امیر پیاهو مربی تیم ملی دوومیدانی ناشنوایان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، در خصوص اینکه چرا مسئولین علت مهاجرت نخبگان ورزشی را ریشه یابی نمی‌کنند، اظهار داشت: ایران قوی ورزش قوی،استفاده از مدیران سالم جهادی،انقلابی و جوان است، استفاده از نسل جوان مدیران، شادابی و پویایی را در نظام مدیریتی […]

- چرا رسولی باید در حین جوانی از ورزش قهرمانی خداحافظی کند/ از وزیر ورزش انتظار خانه تکانی اساسی داریم

امیر پیاهو مربی تیم ملی دوومیدانی ناشنوایان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، در خصوص اینکه چرا مسئولین علت مهاجرت نخبگان ورزشی را ریشه یابی نمی‌کنند، اظهار داشت: ایران قوی ورزش قوی،استفاده از مدیران سالم جهادی،انقلابی و جوان است، استفاده از نسل جوان مدیران، شادابی و پویایی را در نظام مدیریتی ورزش کشور تقویت میکند و امید و انگیزه جوانان را افزایش می‌دهد. همچنین از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با قهرمانان ورزشی به این مسأله اشاره کرد: از وظایف مسئولان محترم ورزش کشور این است که برای رفع مشکلات قدیمی ورزش برنامه‌ریزی کنند.
وی ادامه داد: چرا حسین رسولی قهرمان دوومیدانی بازی های آسیایی باید در جوانی از ورزش قهرمانی خداحافظی کند؟؟! با این روند قطعاً در المپیک۲۰۲۴ پاریس به مشکل بر خواهیم خورد. خیلی از خداحافظی های زود هنگام،مهاجرت ها و یا بعضاً پناهندگی ورزشکاران به دلیل مسائل پیش پا افتاده ای مانند عدم اشتغال،عدم حمایت لازم،نداشتن مربی تخصصی، بیمه و حقوق ماهیانه است.
این مربی افزود: رهبر معظم انقلاب در بخش پایانی صحبت های شان در دیدار اخیر با قهرمانان ورزشی تاکید نمودند: یک مسئولیّت مسئولان محترم ورزشی رسیدگی به وضع زندگی ورزشکاران است که اینجا اشاره هم کردند. این کارهایی که وزیر محترم گفتند بنا است در زمینه‌ی مسکن و اشتغال و امثال اینها انجام بگیرد، بسیار کارهای خوبی است، به شرطی که دنبال کنند، به شرطی که با جدّیّت پیگیری بشود. نمی‌شود ما از ورزشکار توقّع داشته باشیم که در میدانهای جهانی افتخارآفرینی کنند، امّا با نیازهای آنها رفتار متناسبی نداشته باشیم. باید کاری کنند که ورزشکاران ما در یک سطح قابل قبولی بتوانند اطمینان خاطری برای زندگی داشته باشند. به نظر من بهترین راهش همین مسئله‌ی اشتغال، مسئله‌ی مسکن و مانند این‌ها است که گفتند.یکی از وظایف مسئولان رفتار پدرانه‌ی با ورزشکار است. من خواهش می‌کنم مسئولین کشور با ورزشکاران همه‌ی رشته‌ها نشست‌ و برخاست صمیمانه داشته باشند. البتّه بعضی از رشته‌های ورزشی بیشتر مطرح میشوند، بعضی از رشته‌ها خیلی کم مطرح میشوند؛ با همه‌ی این ورزشکاران در همه‌ی رشته‌ها نشست‌ و برخاست داشته باشند، بنشینند، حرفهایشان را بشنوند، دردِ دل‌هایشان را بشنوند، درخواست‌هایشان را بشنوند و پاسخگو باشند. این درخواست‌های ما از مسئولان و خطاب ما به مسئولان ورزشی است.
پیاهو تصریح کرد: در این مدت کوتاهی که جناب کیومرث هاشمی وزیر محترم ورزش و جوانان حضور داشتند اقداماتی بسیار ارزشمند مانند همسان سازی پاداش مدال آوران بازی های آسیایی، المپیک،جانبازان و توان یابان و ناشنوایان صورت گرفته است،اما به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ ورزش کشور از ایشان انتظار یک خانه تکانی اساسی در ورزش کشور را دارم.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا