به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن به شب یلدا، بسیاری از شهروندان برای تهیه مایحتاج و خریدهای متناسب با این شب از فضای مجازی استفاده می‌کنند که در این بین بسیاری از مجرمان سایبری با انتشار آگهی‌های دروغین و تخفیفات چشمگیر، سعی در جذب و فریب مردم را دارند. شهروندان نباید فریب تبلیغات […]

 

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن به شب یلدا، بسیاری از شهروندان برای تهیه مایحتاج و خریدهای متناسب با این شب از فضای مجازی استفاده می‌کنند که در این بین بسیاری از مجرمان سایبری با انتشار آگهی‌های دروغین و تخفیفات چشمگیر، سعی در جذب و فریب مردم را دارند.

شهروندان نباید فریب تبلیغات اغواکننده منتشر شده در فضای مجازی با وعده‌های حراج بی نظیر، تخفیف ویژه شب یلدا، قیمت‌های باورنکردنی و غیره را بخورند؛ مردم جهت خریدهای آنلاین صرفاً از فروشگاه‌های اینترنتی رسمی دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند..

سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره آگهی‌های جعلی با عنوان شب یلدا گفت: با توجه به روزهای پایانی آذرماه و نزدیک شدن به شب یلدا، مجرمان سایبری از طریق آگهی‌های جعلی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با درج آگهی‌های جعلی در فضای مجازی و تبلیغات گسترده ارزان سراهای مجازی ویژه شب یلدا، مشتری را ترغیب به واریز بیعانه کرده، که پس از واریز، در واقعیت کالایی برای ارسال وجود ندارد.

سرهنگ پاشایی به کاربران توصیه کرد: هنگام خریدهای آنلاین به این نکته حتماً توجه داشته باشند که از پرداخت وجه به هر میزان به عنوان بیعانه برای نگه داشت کالا خودداری کنند و در هنگام تحویل کالا حتماً نسبت به بررسی اجناس اقدام کنند تا کالای تقلبی دریافت نکنند.

وی ضمن اشاره به اینکه مجرمین سایبری همیشه در کمین هستند تا از کاربران ناآگاه کلاهبرداری کنند از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هر نوع فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی https:‎//csirc.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

منبع: مـهر