به گزارش زیرنویس، یک هتل در منطقه هالیفاکس، که در معرض تخریب قرار داشت، با استفاده از روشی عجیب از تخریب نجات یافت و با ایمنی کامل به محلی دیگر منتقل شد. یک شرکت ساخت و ساز وظیفه داشت این ساختمان تقریباً ۲۰۰ ساله را حدود ۱۰ متر جابه‌جا کند تا فضای لازم برای ساخت […]

به گزارش زیرنویس، یک هتل در منطقه هالیفاکس، که در معرض تخریب قرار داشت، با استفاده از روشی عجیب از تخریب نجات یافت و با ایمنی کامل به محلی دیگر منتقل شد. یک شرکت ساخت و ساز وظیفه داشت این ساختمان تقریباً ۲۰۰ ساله را حدود ۱۰ متر جابه‌جا کند تا فضای لازم برای ساخت یک مجتمع آپارتمانی جدید ایجاد شود.

ساختمان الموود (Elmwood) در هالیفاکس، واقع در نوا اسکوشیا – کانادا، در سال ۱۸۲۶ ابتدا به‌عنوان یک بنای مسکونی ساخته شد، اما در سال ۱۸۹۶ به هتل ویکتوریایی الموود تبدیل شد. این بنای قدیمی در سال ۲۰۱۸ در شرف تخریب بود. با این حال، یک شرکت املاک و مستغلات، این سازه تاریخی را خریداری کرد و تصمیم گرفت آن را به مکانی جدید منتقل کند و روی یک زیربنای جدید قرار دهد تا در آینده بتواند این بنا را به یک مجتمع آپارتمانی جدید متصل کند.

با ارزیابی و بررسی‌های صورت‌گرفته جهت عملیات جابه‌جایی و انتقال، مهندسان ترجیح دادند به جای استفاده از غلتک‌ و دیگر روش‌های سنتی، از صابون استفاده کنند. قالب‌های صابونی این امکان را فراهم می‌کرد که بنا به آرامی سُر بخورد و راحت‌تر حرکت کند.

جابجایی هتل

جابجایی هتل

 

بر اساس گزارش‌ها، عملیات انتقال با موفقیت سپری شد و ساختمان الموود با کمک قالب‌های صابونی و توسط دو بیل مکانیکی و یک کامیون یدک‌کش، ۱۰ متر جابه‌جا شد.

بعد از چهار روز و صرف بیش از ۹۷۰ دلار، ۷۰۰ قالب صابون تهیه و زیر این ساختمان ۲۲۰ تنی قرار داده شد. پس از اینکه صابون‌ها تیرهای فولادیِ زیر ساختمان را لغزنده کرد، کارگران موفق به جابه‌جا کردن آن شدند.

هرچند حرکت دادن ساختمان با صابون عجیب به نظر می‌رسد، اما ایده جدیدی نیست. وزارت حمل و نقل یوتا در امریکا اوایل سال جاری میلادی، از ۱۶ گالن صابون ظرفشویی برای جابه‌جایی یک پل ۳۳ متری استفاده کرد. در سال ۲۰۱۶ نیز یک پل در ایالت میزوری با استفاده از صابون ظرفشویی جابه‌جا شد.

 

 

منبع خبر: رکنـا