سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آمار گردشگری در شش ماهه اول سال اظهار کرد: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ آمار گردشگری در کشور چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است که نسبت به سال گذشته ۴۸.۵ درصد افزایش داشته است. وی افزود: این در حالی است که […]

- آمار گردشگران ورودی به کشور طی شش ماه اول سال اعلام شد

 سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آمار گردشگری در شش ماهه اول سال اظهار کرد: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ آمار گردشگری در کشور چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است که نسبت به سال گذشته ۴۸.۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که بعد از حوادث ناآماری‌های سال ۱۴۰۱ خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند که با توجه به تبلیغات ایران‌هراسی، از آمار گردشگران کاسته شود ولی رشد ۴۸.۵ درصد نشان می‌دهد که این رقم معکوس است. هر چند که یک رقم درشت که یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است مربوط به کشور آذربایجان است که متاسفانه هنوز مرزهای زمینی را باز نکرده که البته اقدامات لازم در حال انجام شدن است.

ضرغامی در ادامه بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با مصوبه‌ای که ما درباره لغو یک‌طرفه روادید داشتیم ورود گردشگران خارجی سرعت بگیرد و همزمان با آن، فرصتی فراهم شده که دستگاه‌های مختلف را توجیه کنیم تا برخی مشکلات اولیه‌ای که گردشگران دارند، برطرف شود.

وی با اشاره مصوبه دولت درباره اجازه خروج ۲۱۱ شیء تاریخی ارزشمند به دنبال تفاهم‌نامه با چین برای نمایش در نمایشگاه شکوه پارس در پکن به مدت شش ماه گفت: وجود اشیاء تاریخی ما و توضیحاتی که کارشناسان ما در آنجا می‌دهند، می‌تواند نقش بزرگی در اشاعه تمدن و میراث فرهنگی کشور ما باشد. متقابلا هم در نماشگاهی که بعدا در ایران خواهیم داشت، آثار تاریخی چینی‌ها نمایش داده می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه یکی از اهداف ما در حوزه میراث فرهنگی معرفی در سطح جهانی است، افزود: هرچند متاسفانه در داخل هم، سواد میراث فرهنگی به خصوص در مسئولین کلا خیلی پایین است.

۴۷۴۷

منبع: خبـرآنلاین