به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ، دکتر حمیدرضا نجف‌پورکردی در مراسم تکریم و معارفه اعضای هیات مدیره هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان افزود: به اذعان جامعه ذینفعان و مخاطبان، موسسه صندوق  ذخیره فرهنگیان در مسیر تعالی قرار گرفته است و هر روز شاهد اتفاقات مثبتی در […]

به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ، دکتر حمیدرضا نجف‌پورکردی در مراسم تکریم و معارفه اعضای هیات مدیره هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان افزود: به اذعان جامعه ذینفعان و مخاطبان، موسسه صندوق  ذخیره فرهنگیان در مسیر تعالی قرار گرفته است و هر روز شاهد اتفاقات مثبتی در راستای تحقق مطالبات اعضا هستیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت تغییرات مدیریتی افزود: مجموعه سازمان‌ها باید نو شوندگی خود را داشته باشند و افراد متخصص باید منافع سازمان را بر منافع شخصی اولویت بدارند و ما هم به تبعیت از این رویکرد، در این مسیر از ظرفیت افراد کاربلد استفاده خواهیم کرد.

 دکتر نجف پور تصریح کرد: موجودیت صندوق ذخیره فرهنگیان حاصل زحمات گذشتگان است و غفلت در این نگاه، آسیب به خود و ارزش‌هایمان را به دنبال دارد. بنابراین ما ضمن ارج نهادن به زحمات مدیران قبلی، نگاه تحولی، سودآوری و ثروت‌آفرینی برای فرهنگیان را دنبال می‌کنیم.

دکتر نجف‌پور کردی به اجرایی شدن ارزش مالکانه به عنوان مطالبه‌ دیرینه فرهنگیان اشاره و تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی یک تیم متخصص در موسسه، این مطالبه پاسخ داده شد.

مدیرعامل صندوق با اشاره به اینکه در مسیر تعالی سازمانی با وضعیت مطلوب فاصله داریم، بیان کرد: یکی از قواعد و الزاماتی که در مسیر تعالی سازمانی اثربخش عمل می‌کند شبکه انسانی و مدیریتی هر دستگاه است که در نقشه عمل سازمانی جانمایی‌هایی ذیل راهبردهای کلان داشتیم و  تغییرات سازمانی فعلی هم ذیل این موضوع است.

دکتر نجف‌پور کردی تاکید کرد: در برنامه مدیریتی شرکت‌ها ارزیابی شدند و پوست‌اندازی مدیریتی خواهیم کرد البته این کار به معنای نادیده گرفتن زحمات نیست و در جانمایی‌های موسسه تغییراتی داریم. 

مدیرعامل صندوق با تاکید بر اینکه در موسسه نیازمند صبر استراتژیک هستیم، بیان کرد: اخلاق‌مداری هم یکی دیگر از ضروریاتی است که باید در سازمان بیش از پیش نهادینه شود و مبتنی بر اخلاقیات، نیازمند انسجام و یکپارچگی سازمانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه موسسه، هلدینگ و شرکت‌های وابسته متعلق به فرهنگیان است؛ گفت: منافع نظام هم با منافع فرهنگیان گره خورده است و باید در انجام مسئولیت‌های قانونی توجه ویژه شود. 

وی گفت: سند راهبردی موسسه تهیه شده است که ذیل آن اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذاری در کل موسسه مورد توجه است.

دکتر نجف‌پورکردی با اشاره به اینکه عملکرد رضایت‌بخش و سودآوری مناسبی را در هلدینگ سرمایه‌گذاری شاهد بودیم، گفت: دلیل این موضوع انسجام و ثبات مدیریتی حاکم در هلدینگ است. تیم جوان و متخصص در هلدینگ، شاکله جوان مدیریتی را ایجاد کرد و بر این اساس در بخش صنعتی در گذشته ضعف‌های بیشتری داشتیم که با تلاش تیم مدیریتی بهبود یافت.

مدیرعامل صندوق بیان کرد: پیشتر سبک مدیریت کنترل مالی بود که به سمت برنامه‌ریزی استراتژیک حرکت کردیم و در این دوره مدیریت جدید هم کارهای ارزشمندی انجام شد که ساماندهی شرکت‌های صنعتی به ویژه ماشین‌سازی اراک به طور قوی‌تری دنبال شد. 

وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان در اجرای طرح ارزش مالکانه نقش موثری دارد تغییرات مدیریتی جدید نباید خللی در این مورد ایجاد کند و باید کار با قدرت بیشتری دنبال شود.  

افزایش ۱۰ برابری پرتفوی هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان 

در ادامه مهندس رضا عاصم‌نخجوانی مدیرعامل سابق هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان اظهار کرد: امیدوارم با حضور مدیران جوان، برنامه‌ها و اقدامات هلدینگ‌ها با قدرت بیشتری دنبال شود. 

وی افزود: پرتفوی شرکت از ١٨٠٠ میلیارد تومان حداقل ١٠ برابر افزایش داشته و در این مدت نزدیک به  ١۴ هزار میلیارد تومان سودآوری برای موسسه داشتیم  که ٧۵٠٠ میلیارد تومان آن سود پایدار است.

مهندس نخجوانی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در هلدینگ گفت: اصلاح پرتفوی انجام شد که قطعا با حضور مدیران قوی تقویت خواهد شد.

معرفی اعضای جدید هیات مدیره

در ادامه این مراسم دکتر ایرج پرهیزکار، دکتر قاسم مالکی و حمیدرضا کردلویی به عنوان اعضای جدید شرکت سرمایه‌گذاری فهرنگیان معرفی و احکام خود را دریافت کردند. همچنین از خدمات مهندس نخجوانی، دکتر امیر گنجی و دکتر قدرت‌اله برزگر با اهدای لوح تجلیل شد. 

 دکتر پرهیزکار پیش از این سوابقی چون مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آوا نوین تهران، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پاک‌اندیشان امین، ریاست شعب و معاونت امور مالی بانک مهر اقتصاد و… را در کارنامه خود دارد.

دکتر مالکی نیز پیشتر مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری امیر، معاون طرح‌ریزی و توسعه کسب و کار شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نفت، رئیس هیات مدیره شرکت کانی نوید پارس و… را در کارنامه کاری خود دارد.

دکتر کردلویی نیز در سمت‌هایی چون مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت لیزینگ توسعه کیهان فراز کاسپین، معاون مالی و اقتصادی تعاونی اعتبار ایران خودرو، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ابرار انصار، معاون مالی شرکت ایران ارقام و… فعالیت داشته است.

منبع خبر: رکنـا