به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه شب در دیدار معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: پژوهش مقوله مبارکی است و از ویژگی‌های علمای اهل شیعه توجه به مقوله پژوهش و تولید آثار و باز کردن پنجره موضوعات و گزاره‌های جدید و تولید مساله و حل مساله است. نماینده ولی‌فقیه در […]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه شب در دیدار معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: پژوهش مقوله مبارکی است و از ویژگی‌های علمای اهل شیعه توجه به مقوله پژوهش و تولید آثار و باز کردن پنجره موضوعات و گزاره‌های جدید و تولید مساله و حل مساله است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اگر پژوهش نباشد تولید علم متوقف می‌شود، افزود: پژوهش مایه حیات منظومه علمی است و به صورت رسمی در حوزه پایگاه و جایگاهی نداشته است.

وی با بیان اینکه محصولات پژوهشی خوبی در حوزه وجود داشته اما چون جایگاهی حوزه در عرصه پژوهش نداشته چندان مورد توجه واقع نشده است گفت: علما و بزرگان در سالیان گذشته خود به تنهایی پژوهش می‌کردند اما هیچ‌گونه حمایتی نمی‌شدند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر حمایت از پژوهش ابراز داشت: در استان جشنواره علامه بلادی بوشهری، استان را در عرصه پژوهش متحول کرده است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: در تاریخ استان بوشهر علمای آن دارای تألیفات فوق العاده و نوآوری زیادی بوده است.

وی گفت: از زمان مرحوم ابن نوح سیرافی تا کنون هزار و ۲۰۰ کتاب نوشته شده است اما اکنون در طول برگزاری ۹ ساله جشنواره علامه بلادی بوشهری، حدود ۲ هزار و ۷۰۰ مقاله تولید شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر افزود: این جشنواره باعث شده که بسیاری از افرادی که در جشنواره خوارزمی قم برتر می‌شوند، از همین طلاب بوشهر هستند.

وی بیان داشت: تولید محصولات پژوهشی کاری دیگری بود که طی چند سال اخیر انجام شده است همچون چاپ کتاب اعلام العلماء، و نیز کتاب تصانیف العلما که در شرف چاپ است و علاوه بر این کتاب علمای بوشهر تحت عنوان علما الابرار چاپ شد.

وی از تدوین کتاب تاریخچه نماز جمعه بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در این استان ۲۶۰ سال است که نماز جمعه اقامه می‌شود، همچنین کتاب الاسناد که همه اسناد علما استان در آن جمع آوری شده است در دست تدوین است، با این وجود در آغاز کار هستیم.

منبع: مـهر