در حقم بی‌انصافی می‌شود/ باز هم قول مدال می‌دهم
در حقم بی‌انصافی می‌شود/ باز هم قول مدال می‌دهم

دانیال شه‌بخش تاریخ ساز رشته ورزشی بوکس ، درباره شرایط فعلی تیم ملی بوکس ایران باتوجه به پیگیری اردوها زیر نظر «رینالدو فونتس» کوبایی به عنوان مربی، توضیح داد: تقریبا ۱۵ روز است که زیر نظر مربی کوبایی در اردو هستیم و تمرینات را پیگیری می‌کنیم. تمرینات خوبی را در این مدت پشت سر گذاشتیم […]

- در حقم بی‌انصافی می‌شود/ باز هم قول مدال می‌دهم

دانیال شه‌بخش تاریخ ساز رشته ورزشی بوکس ، درباره شرایط فعلی تیم ملی بوکس ایران باتوجه به پیگیری اردوها زیر نظر «رینالدو فونتس» کوبایی به عنوان مربی، توضیح داد: تقریبا ۱۵ روز است که زیر نظر مربی کوبایی در اردو هستیم و تمرینات را پیگیری می‌کنیم. تمرینات خوبی را در این مدت پشت سر گذاشتیم و تقریبا هیچ زمانی را از دست ندادیم. از روز چهارشنبه هم باید برای مسابقات قهرمانی کشور آماده شویم.

او درباره سطح فنی مربی کوبایی تیم ملی نیز اظهار کرد: ما مربیان بسیار خوبی در ایران داریم اما به هر حال «رینالدو فونتس» از کشوری آمده است که آن‌ها در زمینه کسب مدال المپیک در رشته بوکس، رکورد دار هستند. مثل برزیل که در فوتبال صاحب سبک است، کوبایی‌ها هم در بوکس صاحب سبک هستند. از نظر من آمدن مربی خارجی برای بوکس، یک اتفاق مثبت و رو به جلو بود.

دارنده تنها مدال جهانی بوکس ایران، با اشاره به روند خوب تمرینات تیم ملی در ۱۵ روز گذشته تصریح کرد: برنامه‌های تمرینی خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و شخصا از شرایطی که در این تمرینات وجود داشت راضی هستم. با همه این‌ها اما ما برای کسب موفقیت بیشتر، تنها به تمرینات خوب نیاز نداریم، باید در تورنمنت‌های تدارکاتی خوبی هم شرکت کنیم تا به بوکسورها کمک کند که خودشان را بیشتر و بهتر بشناسند.

او در واکنش به انتقادهایی که نسبت به عملکرد ضعیف او در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی مطرح می‌شود، توضیح داد: به نظرم کمی بی‌انصافی در حق من صورت می‌گیرد. متاسفانه ما برنامه‌ای برای بازی‌های آسیایی هانگژو نداشتیم و کاملا بدون برنامه عازم آن مسابقات شدیم. برای هر مسابقه‌ای باید برنامه‌ای باشد که برای هانگژو چنین نبود. 

شه‌بخش افزود: به عنوان مثال قرار بود پیش از اعزام به هانگژو در تورنمنت تدارکاتی بوسنی حاضر شویم که تنها ۲ بوکسور ایران عازم آن مسابقات شدند و سه بوکسوری که در بازی‌های آسیایی حضور داشتند به آن تورنمنت عازم نشدند. بدون مسابقه و برنامه راهی هانگژو شدیم که برای کسب موفقیت در سطح بین‌المللی مناسب نیست. امیدوارم از این پس شرایط بوکسورهای ایران بهتر شود.

دارنده مدال نقره آسیا، در پاسخ به این سوال که آیا بار دیگر می‌تواند قول کسب مدال دهد، توضیح داد:‌ من همیشه در بدترین شرایط هم قول کسب مدال داده‌ام و واقعا اگر در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو هم بد شانسی نمی‌آوردم، حداقل توانایی مبارزه تا پای کسب مدال را داشتم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. من یا هر بوکسور دیگر اگر مدالی کسب می‌کنیم برای کل خانواده بوکس است و تک تک نفرات تیم ملی توانایی کسب مدال و همچنین سهمیه المپیک را دارند. 

او افزود: همین که فدراسیون مربی خارجی آورد اتفاق خوبی است و نشان می‌دهد به دنبال تحول در بوکس هستند، اما من امیدوارم در زمینه مسابقات تدارکاتی هم پیشرفت کنیم تا روز به روز به شرایط بهتری برسیم. ضمن اینکه بوکس ما از نظر مالی هم شرایط سختی دارد و امیدواریم با حمایت‌های روح‌الله حسینی، وضعیت ملی پوشان بوکس بهتر شود. متاسفانه شرایط بوکسورها از نظر دریافت حقوق و مسائل دیگر خیلی خوب نیست و نیازمند بهبود است.

دارنده مدال برنز بوکس جهان، در پاسخ به این سوال که آیا در لیگ نیز حضور خواهد داشت، تصریح کرد: بله برای این دوره از مسابقات با تیم پلیمر خلیج‌ فارس قرارداد دارم و این راه افتادن لیگ اتفاق خوبی است. در مجموع روندی که بوکس در پیش گفته را مثبت می‌بینم و امیدوارم با زحماتی که آقای حسینی می‌شد، رفته رفته در بحث اعزام‌های خارجی نیز شرایطمان بهبود یابد.

منبع : ایسنا

باشگاه خبرنگاران