تازه‌ترین جزئیات از حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت
تازه‌ترین جزئیات از حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به حمله سایبری روز دوشنبه به جایگاه‌های سوخت گفت: صبح دوشنبه حدود ساعت ۹ عملیات سوخت‌رسانی تعدادی از جایگاه‌ها در سراسر کشور متوقف شد و به محض وقوع رخداد، ستاد بحران را تشکیل دادیم. وی افزود: […]

- تازه‌ترین جزئیات از حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به حمله سایبری روز دوشنبه به جایگاه‌های سوخت گفت: صبح دوشنبه حدود ساعت ۹ عملیات سوخت‌رسانی تعدادی از جایگاه‌ها در سراسر کشور متوقف شد و به محض وقوع رخداد، ستاد بحران را تشکیل دادیم.

وی افزود: بیش از ۲۲ هزار نفر را بسیج و در ساعات اولیه این توطئه را خنثی کردیم. عملیات سوخت‌رسانی هم در جایگاه‌ها به‌صورت دستی اجرایی شد و از عصر دوشنبه در حدود ۸۸ درصد از جایگاه‌ها، عملیات سوخت‌رسانی با کارت سوخت انجام می‌گیرد.

وزیر نفت گفت: توطئه‌گران برنامه داشتند که با این کار مردم را عصبانی کنند، ولی با تدبیر و سرعت عمل ما، شاید برخی از مردم متوجه این اتفاق نشدند. 

اوجی افزود: گویا اسم این عملیات چیزی موسوم به «گنجشک» بوده، ولی نمی‌دانند اینجا ایران است و آن پر عقاب سال ۱۳۵۷ ریخت، چه برسد به گنجشک.

گفتنی است در اولین ساعات صبح روز دوشنبه خبر بروز اختلال سراسری این جایگاه ها در صدر اخبار امروز صبح قرار گرفت.

سازمان پدافند غیرعامل کشور در واکنش به این موضوع با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به رعایت الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل، در تمامی سکوهای سوخت رسانی امکان سوخت رسانی به صورت دستی و خارج از شبکه وجود دارد و مشکل سوخت رسانی در برخی سکوها تا پایان امروز برطرف می شود و اختلال سامانه هوشمند سوخت نیز ظرف روزهای آینده برطرف می گردد.

در همین حال با انتشار خبر اختلال در روند سوخت  رسانی در کشور، شایعاتی مبنی بر کمبود سوخت و احتمال افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی دست به دست شد که واکنش رضا نواز سخنگوی جایگاهداران سوخت را به دنبال داشت.

وی گفت: با وجود آنکه نقص نرم‌افزاری سامانه سوخت در برخی جایگاه‌های بنزین ایجاد شده است، بنزین کافی برای پاسخ به تقاضا وجود دارد.

با گذشت ساعاتی از وقوع اختلال در جایگاه های سوخت، جواد اوجی وزیر نفت در ‌جریان بازدید از یکی از جایگاه های سوخت در تهران در جمع خبرنگاران گفت که این اختلال ناشی از حمله سایبری به جایگاه‌ها بوده است.

به گفته وی تجربه حمله سایبری در سال ۱۴۰۰ برای مدیریت این بحران به کار گرفته شد.

منبع: اطلاعات انلاین