تجارت‌ ایران به ناو و موشک‌ وابسته است؟
تجارت‌ ایران به ناو و موشک‌ وابسته است؟

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ۹۰ درصد از تجارت‌ کشور از طریق دریا انجام می‌شود، گفت: اگر ناو و موشک‌ نباشد، معیشتی هم نخواهیم داشت.

تجارت‌ ایران به ناو و موشک‌ وابسته است؟

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه: اگر ناو و موشک‌ نباشد، معیشتی هم نخواهیم داشت

ایرنا: فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ۹۰ درصد از تجارت‌ کشور از طریق دریا انجام می‌شود، گفت: اگر ناو و موشک‌ نباشد، معیشتی هم نخواهیم داشت.

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه روز یکشنبه در همایش «تجلی ایثار» و تجلیل از دست‌اندرکاران راهیان نور که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهارکرد: جوانان باید حضور پررنگی در راهیان نور دریایی داشته باشند زیرا دریا یک فرصت و راهبرد بزرگ است.

وی با یادآوری اینکه ۲۲۰۰ کیلومتر در جنوب و ۸۲۰ کیلومتر در شمال مرز دریایی داریم و ۹۰ درصد تجارت کشور از طریق دریا انجام می‌شود، افزود: حتی نفت و گاز ما از دریا استخراج می‌شود و اگر ناو و موشک‌ نباشد، معیشتی هم نخواهیم داشت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: ما جزایر متعدد و مهمی داریم که مانند یک ناو هواپیمابر می‌تواند امنیت منطقه دریایی را حفظ کند چرا که قابلیت این را دارد هواپیما از آن پرواز کند.

سردار تنگسیری افزود: جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک نقش استراتژیک و ویژه‌ای دارند و در خلیج‌فارس آبراه بین‌المللی وجود دارد اما آب بین‌المللی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نفت خلیج‌فارس به ایران و همسایگانش اختصاص دارد، اظهارکرد: در زمانی آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس صف کشیدند اما اراده‌ مردم و عنایت خداوند سبب شد آنها ذلیلانه عقب نشینی کنند؛ امروز دشمنان در خلیج‌فارس می‌آیند اما جوانان ما محکم به آنها اخطار می‌دهند که حق نداری وارد این آبراه بشوید و آنها سرشان را پایین می‌اندازند و تغییر مسیر می‌دهند.

این فرمانده ارشد سپاه تاکید کرد: ما در این نبرد نابرابر در مقابل دشمنان پیروز هستیم و از منافعی که به ملت بزرگ و شهیدپرور ایران اختصاص دارد، دست نخواهیم کشید.

سردار تنگسیری با یادآوری افتخارات نیروی دریایی سپاه در دوران جنگ تحمیلی به غیرعملیاتی شدن ناو ساموئل رابرتز آمریکا اشاره کرد و آن را از عنایاتی برشمرد که خداوند نصیب رزمندگان کرد.

منبع :فردای اقتصاد