آیت‌الله مرتضی مقتدایی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفتگویی به بیان نکاتی درباره فساد چای دبش، صادق بوقی و … پرداخته است که مشروح آن را در ادامه می خوانید. تحلیل شما از فساد اقتصادی که در چای دبش صورت گرفت و تبعات منفی آن روی مردم چیست؟ بالأخره خیلی‌ها با دیدن این موضوعات مأیوس […]

- آسیبی که حضور طلبه‌ها در آموزش و پرورش به دین می‌زند/ واکنش نماینده مجلس خبرگان رهبری به جنجال «صادق بوقی»

آیت‌الله مرتضی مقتدایی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفتگویی به بیان نکاتی درباره فساد چای دبش، صادق بوقی و … پرداخته است که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

تحلیل شما از فساد اقتصادی که در چای دبش صورت گرفت و تبعات منفی آن روی مردم چیست؟

بالأخره خیلی‌ها با دیدن این موضوعات مأیوس می‌شوند از اینکه نظام اسلامی، جمهوری اسلامی و مؤمنان بتوانند کاری انجام بدهند. این مأیوس شدن مردم و خصوصا جوانان بسیار مفسده دارد.

به مسئولین و مقامات قضایی و کسانی که مسئولیت رسیدگی به این پرونده‌ها را دارند، چه توصیه‌ای دارید؟

هم جدیّت و هم رسیدگی به طور صحیح و طبق موازین اسلام

بحثی هم در رشت اتفاق افتاد و شاید شنیده باشید؛ پیرمرد ماهی‌فروشی که بعد از فروش ماهی با رقص محلی مشتریان را خوشحال می‌کرد. برخوردهایی صورت گرفت و شنیده شد مغازه ایشان و چند مغازه دیگر پلمپ شده‌اند. به عنوان یک فقیه برای ما بفرمایید که آیا برخورد با این حرکات محلی شادی‌آفرین صحیح است؟

کار زشتی است ولی صلاح نیست من درباره‌اش صحبت کنم.

به طور کلی روش برخورد با این طور مسائل را چگونه می‌بینید؟

من نظری در این زمینه ندارم.

موضوع دیگری هم که اخیرا مطرح شد این بود که وزیر آموزش و پرورش به قم سفر کرد و در ملاقات با آیت‌الله نوری همدانی گفت ۲۵ هزار طلبه را در وزارت آموزش و پرورش استخدام کرده‌ایم. بعد که با واکنش مردم و معلمان مواجه شد، این طور اصلاح کرد که از این تعداد تنها سه هزار نفر تأیید و استخدام شده‌اند. به طور کلی این را امتیاز برای حوزه و آموزش و پرورش می‌دانید؟

من این را نشنیده ام و خیلی وارد نیستم.

اینکه طلبه‌ها به سمت آموزش و پرورش بروند، به رسالت تبلیغ آنها لطمه نمی‌زند؟

قطعا لطمه می‌زند. طلبه باید درس بخواند تا مبلغ دین باشد.

۲۱۹۲۱۵

منبع: خبـرآنلاین