به گزارش زیرنویس، علی سلاجقه؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشستی با نخبگان و فعالان محیط زیست شهرستان گمیشان دیدار کرد. سلاجقه پس از شنیدن دغدغه‌های مردم گمیشان اظهار کرد: گمیشان ظرفیت بسیار خوبی در همه زمینه‌ها دارد و برای دولت اصلا پذیرفته نیست که این شهرستان با این پتانسیل‌ها […]

به گزارش زیرنویس، علی سلاجقه؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشستی با نخبگان و فعالان محیط زیست شهرستان گمیشان دیدار کرد.

سلاجقه پس از شنیدن دغدغه‌های مردم گمیشان اظهار کرد: گمیشان ظرفیت بسیار خوبی در همه زمینه‌ها دارد و برای دولت اصلا پذیرفته نیست که این شهرستان با این پتانسیل‌ها و جوانانی که دارد، ۲۱ درصد بیکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: لذا این موضوع را در دولت مطرح خواهم کرد تا با همگرایی دستگاه‌های مختلف انشالله در سفر بعدی ریاست جمهوری این آمار به کمتر از ۱۰ درصد بدهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به خشکی تالاب گمیشان گفت: احیای تالاب گمیشان در دستور کار جدی دولت است و طرح جامع احیای آن توسط اداره کل محیط زیست گلستان و ستاد احیای تالاب‌های کشور آماده و مصوب شده و در حال پیگری است. این تالاب قطعاً احیا خواهد شد و اجازه نخواهیم داد بستر خشک آن به کانون ریزگرد تبدیل شود.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: در بحث گرد و غبار درکل کشور، بیشترین مراودات را با ترکمنستان که گرد و غبار ناشی از آن گمیشان را تحت تاثیر قرار داده داشته‌ایم و بنده در سفر به ترکمنستان با مقامات این کشور مذاکره کردم تا انشالله آلام مردم در این خصوص به حداقل برسد.

سلاجقه به اشاره به بحث بیکاری شهرستان گفت: توسعه شهرک‌های صنعتی باید بلافاصله در استان اتفاق بیفتد و از ظرفیت جوانان بومی منطقه استفاده شود.

وی تأکید کرد: دولت سیزدهم صادق الوعد است و اگر قولی دهد تا به ثمر رسیدن آن دست نمی‌کشد. به عنوان مثال در سفر اول رییس جمهور محترم به استان گلستان بحث احیای خلیج گرگان مطرح شد که در این راستا لایروبی انجام شده و آب به تراز مناسب رسیده است و ۵ هزار هکتار افزایش سطح خلیج اتفاق افتاد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: همچنین بنا به دستور رییس جمهور ،  گردشگری در آشوراده راه افتاد و ظرفیت‌های خوبی از نظر اشتغال ایجاد خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به کمبود زیرساخت‌های آموزشی در گمیشان تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی و ۱۷ مدرسه کانکسی در شهرستان قابل قبول نیست و در این خصوص وزارت آموزش و پرورش باید اقدام کند.

سلاجقه خاطرنشان کرد: دسترسی به آب شرب جزو ضروریات اول مردم است که در این خصوص مصائب مردم را به گوش وزیر محترم نیرو خواهم رساند.

 

منبع خبر: رکنـا