به گزارش زیرنویس، علی بهادری جهرمی چهارشنبه شب در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: در جلسه روز گذشته شورای پول و اعتبار پیشنهادِ وزارت راه و شهرسازی برای ۲ برابر شدن وام ودیعه مسکن به تصویب رسید و براین اساس وام ودیعه مسکن در عموم نقاط کشور ۲ برابر به بالا شد. سخنگوی دولت افزود: در تهران […]

به گزارش زیرنویس، علی بهادری جهرمی چهارشنبه شب در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: در جلسه روز گذشته شورای پول و اعتبار پیشنهادِ وزارت راه و شهرسازی برای ۲ برابر شدن وام ودیعه مسکن به تصویب رسید و براین اساس وام ودیعه مسکن در عموم نقاط کشور ۲ برابر به بالا شد.

سخنگوی دولت افزود: در تهران این مبلغ به ۲۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و در روستاها هم که پیش از این ودیعه مسکن وجود نداشت از این پس می‌توانند تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن دریافت کنند.

بهادری جهرمی ادامه داد: با توجه به قوت گرفتن فرایند تولید مسکن در حوزه خرید و فروش مسکن با مهار رشد قیمت مواجه شده‌ایم.

وی تاکید کرد: حرکت به سمت اداره مردمی امور آثار خوبی برجا گذاشت و فاصله دولت و مردم را به حداقل رساند و سفرهای استانی، جلسات نخبگانی و دانشگاهی و اخذ نظرات و حضور میدانی در موقعیت‌های خاص، سبب شد مردم میداندار امور شوند.

سخنگوی دولت ادامه داد: در دو سال گذشته موفق شدیم رکورد افزایش بیش از دوبرابری خرید گندم را از سوی دولت رقم بزنیم و این به علت میدان‌داری کشاورزان بود که چنین نرخ رشدی رقم خورد.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا، سال ۱۴۰۱ در حوزه تجارت خارجی کالای غیرنفتی موفق شدیم این رکورد را به ۱۱۲ میلیارد دلار برسانیم و مردم در این زمینه میدان‌دار بودند، دولت با افزایش تعاملات در دیپلماسی همسایگی معاهداتی را منعقد کرد تا تجارت خارجی تسهیل شود.

وی تاکید کرد: هرگاه مردم‌میدان دار شدند مشکلات برطرف شد و این یکی از اصلی ترین دستاوردهای دولت است.

منبع: مـهر