اما مسکو گزینه دیگری (جز عملیات ویژه نظامی در اوکراین) نداشت. ایالات متحده به شدت نگران نزدیک شدن روسیه به اروپا بود، آنها از مسکو می‌ترسیدند؛ اما مسکو قرار نبود با اروپا بجنگد و اکنون نیز چنین قصدی ندارد. نسل ضعیف و بی‌اراده سیاستمداران اروپا به دلیل وابستگی عظیم نمی‌توانند در برابر آمریکا مقاومت کنند. روسیه به کشورهای ناتو نیازی ندارد و در آینده نیز به آنها نیاز نخواهد داشت. تغییراتی در آگاهی سیاسی بسیاری از مردم اروپا در حال رخ دادن است؛ آنها می‌بینند که آمریکا وقیحانه از آنها در جهت منافع خود بهره برداری می‌کند. روسیه در امور اروپا دخالت نکرده و نخواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: افزایش تولید پرتابه‌ها و پهپادهای با دقت بالا ضروری است؛ کار پدافند هوایی نیاز به بهبود دارد. نقش سه گانه هسته‌ای افزایش یافته است. ۱۵ پرتابگر یارس و آوانگارد تا پایان سال تحویل ارتش روسیه می‌شود. لازم است به حفظ آمادگی سه گانه هسته‌ای ادامه دهیم.

پوتین اضافه کرد: ارتش روسیه باید از جمله به تجهیزات مبتنی بر هوش مصنوعی و اصول فیزیکی جدید مجهز شود.

این مقام روسیه خاطرنشان کرد: روسیه تنها ضامن حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین بود. اگر به دنبال توافق هستند، گفتگو کنند؛ اما روسیه بر اساس منافع خود این کار را انجام خواهد داد.

منبع: مـهر