به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، سیدسلمان ذاکر در نشست صحن علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با لایحه بودجه ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه این لایحه اصلاحی با اصلاحات جدی روبرو است، گفت: حمایت از اشتغال یکی از محورهایی است که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ به خوبی دیده شده است. وی اختصاص ۱۳۱ همت […]

- موافق بودجه: هم اعتبارات اشتغال‌زا کافی است هم منابع همسان‌سازی بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، سیدسلمان ذاکر در نشست صحن علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با لایحه بودجه ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه این لایحه اصلاحی با اصلاحات جدی روبرو است، گفت: حمایت از اشتغال یکی از محورهایی است که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ به خوبی دیده شده است.

وی اختصاص ۱۳۱ همت به حوزه اشتغال اعم از بودجه عمومی و بودجه بانک‌ها را موجب تحول در این حوزه دانست و یادآور شد: اختصاص اعتبار صندوق کارآفرینی امید برای این حوزه نیز بسیار امیدوار کننده بوده و موجب تحول در بخش اشتغال خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یادآور شد: قدر این اعتبارات را یک جوان و خانواده‌ای که بیکار دارد متوجه می‌شوند که بحث اشتغال چه میزان می‌تواند در تشکیل خانواده تأثیرگذار باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یکی دیگر از نقاط قوت لایحه اصلاحی را ایجاد منابع پایدار و جدید برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری دانست و گفت: حدود ۱۰۰ همت منابع جدید برای این مهم درنظر گرفته شده هرچند که برخی خرده می‌گیرند این اعتبارات تورم‌زا خواهد بود.

ذاکر تصریح کرد: پاسخ برخی که معتقدند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان موجب تورم می‌شود این است که آیا بودجه قبلی که افزایش ۴۹ درصد تورم در آن پیش‌بینی شده بود تورم‌زا نبود، چرا وقتی نوبت به بازنشستگان می‌رسد باید به چنین مواردی بپردازیم. تورم باید با کنترل نرخ دلار، طلا و سکه کنترل شود.

وی اضافه کرد: چنانچه برای بازنشستگان نیز منابع پایدار پیش‌بینی نشود مانند اجرای رتبه‌بندی معلمان به مشکل برمی‌خورند و ما از ابتدا باید منابع مطمئن برای همسان‌سازی بازنشستگان در نظر بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس یکی دیگر از نقاط قوت لایحه بودجه را خرید تضمینی گندم دانست و گفت: اگر می‌خواهیم صف‌های طولانی نانوایی در استان‌ها ایجاد نشود باید خرید تضمینی را حمایت کنیم و به بیمه نانوایی‌ها توجه جدی داشته باشیم و قیمت نان را کنترل کنیم.

۲۲۳۲۲۳

منبع: خبـرآنلاین