پرسپولیس دچار استپ فنی شد
پرسپولیس دچار استپ فنی شد

حمید درخشان سرمربی و بازیکن اسبق پرسپولیس پس از تساوی بحث‌برانگیز پرسپولیس مقابل تیم قعرنشین جدول در رابطه با مسائل فنی دیدار و ضعف‌های مربوط به روش بازی سرخپوشان و سایر مواردی که مربوط به پرسپولیس است در گفت‌وگویی موارد مربوط به بازی سرخپوشان را مطرح ساخت. چرا پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان شروع خوبی نداشت […]

- پرسپولیس دچار استپ فنی شد

حمید درخشان سرمربی و بازیکن اسبق پرسپولیس پس از تساوی بحث‌برانگیز پرسپولیس مقابل تیم قعرنشین جدول در رابطه با مسائل فنی دیدار و ضعف‌های مربوط به روش بازی سرخپوشان و سایر مواردی که مربوط به پرسپولیس است در گفت‌وگویی موارد مربوط به بازی سرخپوشان را مطرح ساخت.

چرا پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان شروع خوبی نداشت و در بازی‌اش نوسان زیادی دیده شد؟
به هر حال همه تیم‌ها با انگیزه دو چندان مقابل پرسپولیس بازی می‌کنند و تیم ته جدولی هم قطعاً با تمام انگیزه مقابل پرسپولیس ظاهر می‌شود تا دوباره احیا شود و به هر شکل ممکن می‌آید که امتیاز بگیرد، اما در طرف مقابل پرسپولیس بر خلاف انتظار بازی را بد شروع می‌کند و کیفیت بازی‌اش هم پایین است و بازیکنانش هم نمایش فنی خوبی را ارائه نمی‌دهند و با یکدیگر هماهنگ نیستند.

چرا در پرسپولیس شاهد آشفتگی تاکتیکی در دیدار مقابل استقلال خوزستان بودیم؟!
به هر حال اگر وارد بحث تاکتیکی شویم تیم شرایط تاکتیکی و فنی خوبی مقابل استقلال خوزستان نداشت و هر کس ساز خودش را می‌زد. به همین دلیل هم نابسامانی بیشتری در تیم دیده می‌شود، بر خلاف نکته‌ای که به طور مثال ما در تیم مدعی دیگری مانند سپاهان شاهد بودیم.

چرا پرسپولیس جدا از بازی مقابل هوادار در بیشتر بازی‌های دیگر یا باخته یا اینکه نتیجه‌ای بهتر از تساوی کسب نکرده است؟!
پرسپولیس از بازی ملوان به بعد بازی خوب انجام نداده و نتایج خوبی کسب نکرده و به نوعی در تغییرات و چیدمان‌مان هم موفق نبودیم و اگر بخواهم صریح‌تر صحبت کنم باید به این مسأله اشاره کنم که یک افت و استپ عجیب را در کار تیمی شاهدیم که ادامه‌دار بوده است.


بیشتربخوانید


دلیل این افت و به قول خودتان استپ فنی را در چه مسأله‌ای می‌دانید؟!
دلیل این مسأله را کادر فنی پرسپولیس باید توضیح بدهد، اما زمانی که تیم نمی‌تواند به گل برسد یا راحت گل می‌خورد و بازیکنان به لحاظ روحی روانی در شرایط خوبی قرار ندارند و شخصیت تیم برنده در نزد آن‌ها دیده نمی‌شود مشخص است که با مشکل مواجه هستند که باید حتماً روی حل این مسائل و مشکلات حریف صحبت کرد.

دو تیم استقلال و سپاهان هم در حال فاصله گرفتن با پرسپولیس به لحاظ امتیازی هستند!
به هر حال وقتی تیمی برنده نشود و سایر مدعیان برنده شوند مشخص است که در تیم مشکل امتیازگیری به وجود می‌آید و تا حدودی از سایر رقبا فاصله می‌گیرد.

بازیکنان شاخص پرسپولیس مانند کنعانی‌زادگان و بیرانوند هم مانند همیشه نبودند و اشتباهاتی در کارشان دیده شد!
به هر حال زمانی که به لحاظ بازیکن تیمی خوب ظاهر نمی‌شود این امر روی همه بازیکنان تأثیر می‌گذارد که این مسأله بازیکنان شاخص تیم و ملی‌پوشان‌تان را هم شامل می‌شود.

یحیی برای اولین بار از دفاع سه نفره استفاده کرد، اما جواب خوبی نگرفت!
شاید به این دلیل بود که نفراتی برگزیده و انتخاب شدند که مناسب این سیستم نبودند. ضمن اینکه تیم پرسپولیس قبلاً با سیستم سه دفاعه بازی نکرده بود و شاید بازیکنان با این روش آشنا نبودند. همچنین ما باید این نکته را هم در نظر بگیریم که آیا تیمی کامل به لحاظ توانایی بازیکنان برای بازی در روش‌های مختلف را در اختیار داریم که بتوانیم روش دیگر را استفاده کنیم؟

در رابطه با گل اول که دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس اشتباه کرد، چه توضیح فنی‌ای دارید؟
هر دروازه‌بان بزرگی ممکن است روزی اشتباه کند، به همین دلیل نباید برای قیاس بیرانوند تنها روی این گلی که خورد زوم کنیم، اما در رابطه با مسائل فنی و اشتباه بیرانوند باید بگویم که او اشتباه محاسباتی داشت و در زمان خروج باید زمان فرود و تایمینگش درست می‌بود و بیرانوند بهتر بود که به توپ ضربه می‌زد یا آن را دور می‌کرد.

در خصوص نبیل که بالاخره اولین گل خود را به ثمر رساند توضیحی دارید؟
الان باید چکار کنیم؟ باید به مهاجم تیم‌مان زیر لفظی بدهیم؟! مهاجم کارش گل زدن است، به همین دلیل نباید بعد از گل زدن خیلی از او تقدیر کرد.

فکر نمی‌کنید با این گلزنی، نبیل در بقیه بازی‌ها هم موفق شود؟
نه من فکر نمی‌کنم این یک گل نبیل را بلند کند، چون او کیفیت خیلی بالایی به لحاظ فنی ندارد.

بازی بعدی پرسپولیس با شمس‌آذر است. بعد از تساوی بدی که کسب شد پرسپولیس می‌تواند از پس این تیم چغر قزوینی برآید؟
به هر حال برای اینکه تیم پرسپولیس دوباره بهتر شده و خوب نتیجه بگیرد، لازم است شرایط روحی روانی بهتری داشته باشد و تمرینات و شرایط فنی‌اش را بهتر کند.

منظورتان شوک در تیم با بازیکنان موجود است؟
به هر حال باید برای نتیجه‌گیری و خارج شدن از وضعیت فعلی شوک مثبتی در تیم به وجود آید.

در خصوص بیرون ماندن سروش و حضور او در میدان در نیمه دوم به عنوان تنها هافبک بازیساز تیم چه صحبتی دارید؟
پاس‌های عرضی بیشترین کار هافبک‌های ما بود و چند بار هم این کار تکرار شد که عملاً فایده‌ای به حال تیم نداشت.

در رابطه با سنگ‌پرانی و پرتاب بطری و فضای ملتهب ورزشگاه که می‌رفت بازی را حتی به جنجال بکشاند چه توضیحی دارید؟
متأسفانه فضای استادیوم‌ها بازی به بازی بدتر می‌شود و ما باید به این نکته اعتراف کنیم که زمانی به داشتن تماشاگران‌مان در ورزشگاه افتخار می‌کردیم، اما حالا تماشاگرنما‌ها همه ورزشگاه‌ها را به تسخیر خود درآورده و به فوتبال ما و جنبه هواداری واقعاً چهره بدی داده‌اند که به نظرم هیچ چاره‌ای هم برای مقابله با آن‌ها نداریم جز برخورد قهری و محرومیت‌های سنگین که بتوانیم این نفرات را خنثی کرده و به نوعی حداقل از گسترش بی‌رویه این مسأله بکاهیم که فضای فوتبال ما بسیار بد شده است.

منبع: خبرآنلاین

+