به گزارش زیرنویس، سیدصادق پورسینا اظهار کرد: در ساعت ۱۷:۵۹ عصر امروز -چهارشنبه ۲۹ آذر- در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ همدان مبنی بر آتش‌سوزی یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ در پایانه سرگذر دو تیم عملیاتی به محل اعزام شدند. وی افزود: آتش‌نشانان بلافاصله به محل اعزام شده که در ابتدای ورودی پایانه با […]

به گزارش زیرنویس، سیدصادق پورسینا اظهار کرد: در ساعت ۱۷:۵۹ عصر امروز -چهارشنبه ۲۹ آذر- در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ همدان مبنی بر آتش‌سوزی یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ در پایانه سرگذر دو تیم عملیاتی به محل اعزام شدند.

وی افزود: آتش‌نشانان بلافاصله به محل اعزام شده که در ابتدای ورودی پایانه با ترافیک بسیار سنگینی مواجه شدند که در نتیجه ترافیک مذکور مانع حرکت ماشین‌آلات امدادی شد.

پورسینا ادامه داد: با توجه به انسداد مسیر و عدم عبور خودروی آتش‌نشانی، در حرکتی مثال زدنی آتش نشانان با حمل وسایل امدادی با پای پیاده در کمتر از پنج دقیقه(زمان طلایی) پس از زمان اعلام به مرکز فرماندهی به محل حادثه رسیده و خودرویی که طعمه حریق شده بود را حریق اطفاء کردند.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکل آتش نشانان ترافیک و حجم بالای خودرو در این محل بود که این امر باعث ایجاد مشکل در انجام مأموریت آتش نشانان می‌شود.

پورسینا در ادامه سوالی را به این شکل مطرح کرد: فرض کنید در این صحنه اگر شما به جای امدادگران در خودروهای آتش‌نشانی باشید و همه تجهیزات لازم شما داخل خودرو باشد برای نجات جان شهروندان چه می‌کنید؟ بی شک اغلب افراد در شرایط فوق تنها به امید باز شدن مسیر آژیرکشان منتظر بازگشایی مسیر می‌مانند، آژیری که حتی صدای آن در شلوغی ترافیک گم می‌شود.

وی اضافه کرد: بر حسب احساس تکلیف و عشق به همنوع، آتش نشانان با پای پیاده وسایل مورد نیاز را حمل کرده و در زمان طلایی اقدام به اطفاء آتش کردند و مانع سرایت آتش به پیرامون شدند.

پورسینا یادآور شد: در زمان بروز حوادث و به منظور امدادرسانی مطلوب از شما شهروندان خواهشمندیم نسبت به صدای آژیر بی تفاوت نبوده و تلاش کنید مسیر عبوری را برای خودروهای امدادی باز کنید.

منبع خبر: رکنـا