زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که بمباران منازل مسکونی و مراکز درمانی در نوار غزه ساعتی متوقف نمی‌شود سخنگوی یونیسف وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که این جنگ، جنگ علیه کودکان است. حزب الله لبنان چند پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد منابع لبنانی از حمله به مرکز نظامی العباد وابسته […]

زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که بمباران منازل مسکونی و مراکز درمانی در نوار غزه ساعتی متوقف نمی‌شود سخنگوی یونیسف وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که این جنگ، جنگ علیه کودکان است.

حزب الله لبنان چند پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

منابع لبنانی از حمله به مرکز نظامی العباد وابسته به اشغالگران از لبنان خبر داده و اعلام کردند که این مرکز به آتش کشیده شده است.

حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: مرکز العباد دشمن صهیونیست با سلاح مناسب هدف قرار گرفت و تلفاتی به نظامیان رژیم صهیونیستی وارد شد.

خبرنگار المیادین گزارش داد: اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در الجلیل غربی از لبنان هدف قرار گرفت.

حزب الله لبنان همچنین از هدف قرار گرفتن خربه ماعر با سلاح موشکی خبر داد.

صدای آژیر خطر در ترشیحا و معالوت در شمال فلسطین شنیده شد.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد: مرکز الراهب را با موشک برکان هدف قرار دادیم و تلفاتی به آن وارد کردیم.

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی از شلیک موشک به شهرک شومیرا خبر داد.

گلوله باران فسفری مناطقی از جنوب لبنان

خبرنگار النشره گزارش داد که توپخانه رژیم صهیونیستی حومه السلامیه، حلیتا و راشیا الفخار را با گلوله های فسفری هدف قرار داد.

منابع لبنانی از پرواز گسترده هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی بر فراز مناطق نبطیه و اقلیم التفاح در ارتفاع پایین خبر دادند.

انفجار ۵۶ ساختمان در الشجاعیه به دست ارتش رژیم صهیونیستی

منابع خبری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی ۵۶ ساختمان را در الشجاعیه در شرق غزه منفجر کرده است. همچنین رژیم صهیونیستی برخی ساختمانها را در بیت حانون نیز منفجر کرده است.

نبرد سنگین در جحر الدیک در غزه

منابع فلسطینی از درگیری شدید میان نیروهای مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی در جحرالدیک غزه خبر دادند.

سرایا القدس با تاندوم صهیونیست‌ها را هدف قرار داد

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: دو خودرو نظامی ارتش اشغالگر را با موشک تاندوم در منطقه المغرافه در مرکز غزه هدف قرار دادیم.

منطقه شیخ رضوان زیر آتش سنگین توپخانه رژیم صهیونیستی

همزمان توپخانه رژیم صهیونیستی منطقه شیخ رضوان را زیر آتش شدید خود قرار داده است.

بمباران جنون آمیز جبالیا

جبالیا در شمال غزه نیز زیر بمب بمباران جنون آمیز هوایی رژیم صهیونیستی قرار دارد.

زخمی شدن ۲۹ نظامی صهیونیست طی ساعات گذشته

از سوی دیگر و در اوج درگیری میان نیروهای مقاومت و نظامیان اشغالگر، ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۲۹ نظامی خود در جریان نبرد ۲۴ ساعت گذشته اذعان کرد.

افزایش تعداد فلسطینی‌های بازداشت‌شده در کرانه باختری

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که عناصر اشغالگر ارتش رژیم صهیونیستی از عصر روز گذشته تا بامداد امروز چهارشنبه دست کم ۲۵ شهروند فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، در میان بازداشت شدگان تعدادی زن و کودک نیز حضور دارند.

با بازداشت این تعداد از شهروندان فلسطینی، آمار فلسطینی‌های بازداشت شده در کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به چهار هزار و ۶۳۰ تن افزایش یافت.

نظامیان اشغالگر طی بامداد امروز به منطقه‌های مختلف کرانه باختری حمله کرده و علاوه بر یورش به منازل مسکونی فلسطینی‌ها به سمت آن‌ها شلیک کردند.

بر اساس این گزارش، عناصر صهیونیست به منطقه‌ای در شهر الخلیل و بیت فوریک در شرق شهر نابلس حمله کردند.

آن‌ها همچنین با یورش به محله کفر عقب واقع در شمال قدس اشغالی حسام غیث جوان فلسطینی را بدون دلیل موجه بازداشت کردند.

نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری نیز از پای ننشسته و عناصر متجاوز را با پرتاب نارنجک‌های دست ساز در جریان حمله به اردوگاه عایده واقع در شمال بیت لحم هدف قرار دادند. همچنین درگیری‌هایی مسلحانه ای میان دو طرف در اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس و منطقه طمون رخ داده است.

منطقه سلواد واقع در شمال شرق رام الله نیز شاهد حمله عناصر متجاوز رژیم صهیونیستی بود. این اشغالگران به شهر طوباس و منطقه اللبن الشرقی واقع در جنوب نابلس یورش بردند.

وزارت بهداشت فلسطین چند روز قبل اعلام کرده بود که از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۵۰۵ فلسطینی از جمله ۱۱۱ کودک در منطقه‌های مختلف کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

افزایش تعداد فلسطینی‌های بازداشت‌شده در کرانه باختری

شهادت ۲۰ فلسطینی دیگر در حملات هوایی علیه غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در نتیجه حملات دیشب و امروز رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۰ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین از انتقال ۲۵ مجروح به بیمارستان‌های غزه خبر داد و تاکید کرد که ده‌ها نفر همچنان زیر آوارها هستند.

وزارت بهداشت فلسطین در ادامه این بیانیه عنوان کرد: اشغالگران از طریق استمرار موشک باران غزه به دنبال توقف خدمات باقیمانده پزشکی و بهداشتی در نوار غزه هستند. در حال حاضر تعداد مجروحانی که برای مداوا از نوار غزه خارج شده‌اند، نسبت به مجروحانی که نیاز به مداوا در خارج از نوار غزه دارند، بسیار کم است.

وزارت بهداشت فلسطین تصریح کرد که اشغالگران اقدام به نسل‌کشی ملت فلسطین به ویژه کودکان می‌کنند.

منازل مسکونی همچنان در لیست اهداف جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه منطقه‌های مختلف نوار غزه طی ساعت‌های بامداد و صبح امروز همچنان ادامه داشته است.

جنگنده‌های این رژیم منازل مسکونی در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را به شدت بمباران کردند. این حملات وحشیانه منازل مسکونی در مرکز اردوگاه الشابوره واقع در مرکز شهر رفح را نیز در بر گرفت.

در جریان بمباران یک خانه مسکونی در غرب خان یونس تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شده که به مجتمع درمانی ناصر منتقل شدند.

بمباران منازل مسکونی شرق جبالیا واقع در شمال نوار غزه نیز همچنان در لیست اهداف جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد.

بمباران شدید منازل مسکونی در جنوب غزه

نبرد سنگین مقاومت با متجاوزان در جنوب نوار غزه

از سوی دیگر نیروهای مقاومت فلسطین همچنان در صحنه نبرد بوده و به مبارزه با عناصر صهیونیست در محورهای مختلف نوار غزه پرداختند.

این نیروها طی ساعت‌های گذشته به صورت شدیدی با متجاوزان در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه وارد نبرد شدند. این در حالی است که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی برای پوشش دادن عناصر خود منطقه‌های مختلف این شهر را به شدت می کوبد.

در همین راستا ارتش رژیم صهیونیستی مجدداً با انتشار آمار به شدت سانسور شده اذعان کرد که یک افسر ذخیره ارتش در جنوب نوار غزه به هلاکت رسیده است.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی از جراحت شدید یک عنصر صهیونیست دیگر در نوار غزه خبر داد. مقامات نظامی رژیم صهیونیستی در حالی روزانه از تعداد انگشت شمار نظامیان به هلاکت رسیده در غزه خبر می‌دهند که رسانه‌های این رژیم آمار چند برابری تلفات نظامیان در این باریکه را افشا می‌کنند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین اذعان کردند که ۲ نظامی صهیونیست در جریان درگیری با نیروهای لبنانی در الجلیل زخمی شده اند.

بمباران شدید منازل مسکونی در جنوب غزه

بازداشت و هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی در کرانه باختری

این در حالی است که نظامیان اشغالگر طی بامداد امروز به منطقه‌های مختلف کرانه باختری حمله کرده و علاوه بر یورش به منازل مسکونی فلسطینی‌ها به سمت آنها شلیک کردند.

بر اساس این گزارش، عناصر صهیونیست به منطقه‌ای در شهر الخلیل و بیت فوریک در شرق شهر نابلس حمله کردند.

آنها همچنین با یورش به محله کفر عقب واقع در شمال قدس اشغالی حسام غیث جوان فلسطینی را بدون دلیل موجه بازداشت کردند.

نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری نیز از پای ننشسته و عناصر متجاوز را با پرتاب نارنجک‌های دست ساز در جریان حمله به اردوگاه عایده واقع در شمال بیت لحم هدف قرار دادند. همچنین درگیری‌هایی مسلحانه ای میان دو طرف در اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس و منطقه طمون رخ داده است.

منطقه سلواد واقع در شمال شرق رام الله نیز شاهد حمله عناصر متجاوز رژیم صهیونیستی بود. این اشغالگران به شهر طوباس و منطقه اللبن الشرقی واقع در جنوب نابلس یورش بردند.

در جریان حمله نظامیان صهیونیست به منطقه‌های الیامون و طمون در شمال کرانه باختری دست کم سه فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران زخمی شدند.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر یورش به این مناطق و هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی اقدام به تخریب یکی از منازل مسکونی در منطقه المشاش واقع در طمون کردند.

بمباران شدید منازل مسکونی در جنوب غزه

ادعای رسانه‌های صهیونیستی مبنی برآمادگی تل‌آویو برای آتش‌بس یک هفته‌ای

رسانه‌های صهیونیستی مدعی آمادگی تل آویو برای آتش بس یک هفته در مقابل آزادسازی تعدادی از اسرا در نوار غزه شدند.

به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان مدعی شدند: تل آویو به مقامات دوحه ابلاغ کرده که آماده توافق بر سر آتش بس یک هفته‌ای در برابر آزادسازی ۴۰ اسیر در نوار غزه است.

رسانه‌های خبری ساعت‌های گذشته گزارش دادند که «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس قرار است به زودی راهی مصر شود.

گفته شده سفر هنیه به مصر با هدف گفت‌وگو درباره دستیابی به آتش بس خواهد بود.

جزئیات بیشتری از این سفر اعلام نشده، اما مقاومت فلسطین پیشاپیش هرگونه مبادله اسرا در شرایط جنگی را رد کرده است.

شبکه ۱۲ اسراییل نیز شب گذشته در گزارشی اعلام کرد که مذاکرات مهم، جدی و عمیقی درباره مبادله اسرا در حال انجام است اما چنین توافقی قریب‌الوقوع نیست.

پیشتر نیز وبگاه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اسراییل مصمم به پیشرفت در مذاکرات مبادله اسرا است علیرغم اینکه می‌داند چنین توافقی هزینه سنگینی برای تل آویو خواهد داشت.

همزمان آن گونه که اسپوتنیک گزارش داد «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت که اسراییل آماده آتش بس در نوار غزه به خاطر آزادی گروگان‌های باقی‌مانده است.

بمباران شدید منازل مسکونی در جنوب غزه

یونیسف: جنگ غزه جنگ علیه کودکان است

از سوی دیگر «جیمز الدر» سخنگوی یونیسف وابسته به سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد: نوار غزه خطرناک‌ترین مکان در سراسر کره زمین برای کودکان است.

وی در ادامه افزود: قربانی شدن این تعداد بالا از کودکان فلسطینی در حملات اسراییل علیه نوار غزه بیانگر وجود یک سیاست خاص برای هدف قرار دادن کودکان است.

الدر تصریح کرد: ادامه یافتن این جنگ و نشنیده گرفتن درخواست‌های آتش بس به معنی فوت کودکان بیشتر در نوار غزه نه فقط به دلیل تداوم بمباران‌ها بلکه به دلیل گسترش بیماری‌ها و نبود خدمات پزشکی خواهد بود.

وی اضافه کرد: بنا به اعلام وزارت بهداشت فلسطین تعداد قربانیان حملات علیه نوار غزه به ۱۹ هزار تن رسیده که ۴۰ درصد از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند و به همین دلیل است که یونیسف این جنگ را جنگ علیه کودکان توصیف کرده است.

الدر تاکید کرد: ما شاهد آن هستیم که کودکان قطع عضو شده وارد بیمارستان‌ها شده اند اما در این بیمارستان‌ها در نوار غزه به دلیل حملات اسراییل کشته می‌شوند. متأسفم که کشته شدن هزاران کودک در نوار غزه تنها تبدیل به اعلام آمار روزانه شده است.

در حال تکمیل

منبع: مـهر