سپاهان آخرین‌بار در لیگ چهاردهم و در فصل ۹۴-۹۳ قهرمان شد و امسال اگر قهرمان شود بعد از ۹ سال به این افتخار رسیده است. سپاهانی‌ها ۵ بار قهرمان لیگ برتر شده‌اند و از این حیث بعد از پرسپولیس (با ۸ قهرمانی) در رده دوم قرار دارند. خیلی‌ها می‌گویند پرسپولیس و استقلال دعوا می‌کنند و […]

استقلال .پرسپولیس .قهرمانی در لیگ فوتبال.فوتبال - پرسپولیس و استقلال هم دعوا کردند هم قهرمان شدند

سپاهان آخرین‌بار در لیگ چهاردهم و در فصل ۹۴-۹۳ قهرمان شد و امسال اگر قهرمان شود بعد از ۹ سال به این افتخار رسیده است. سپاهانی‌ها ۵ بار قهرمان لیگ برتر شده‌اند و از این حیث بعد از پرسپولیس (با ۸ قهرمانی) در رده دوم قرار دارند.

خیلی‌ها می‌گویند پرسپولیس و استقلال دعوا می‌کنند و به حاشیه می‌روند و سودش را سپاهان می‌برد. این حرف به همین دلیل ساده که سپاهان ۸ سال قهرمان نشده هیچ منطقی ندارد چون در این ۸ سال هم پرسپولیس و استقلال کلی با یکدیگر دعوا کردند و این‌طور نبوده که مثل سالیان دورتر فقط دور یک میز شام مشترک بخورند! برای قهرمانی باید شایستگی فنی هم داشت همان‌طور که استقلال ۲ سال قبل و پرسپولیس پارسال داشتند. استقلال مجیدی و پرسپولیس گل‌محمدی (فصل گذشته) شایسته قهرمانی بودند و امسال هم تا این‌جای کار استقلال خوب کار کرده اما سپاهان به لحاظ فوتبالی قوی‌تر به نظر می‌رسد ضمن این‌که نسبت به استقلال و پرسپولیس خط آتش خطرناک‌تری دارد که زدن ۳۲ گل در ۱۲ مسابقه مؤید این ادعاست.

از نظر میانگین امتیازی هم سپاهان با وجود کسر ۴ امتیاز از استقلال جلوتر است چون یک بازی کمتر انجام داده و اگر دیدار معوقه خود را ببرد صدرنشین می‌شود. در واقع اگر استقلال و پرسپولیس می‌خواهند مثل سال‌های گذشته قهرمان شوند و اجازه ندهند جام به اصفهان برود باید به‌مراتب پرقدرت‌تر از آنی باشند که تا امروز دیده‌ایم. وضعیت جدولی پرسپولیس از استقلال بدتر است ولی گل‌محمدی که خودش هم از نتایج حاصله راضی نیست هنوز امید خود را از دست نداده و به بازی‌های باقی‌مانده خیلی امیدوار است.

در جام‌حذفی یک تیم می‌تواند با ۵ بازی قهرمان شود اما لیگ برتر ۳۰ هفته است و یک تیم باید روند خوبی را در اکثر هفته‌ها طی کند و نتیجه هم بگیرد. پارسال پرسپولیس از سپاهان و استقلال عقب افتاده بود اما ۷ بازی آخرش را برد و در جام‌حذفی هم با غلبه بر سپاهان (۴- ۲) و استقلال (۲- یک) قهرمان شد؛ تیم مجیدی هم که بدون باخت قهرمان شد اما امسال کار استقلال برای قهرمانی و کار پرسپولیس برای حفظ جام و دفاع از عنوان قهرمانی خیلی سخت است. تازه علاوه بر سپاهان، تراکتور پرستاره را هم نباید نادیده گرفت هر چند که تراکتور مثل سپاهان در نقل و انتقالات چندان منطقی بسته نشده و فقط ستاره دارد.

منبع: خبـر ورزشی