رانت بزرگ بانک‌ها به فروشگاه‌های خاص لو رفت
رانت بزرگ بانک‌ها به فروشگاه‌های خاص لو رفت

قدس نوشت: اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران ازجمله افرادی است که معتقد است ایجاد فروشگاه‌های بزرگ، اصناف خرد لوازم‌خانگی، مبلمان و حتی باربرها را دچار مشکل کرده  است و همین امر سبب شده اصناف خرد در رکود بالایی به سر ببرند. پازوکی ضمن بیان اینکه این فروشگاه‌ها با تبلیغات عوام‌فریبانه مردم را به […]

- رانت بزرگ بانک‌ها به فروشگاه‌های خاص لو رفت

قدس نوشت: اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران ازجمله افرادی است که معتقد است ایجاد فروشگاه‌های بزرگ، اصناف خرد لوازم‌خانگی، مبلمان و حتی باربرها را دچار مشکل کرده  است و همین امر سبب شده اصناف خرد در رکود بالایی به سر ببرند.

پازوکی ضمن بیان اینکه این فروشگاه‌ها با تبلیغات عوام‌فریبانه مردم را به ‌قسطی خرید کردن سوق داده‌اند، افزود: اگر بانک پول دارد چرا این تسهیلات را به ‌مردم نمی‌دهد. مسئله دیگری که مطرح است اینکه در حالی که تولید باید بر پایه صادرات باشد؛ این اتفاق رخ نمی‌دهد و تصور این است که فروشگاه‌های بزرگ مازاد تولید را با شرایط اقساطی به ‌مردم می‌دهند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران در ادامه سخنان خود رویه فعلی را عامل حواله‌فروشی دانست و خاطرنشان کرد: حواله‌فروشی هم به ‌تولید و هم توزیع ضربه می‌زند.

وی به ‌میزان تبلیغاتی که این فروشگاه‌ها انجام می‌دهند اشاره کرد و گفت: مگر یک کاسب چه میزان درآمد دارد که هر روز با این حجم به ‌مردم کالا بفروشد و یا اینکه هر روز در بیلبوردهای کشور تبلیغ داشته باشد و هر ملکی که می‌خواهد را خریداری و تبدیل به‌تجاری کند.

پازوکی به‌ تبلیغاتی چون «در شهر نگردید» اشاره و خطاب به‌ مردم تأکید کرد: از مردم خواهش می‌کنم که در شهر  بگردند، چنانچه بگردند متوجه خواهند شد چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران اضافه کرد: متأسفانه این فروشگاه‌ها چندین صنف را درگیر کرده‌اند و این یعنی این صنوف باید کسب و کار خود را جمع کنند.

منبع: اطلاعات انلاین