به گزارش زیرنویس، سرهنگ احمد شیرانی درباره محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور در تعطیلات پایان هفته اظهارکرد: برابر تدابیر اتخاذ شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز، چهارشنبه۲۹ آذر تا ساعت شش صبح روز شنبه، دوم دی ماه از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ احمد شیرانی درباره محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور در تعطیلات پایان هفته اظهارکرد: برابر تدابیر اتخاذ شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز، چهارشنبه۲۹ آذر تا ساعت شش صبح روز شنبه، دوم دی ماه از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است. البته تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وی درباره محدودیت‌های ترافیکی پیش‌بینی شده برای مدیریت ترافیک در محور کرج- چالوس نیز گفت: در این محور تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت کماکان ممنوع است. همچنین تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور مذکور از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز چهارشنبه، ۲۹ آذرماه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همین روز از ابتدای تونل کندوان به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه انجام خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: همچنین تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور چالوس از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز جمعه اول دی ماه از آزادراه تهران ـ شمال و محور چالوس به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به‌صورت یکطرفه خواهد بود.

شیرانی با اشاره به محور هراز نیز گفت: در محور هراز نیز تردد کلیه تریلرها کماکان ممنوع است.  همچنین تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز چهارشنبه، ۲۹ آذرماه و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری از این محور ممنوع است.

وی درباره احتمال یکطرفه شدن محور هراز نیز گفت: در صورت سنگین بودن بار ترافیک از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه، اول دی ماه، این محور از مسیر شمال به جنوب به صورت مقطعی یکطرفه خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا تاکید کرد: اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی اجرای محدودیت‌ها لغو خواهد شد. 

شیرانی در پایان با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر با این دو شماره تماس گرفته و با اطلاع از وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفر خود انتخاب کنند.

منبع خبر: رکنـا