به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ گازگرفتگی سگ یکی از آیتم های آماری سازمان پزشک قانونی کشور است که با توجه به مراجعه افراد آسیب دیده در این خصوص به ادارات پزشکی قانونی و معاینه و تعیین خسارت آنان از ابتدای سال جاری به موضوعات آماری سازمان اضافه شد. بر اساس آمارهای گردآوری شده در هشت […]

به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ گازگرفتگی سگ یکی از آیتم های آماری سازمان پزشک قانونی کشور است که با توجه به مراجعه افراد آسیب دیده در این خصوص به ادارات پزشکی قانونی و معاینه و تعیین خسارت آنان از ابتدای سال جاری به موضوعات آماری سازمان اضافه شد.

بر اساس آمارهای گردآوری شده در هشت ماهه سال جاری بیشترین مراجعه مصدومین گازگرفتگی سگ با ۱۴ نفر مربوط به شهرستان نجف آباد و پس از آن با ۱۱ نفر مربوط به شهرستان لنجان و ۹ نفر شهرستان اصفهان بوده است.

بر اساس آمار های سازمان پزشکی قانونی کشور در شش ماهه اول امسال استان اصفهان بعد از استان خراسان رضوی و استان تهران، بیشترین مراجعه مصدومین گازگرفتگی سگ را داشته است.

هم استانی های عزیز باید گاز گرفتگی حیوانات را اعم از اهلی و وحشی جدی بگیرند چرا که هرگونه سهل انگاری اعم از مراجعه دیرهنگام یا مراجعه نکردن به مراکز بهداشتی و درمانی، ممکن است منجر به بروز بیماری هاری و مرگ شود.

اصفهان/ بهمن راعی

منبع خبر: رکنـا